סגור
ח"כ בצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת הציונות הדתית
ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית (צילום: AFP)

קווי היסוד
ההסכם עם הציונות הדתית: עוד 1.15 מיליארד לשנה לחינוך הממלכתי-דתי

החינוך הממלכתי-דתי מקבל גם כיום את הסכומים הגבוהים ביותר במערכת החינוך, וכעת הפער יגדל דרמטית. הסכומים שעליהם הוחלט בהסכם הקואליציוני עם הציונות הדתית מיועדים למימון הפרדה מגדרית ולימודים בפנימיות ולסבסוד שכר הלימוד שמשלמים ההורים

החינוך הממלכתי-דתי מקבל גם כיום את התקציבים הגדולים ביותר במערכת החינוך. ההסכם הקואליציוני מוסיף לו עוד 1.15 מיליארד שקל. מתוך סכום זה מיליארד מיועדים לחינוך בגילאי בית ספר ו-150 מיליון למערכות החינוך בגילאי צבא. בהקשר הזה יש לציין ששר האוצר עומד להיות יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', כך שהסיכוי שסעיפים אלה לא ייושמו אינו קיים כמעט.
637 מיליון שקל יופנו לתוכנית לחיזוק החינוך הדתי ובין היתר פתיחת מוסדות קטנים, מינוי רבנים, אפשרות להפרדה מגדרית, מוסדות פנימייתיים ומימון חינוך פרטי. 100 מיליון שקל יופנו לסיוע להורים הדתיים בתשלום שכר לימוד בישיבות תיכוניות ובאולפנות. כן יוקצו 250 מיליון שקל לשנה לתוכניות בינוי ושיקום של מוסדות פנימיתיים שמאפיינים בייחוד את החינוך הדתי.
בנוסף יוקצו 150 מיליון שקל מדי שנה לבינוי ושיפוצים בישיבות הסדר, בישיבות גבוהות ציוניות נוסח מרכז הרב והר המור ובמכינות דתיות קדם צבאיות. דמי הכיס של בנות שירות לאומי יוצמדו ל-90% מאלה של חייל בשירות עורפי. יודגש שכל התוספות האלו הן מעבר לתוספות של 80% בתעריף תלמידי הישיבות שמשלמת המדינה לישיבות, שיחולו גם על תלמידי ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות.