משרד התחבורה מדרג את התחבורה הציבורית: אגד בראש, דן בתחתית – ובבקעת אונו עוד מחכים לאוטובוס
דו"ח שנתי חדש מציג שיפור כללי ברמת השירות, אך גם מצביע על פערים אזוריים בולטים: תל אביב צונחת, השרון מזנק, ובקעת אונו וחשמונאים בין האזורים הכי פחות מתפקדים. 7 מתוך 20 הקווים הבעייתיים ביותר פועלים בבקעת אונו – ו-6 נוספים בחשמונאים
ביום שישי הקרוב (25/5/25) יעלו מחירי התחבורה הציבורית בישראל, ומחירי הנסיעות באוטובוסים יתייקרו בכ-33%. מדובר בהתייקרות שנייה רק השנה, אך מה הנוסעים מקבלים בתמורה? לטענת משרד התחבורה, מערך התחבורה הציבורי בישראל נמצא במגמת שיפור. בימים אלה מפרסם משרד התחבורה את הדו"ח השנתי המסכם על פעילות מפעילי האוטובוסים הציבוריים בישראל.
על פי מדדי המשרד הציון נמדד על בסיס בקרה אלקטרונית שבוחנת 100% מהנסיעות ברישוי ובודקת דיווחים בזמן אמת ובקרה לאורך המסלול. כמו כן, נערכה בקרת תשתיות ומתקני תשתית וסקר שביעות רצון שכולל 58,182 שאלונים. במשרד התחבורה ציינו כי במהלך הבדיקות נלקחו בחשבון אירועים חריגים כמו הפגנות, אירועים ביטחוניים, שיבושי GPS, חסימות ועבודות תשתית ונסיעות שהושפעו מהם ולא חושבו במאזנים.
על פי המדדים הממוצע הארצי עומד על ציון 72.98, לעומת 67.82 אשתקד. מבין החברות הגדולות בראש הדירוג מככבת אגד, בבעלות קרן ההשקעות קיסטון, עם ציון מפעיל בטווח 93.18-88.80, גם בשנה שעברה אגד ניצבה בראש הדירוג. במקום השני מבין החברות הגדולות נמצאת סופרבוס עם ציון 85.33 ובמקום שלישי קבוצת נתיב אקספרס עם ציון בטווח 73.89-87.52 וחברת קווים עם ציון 75.25. בתחתית הרשימה בקרב החברות הגדולות נמצאות מטרופולין עם ציון 59.07 ודן עם ציון בטווח 51.68-63.65.
האשכולות בהם נרשם שיפור משמעותי במיוחד הם אשכול השרון במטרופולין שרשם שיפור של 23.38%, אשכול עירוני ראשון לציון של אגד עם שיפור של 22.23% ואשכול המטורנית בחיפה של סופרבוס עם שיפור של 13.64%. ברמה הארצית, אשכול מטרופולין של השרון ציין שיפור של 23.38% ולעומתו אשכול בקעת אונו אלעד של מטרופולין ציין ירידה של 18.04% ואשכול תל אביב של דן צנח ב-22.31%.
היכן סובלים הכי הרבה מבעיות תחבורה? מבין 20 הקווים בהם נמצא הכי הרבה ממצאי לו"ז לא תקין, כמו הקדמה, איחור או אי הגעה, נמצאים 7 קווים בבקעת אונו אלעד של חברת מטרופולין ו-6 קווים בחשמונאים, של חברת קווים.