סגור
מאתיים שקל שקלים שטר שטרות
התובע ישלם לנתבע הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסכום של 100 אלף שקל" (צילום: שאטרסטוק)

נחשף בכלכליסט
בית המשפט: עיזבון הטייקון לא יפצה את העוזר האישי של המאהבת

העוזר לשעבר הציג לבית המשפט עותק של כתב התחייבות שאותו כינה הסכם דמי שתיקה סודי, לפיו הטייקון המנוח התחייב לשלם לו כ-9 מיליון שקל במסגרת פשרה, וזאת לאחר שתבע את המאהבת שלו על התעמרות. העוזר טען שההסכם המקורי נגנב מביתו. השופט נפתלי שילה: "התובע לא עמד ולו במקצת בנטל הנדרש לשכנע שכתב ההתחייבות הוא מסמך אותנטי"

עיזבונו של אחד מעשירי ישראל לא ישלם פיצויים לעוזר לשעבר של המאהבת שלו, לאחר שהעוזר טען לקיומו של הסכם דמי שתיקה סודי בסכום של כ-9 מיליון שקל. כך עולה מפסק דין של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב נפתלי שילה, שהותר לפרסום השבוע בהשמטת הפרטים המזהים.
התביעה, שנחשפה ב"כלכליסט" באוקטובר 2021, חשפה סכסוך כספי ארוך שנים בין העוזר של המאהבת, שטען כי התעמרה בו, לבין הטייקון שעמד בראש תאגיד עסקי מוכר וגדול. התביעה נחשפה בעקבות חקירת משטרה על מעקב לא חוקי לכאורה נגד העוזר שנוהל על ידי חוקרים פרטיים ששכר התאגיד.
לכתב התביעה צורף עותק של התחייבות לתשלום לכאורה משנת 2011, עת הטייקון היה בחיים. על גבי נייר מכתבים שעליו הלוגו של איש העסקים התחייב לכאורה איש העסקים לשלם לעוזר האישי שלו ושל זוגתו לשעבר מחוץ לנישואים 8.8 מיליון שקל. זאת בעקבות גישור בית המשפט המחוזי שהסתיים ביוני 2011.
לפי אותו מסמך (שלטענת העוזר, המקור שלו נגנב מביתו ונותר רק עותק שלו), במועד החתימה שילם לו הטייקון 800 אלף שקל. יתרת הסכום, כך נכתב, תשולם לעוזר על ידי איש העסקים או ילדיו החל בינואר 2017, במנות של 800 אלף שקל בכל שנה במשך עשר שנים. לפי המסמך, שחתימת איש העסקים מתנוססת בסופו, הסכום יינתן לעוזר לשעבר "בתנאי שתשמור על פרטיותי ופרטיות הגברת ב', ולא תפרסם את התביעה ואת ההליכים בהקשרה, אלא במקרה של אי תשלום. עם סיום התשלומים תעביר לידי את המסמכים והתצלומים שיש בידך".
"מדובר בעדות יחידה של התובע", כתב השופט שילה לגבי טענת העוזר לשעבר, "שלא נמצא לה חיזוק או סיוע מאף עד אחר. גרסתו מעלה תהיות ותמיהות רבות ביותר. התובע לא עמד ולו במקצת בנטל הנדרש שכתב ההתחייבות הוא מסמך אותנטי, במיוחד שעסקינן בתביעה נגד עיזבון. בדיקת הפוליגרף שהתובע צירף אינה קבילה ואין לה ערך ראייתי. משהתביעה נדחתה, וטוב אם לא הייתה מוגשת מלכתחילה, התובע ישלם לנתבע הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסכום של 100 אלף שקל".