סגור
יו"ר מרכז השלטון המקומי ראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס 2021
יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס. גדל בבית ליכודי (צילום: יריב כץ)

בלעדי
ביום שאחרי נתניהו: חיים ביבס יתמודד על ראשות הליכוד

חיים ביבס, המכהן כיו"ר המרכז לשלטון מקומי וראש העיר מודיעין, הוא חבר במפלגת הליכוד מאז ילדותו. ביבס נחשב לאחד המנהיגים המבטיחים ומייצג דור חדש של מנהיגי ליכוד, ולא של השרים הוותיקים שהפכו לעושי דברו של נתניהו

חיים ביבס שוקל להתמודד על ראשות הליכוד לאחר פרישתו של רה"מ בנימין נתניהו.
ביבס, הוא חבר במפלגת הליכוד מאז ילדותו. הוא גדל בבית ליכודי: דודו הוא דוד לוי לשעבר מבכירי הליכוד, ששימש במשך שנים רבות כשר וכחבר כנסת מטעם המפלגה. אימו של ביבס היא אחותה של רעייתו של דוד לוי.
ביבס הכריזמטי, נחשב לאחד המנהיגים המבטיחים בדור ההמשך של הליכוד. במפלגה הוא זוכה לאהדה אישית רבה, בין היתר לנוכח הצלחתו בתפקידו כיו"ר המרכז לשלטון מקומי וראש העיר מודיעין. התנהלותו מיד עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר 2023, והסיוע שהעניקו הרשויות לתושבים לנוכח אזלת ידה של הממשלה, העניקה לו הרבה נקודות זכות בקרב מתפקדים בליכוד.
לכך יש להוסיף העובדה שביבס יודע לאחד את 258 ראשי הערים החברים במרכז, והוא נבחר באחרונה פה אחד לקדנציה שלישית כיו"ר המרכז לשלטון מקומי. אף ראש רשות לא התמודד מולו, וביבס זכה בכל הקולות של ראשי הערים שהגיעו כדי להצביע לו. גם את ראשות עיריית מודיעין הוא קיבל עם תמיכה גורפת של 92% מהבוחרים, כשלא היה אף מועמד אחר נגדו.
נוסף על כך, לביבס כוח במפלגה באמצעות התמיכה שלה הוא זוכה מראשי ערים בליכוד, שעימם יש לו שיתוף פעולה במרכז לשלטון ממקומי כי בני ביטון מדימונה, יאיר רביבו מלוד, אלי לנקרי ראש עיריית אילת, רונן פלוט - נוף הגליל, מתן דיל - רחובות, ואיציק דנינו - אופקים.
ביבס מייצג את ה"דור החדש" של מנהיגי הליכוד, שצפוי להוביל מנהיגות חדשה, ולא של השרים הוותיקים שכבר הפכו בעצם לעושי דברו של נתניהו. הוא מייחל לתמיכתם של כ-40% ממתפקדי בליכוד שמאסו בהתנהלותו הנוכחית של נתניהו ושל שרים המקורבים לו כמו: דודי אמסלם, שלמה קרעי, ומירי רגב. מדובר במתפקדים שמתריעים על אובדן הדרך של המפלגה, והפיכתה למפלגה של איש אחד- נתניהו. הם מחפשים מועמד שיחזיר לה את ה"הדר הבית"רי".
ביבס יצא אשתקד נגד מהלכי ההפיכה המשטרית. במאי 2023 אמר בראיון ל- YNET כי "הליכוד נלקח בשבי על ידי קיצוניים מהמפלגות, ובסוף הם יהרגו את המפלגה. הרוב במפלגה חושבים כמוני אבל מפחדים לדבר". אשתקד הצטרף להסתדרות והשבית את השלטון המקומי במחאה על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט (שנבלמו לבסוף בשל חששו של נתניהו מהתעצמות המחאה החברתית) וכן קיים שביתה של השלטון המקומי במחאה על הקמת קרן הארנונה על ידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ. "זהו גזל שיטתי ומי שיהנו הם דווקא הרשויות החדשות"- טען.
מאז התייצבותו אשתקד נגד הממשלה התקררו מאוד היחסים בינו לבין נתניהו, אף שביבס עמד 3 פעמים בראש מטה הבחירות של נתניהו לממשלה ולכנסת בשנים 2007-2015. מאז פרוץ המלחמה - נתניהו לא פגש את יו"ר המרכז לשלטון מקומי, שמהווה נדבך חשוב בסיוע לרשויות, ולמרות שנתניהו נפגש עם חלק מראשי הערים. למרות כל זאת, ביבס לא אומר מילה אחת רעה על נתניהו, אלא, מחכה להתמודד על כיסאו, לאחר פרישתו.
לביבס צפוי מאבק לא קל על ראשות הליכוד, בין היתר עם ניר ברקת, שר הכלכלה. בליכוד מוזכרים כמי שיתמודדו על התפקיד גם שר החוץ אלי כהן, ח"כ דני דנון, שרת התחבורה מירי רגב, והשגריר באו"ם גלעד ארדן.
מחר יתפרסם ב"כלכליסט" ראיון נרחב עם ביבס.