סגור

אלפים הפגינו בת"א נגד הממשלה; אשתו של חטוף: "אל תשפטו אותו למוות"

שרון אלוני קוניו בהפגנה בכיכר החטופים: "בפעם האחרונה שראיתי את אהבת חיי הוא אמר לי שהוא מת מפחד. אף אחד לא נותן לי תשובות"; בת"א התקיימו שתי הפגנות - אחת נגד הממשלה בקפלן ואחרת בכיכר החטופים; הותר לפרסום כי רס״ל (מיל׳) אורי יעיש (27) נפל אתמול בפיגוע הירי בצומת ראם; בלינקן: יש לישראל הזדמנות חסרת תקדים, כמעט כל מדינה ערבית רוצה נורמליזציה


22:25 - בכירים בליכוד נגד נתניהו: "מי שהיה רה"מ ב-7.10 יסיים את תפקידו בסוף המלחמה". בכירים בליכוד מתחו ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר מוקדם יותר הערב על הקריאות לקיום בחירות כי "לבחירות יש תאריך - בעוד כמה שנים". בכיר בליכוד אמר כי "מי שהיה ראש הממשלה ב-7 באוקטובר יסיים את תפקידו בסוף המלחמה", ובכיר נוסף במפלגה הדגיש כי "זה לא משנה כמה נתניהו ידחה את הקץ וכמה הוא לא רוצה, בסוף המלחמה הזאת נלך לבחירות. אם לא דרך הליכוד, דרך השותפות של הליכוד בקואליציה. כולם מבינים שזה האירוע". (מורן אזולאי)
6 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים ממשרדו בירושלים, הערב
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים ממשרדו בירושלים, הערב
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים, הערב
(צילום: לע"מ)
20:55 - אשתו של חטוף זעקה בעצרת: "אל תשפטו את בעלי למוות". שרון אלוני קוניו, שחזרה מהשבי עם בנותיה, ובעלה דוד עדיין בשבי - אמרה: "חזרתי עם בנותיי אחרי 52 יום בעזה, לאחר שקרעו מאיתנו את בעלי דוד שנמק במנהרות מאז. דמיינו את עצמכם יושבים בשולחן השבת ושברגע אחד קורעים את האהובים שלכם".
היא זעקה ופנתה לראש הממשלה נתניהו: "בפעם האחרונה שראיתי את אהבת חיי הוא אמר לי שהוא מת מפחד. הוא התחנן שאעשה הכל בשבילו והנפש שלי שבורה. אף אחד לא נותן לי תשובות. אני מתחננת - כנסו למשא ומתן בקהיר. אל תשפטו את בעלי למוות. אמה ויולי צריכות את אבא שלהן. הן רצות בבית וממציאות שירים שאבא שלהן צריך לחזור הביתה. התנאים שם לא אנושיים, מי כמוני יודעת. כל יום שם הוא גזר דין מוות. תחזירו את החצי השני שלי".
20:25 - אלפים מפגינים בכיכר החטופים בת"א, 4 עצורים במחאה בקיסריה. אלפי בני אדם משתתפים בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב, שנפתחה בדקת דומייה. דני אלגרט, שאחיו איציק פתח בכיכר בשביתת רעב לפני שלושה ימים, נאם עם טלאי צהוב: ״כל המדינה נחטפה, כולנו חטופים, ומשום מה ראש הממשלה מחליט לא לשלוח אף אחד כדי לחלץ את החטופים שלנו. הוא ידע לשלוח אותם לעזה, אבל לא לשלוח את מי שיביא אותם". במקביל, מאות מוחים נגד הממשלה מההפגנה הסמוכה מנסים לרדת לרחוב בגין בעיר, ונבלמים על ידי המשטרה. בקיסריה נעצרו ארבעה מהמפגינים שהתיישבו על הכביש וחסמו את הכניסות לעיר. (יעל צ'כנובר, אדם קוטב ואיתן גליקמן)
6 צפייה בגלריה
הפגנה ברחוב קפלן בתל אביב נגד הממשלה
הפגנה ברחוב קפלן בתל אביב נגד הממשלה
הפגנה ברחוב קפלן בתל אביב נגד הממשלה
(צילום: אמיר גולדשטיין)

6 צפייה בגלריה
מפגינים בתל אביב, הערב
מפגינים בתל אביב, הערב
מפגינים בתל אביב, הערב
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez))
20:20 - צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון ומפקדות של חמאס במרכז עזה. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום תשתיות טרור ועמדת שיגור של חיזבאללה באזור הכפר ג'בל בלאט שבדרום לבנון. בנוסף, צה״ל ביצע ירי ארטילרי להסרת איום לעבר אזור ואדי חמול. בנוסף מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מטרות של חמאס באזורים נוסייראת ודיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. במסגרת המטס הותקפו שורת מפקדות מבצעיות שבהן שהו ופעלו מחבלי ארגון הטרור. (יואב זיתון)
19:35 - אלפים מפגינים בתל אביב, רחוב קפלן נחסם לשני הכיוונים. אלפי בני אדם מפגינים בתל אביב נגד הממשלה. ברחוב קפלן המפגינים פרצו את הגדרות, חסמו את הכביש לשני הכיוונים ואף הדליקו אבוקה. (אדם קוטב)
18:10 - הותר לפרסום: רס"ל (מיל') אורי יעיש נפל בפיגוע אתמול בצומת ראם. הותר לפרסום כי רס״ל (מיל׳) אורי יעיש (27) ממודיעין, חייל בפלס״ם 8119, חטיבת ירושלים (16), נפל אתמול בפיגוע הירי בצומת ראם. מדובר צה"ל נמסר בנוסף כי שני לוחמים ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו, נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום רצועת עזה. השניים נפצעו בהיתקלויות עם מחבלים בשני אירועים שונים.
17:40 - ה-G7: מודאגים ממבצע ישראלי ברפיח ומעקירה כפויה של פלסטינים מהרצועה. שרי החוץ של מדינות ה-G7, ארגון המדינות המתועשות, הביעו דאגה מ"הסיכון לעקירה כפויה של אזרחים פלסטינים מרצועת עזה", וכן מהשלכותיו העתידיות של מבצע צבאי ישראלי ברפיח. בנוסף, הארגון קרא ל"פעולה דחופה" בנוגע ל"משבר ההומניטרי הקטסטרופלי בעזה". שרי החוץ של ארה"ב, קנדה, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה ויפן מסרו את הדברים לאחר פגישתם בוועידת הביטחון במינכן. (רויטרס)
17:00 - הפלסטינים מדווחים על תקיפת כמה בתים במרכז עזה: "לפחות 8 נהרגו, עשרות נפצעו". לפי דיווחים פלסטיניים, לפחות שמונה בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בתקיפות ישראליות על "מספר בתים" במרכז רצועת עזה. (הדר עדי)
15:25 - בלינקן: יש לישראל הזדמנות חסרת תקדים, כמעט כל מדינה ערבית רוצה לנרמל איתה יחסים. מזכיר מחלקת המדינה האמריקנית אנתוני בלינקן אמר בוועידת הביטחון במינכן שבגרמניה כי לישראל יש בחודשים הקרובים הזדמנות חסרת תקדים בכל הנוגע לשילוב שלה במזרח התיכון. "כמעט כל מדינה ערבית רוצה כעת לשלב את ישראל באזור ולנרמל איתה יחסים", אמר. בנוסף הדגיש בלינקן כי יש צורך לקדם הקמת מדינה פלסטינית שתבטיח גם את ביטחון ישראל, וציין כי "מתקיימים מאמצים שמובילות מדינות ערביות לרפורמה ברשות הפלסטינית". (רויטרס)
6 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן במסיבת העיתונאים בישראל, הערב
מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן במסיבת העיתונאים בישראל, הערב
בלינקן בישראל, בינואר
(צילום: שמוליק דודפור)
14:00 - יו"ר ההסתדרות: "הממשלה המיטה עלינו את אסון 7/10 - בעוד שנה יהיה פה ראש ממשלה חדש". יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד האשים במהלך אירוע שבתרבות בבאר שבע את ראש הממשלה בנימין נתניהו בטבח 7 באוקטובר, קרא לו לקחת אחריות ולהתפטר. בר-דוד ציין כי יש לקבוע תאריך לבחירות ואמר כי לדעתו כבר בעוד שנה יהיה בישראל ראש ממשלה חדש. בר-דוד הבטיח כי ההסתדרות תצטרף למחאות ולהפגנות נגד הממשלה "שהמיטה אסון על ישראל" בדרישה להחליפה. הוא סיפר ששוחח עם נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' כדי לתקן את התקציב ולהתאימו למצב המלחמה, כולל סגירת משרדי ממשלה מיותרים, אך לדבריו השניים לא התייחסו להצעותיו. (אילנה קוריאל)
13:25 - צה"ל: חוסל מהאוויר המחבל ששיגר את הרקטה לאשקלון. כוחות צה"ל חיסלו מהאוויר את המחבל ששיגר הבוקר את הרקטה מרצועת עזה לאשקלון. כך הודיע דובר צה"ל, שציין כי "תוך פחות מ-30 דקות, בשיתוף פעולה של מכלול האש של חטיבת הנח"ל וחטיבת האש 215 של אוגדה 162, זוהה המחבל שביצע את השיגור במרחב אל-פורקאן שבצפון הרצועה, וכלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל אותו". (יואב זיתון)
11:30 - קנצלר גרמניה: "הסיוע ההומניטרי חייב להגיע לעזה". קנצלר גרמניה אולף שולץ התייחס בוועידת הביטחון במינכן למלחמה בין ישראל לחמאס, ואמר כי "הסיוע ההומניטרי חייב להגיע לעזה". כמו כן, שולץ הפציר בישראל "לפעול בהתאם לדין הבינלאומי", וביקש לא לפתוח חזית נוספת בלבנון. קנצלר גרמניה הדגיש עוד כי "אין לאפשר לאיראן לנצל את הסכסוך להרחבת השפעתה". (רויטרס)
6 צפייה בגלריה
מוחים חוסמים את מעבר ניצנה למעבר משאיות סיוע לרצועת עזה
מוחים חוסמים את מעבר ניצנה למעבר משאיות סיוע לרצועת עזה
מפגינים חוסמים את מעבר ניצנה למעבר משאיות סיוע לרצועת עזה
(צילום: צו 9)
10:21 - האזעקות באשקלון - רקטה יורטה בדרום העיר. רקטה אחת יורטה בדרום אשקלון, לאחר שאזעקות הופעלו בעיר לראשונה מ-26 בינואר. (מתן צורי)
10:07 - אזעקה באשקלון. אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו בדרום אשקלון ובאזור התעשייה הצפוני והדרומי בעיר. (מתן צורי)
09:15 - צה"ל: עצרנו כ-100 חשודים בטרור בביה"ח נאסר בחאן יונס, מחבלים חוסלו במרחב. כוחות צה"ל מאוגדה 98 ממשיכים לפעול במרחב חאן יונס שבדרום רצועת עזה, ועצרו עד כה כ-100 חשודים בפעילות טרור בבית החולים נאסר בעיר. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי עוצבת הקומנדו, לוחמי שייטת 13 וכוחות מיוחדים מיחידות מגלן ואגוז, חיסלו מחבלים במרחב בית החולים. במקביל, לוחמים מחטיבה 7 פשטו על יעדי טרור רבים שבהם איתרו ציוד לחימה הכולל מטענים, רימונים ורובים מסוג קלצ'ניקוב. בנוסף, בשיתוף מכלול האש החטיבתי הכוחות זיהו והכווינו כלי טיס שחיסל שני מחבלים שנעו על אופנוע והתקדמו לעברם. (ynet)
08:55 - החות'ים בתימן: "פגענו בספינת נפט בריטית בים האדום באמצעות טילים". דובר מיליציית החות'ים בתימן, יחיא סריע, פרסם הודעה רשמית שלפיה המורדים תקפו ספינת נפט בריטית בשם "Pollux" בים האדום, "באמצעות טילים ימיים מתאימים". לפי ההודעה, שככל הנראה מתייחסת לתקיפה שהתרחשה אתמול, "הייתה פגיעה ישירה". הדובר הדגיש כי החות'ים ימשיכו בפעילותם בים האדום ובים הערבי נגד הניווט הימי הישראלי ונגד ספינות הפונות לישראל, "עד שתיפסק התוקפנות וייפסק המצור על עזה". (ליאור בן ארי)
6 צפייה בגלריה
לוחמים חות'ים ב תימן
לוחמים חות'ים ב תימן
לוחמים חות'ים בתימן
(Photo: AP)
סיכום חדשות הלילה:
דיווח: ארה"ב מתכננת לשלוח לישראל נשק בשווי מיליונים, למרות הדחיפה להפסקת אש. ממשל ביידן מתכנן לשלוח לישראל אספקת נשק בשווי מוערך של עשרות מיליוני דולרים, למרות דחיפת ארה"ב להפסקת אש במלחמה ברצועת עזה. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים אמריקניים. לפי הדיווח, אספקת הנשק המוצעת כוללת כאלף פצצות MK-82, תחמושת KMU-572, המוסיפה הנחיה מדויקת לפצצות, ופתילי פצצות FMU-139. אחד הגורמים ציין כי התוכנית עדיין נמצאת בבדיקה פנימית של הממשל האמריקאי, וכי פרטי ההצעה עשויים להשתנות לפני שתובא לאישור אצל ראשי ועדות הקונגרס. (ynet)
בריטניה לסין: השתמשו בהשפעתכם על איראן כדי להפסיק את תקיפות החות'ים
שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון נפגש עם מקבילו הסיני וונג יי בוועידת הביטחון במינכן שבגרמניה, ואמר לו כי בייג'ינג צריכה להשתמש בהשפעתה על איראן כדי ללחוץ על החות'ים בתימן לעצור את פעולותיהם בים האדום. כך לפי הודעה של משרד החוץ הבריטי. (רויטרס)
"ניו יורק טיימס": ישראל עומדת מאחורי פיצוצים בשני צינורות גז מרכזיים באיראן
ישראל עומדת מאחורי פיצוצים בשני צינורות גז מרכזיים באיראן. כך דיווח עיתון "ניו יורק טיימס", שציטט גורמים מערביים - בהם גורם המזוהה עם משמרות המהפכה של איראן. על פי הדיווח, התקיפות הובילו לשיבושים באספקת הגז במספר מחוזות באיראן, שבהם מתגוררים מיליוני בני אדם. (ynet)