סגור

בדקה ה-90: איך לפעול להעלאת שכר או קידום בתפקיד בתוך הארגון

ברבעון האחרון של השנה מתקיימות בדרך כלל שיחות שכר וקידום באירגונים. מה אפשר לעשות ברגע האחרון כדי לקדם את הקריירה

אנחנו ברבעון האחרון של השנה, הרבעון בו מתקיימות שיחות השכר והקידום במרבית הארגונים ואתם בטח עסוקים כבר לא מעט זמן בחשיבה על התפקיד הבא. בין אם כן או לא, ישנם כמה מהלכים שיעזרו לכם לקדם את הקריירה בדקה ה-90. לפעמים אנחנו עיוורים לאופציות הקיימות בתוך הארגון, אבל כדאי הרבה פעמים לחפש בפנים לפני שמחפשים בחוץ. זה נכון תמיד, אבל במיוחד עכשיו.
אלה הם ארבעה מהלכים שיסייעו לכם לקדם את הקריירה גם ברגע האחרון:
1. לנצל הזדמנויות
תוכלו להגיב להזדמנויות קיימות בארגון, מחוץ לעבודה השוטפת, כדי להגדיל את הנוכחות שלכם בארגון ולבסס קשרים חדשים.
תכל'ס, מה תעשו מחר בבוקר:
בידקו את הפורטל הארגוני וקיראו מיילים מתוך הארגון – האם נוצרו הזדמנויות שתוכלו להגיב אליהם, דוגמת הרצאה בכנס, התנדבויות, השתתפות בהאקתונים,הובלת מיזם או קורס הסבה.
חלקכם חושבים לעצמכם עכשיו שאני חיה בלה-לה-לנד או שאצלכם בארגון זה לא יתאפשר. אבל לאורך השנים בעבודה בארגונים גדולים ובירוקרטים ובליווי של עובדים ומנהלים מארגונים היררכיים אחרים, אני נוכחת לדעת שגילוי יוזמות דווקא נתקל באוזניים קשובות. נסו. מנהלים אוהבים יוזמות, הם מגלים חלק חדש בכם ומידע חדש שלא הגיע אליהם עד עכשיו. עכשיו אתם בתודעה שלהם, כשתיפתח יוזמה, הזדמנות, הם יחשבו עליכם.

2 צפייה בגלריה
קידום התקדמות קריירה משרד מנהל בוס
(צילום: שאטרסטוק)

2. ליצור הזדמנויות חדשות
צרו הזדמנויות חדשות ויוזמות – רעיונות לשיפור והובלה של שיפורים לטובת האסטרטגיה הארגונית. אם תהליך ארגוני מפריע לכם, הובילו את המנהלים שלכם אל השינוי שאתם רוצים. תגרמו לדברים לקרות, בואו עם רעיון מגובש או פרוייקט והכי חשוב להעז. אם יש לכם נושאים אחרים שבוערים בכם, קדמו אותם במסגרת התפקיד שלכם.
תכל'ס, מה תעשו מחר בבוקר:
צרו מצגת קצרה, קבעו פגישה עם הממונים ושתפו אותם ברצון שלכם להוביל את הנושא. שוב אתם ברדאר של מקבלי ההחלטות בארגון.
2 צפייה בגלריה
יפעת טל
יפעת טל
יפעת טל
(נועה לוצקי)
3. רישות בארגון כולו
זה אולי נשמע לכם מובן מאליו אבל לפעמים צריך להזכיר לעצמנו: לחייך, לספר, לצופף קשרים, לדעת מה קורה אצל אחרים, לפגוש אנשים. חשוב לדבר: להגיד מה אתם רוצים להוביל, לשנות וכן לשווק עשייה שכבר עשיתם.
ככל שתזהו הזדמנויות, ככל שתגיבו אליהן, תהיו חלק מהרשת שעובדת. לא תראו תוצאות באופן מידיי, אבל הדברים קורים כתהליך, הם ייבנו. הציבו מטרות ריאליות, היו סבלנים ובנו את הרשת שלכם.
תכל'ס, מה תעשו מחר בבוקר: היכנסו לרשימת העובדים בארגון, מפו שלושה אנשים רלוונטיים, שלא חשבתם קודם להיפגש איתם, שוחחו איתם על אפשרויות שיתופי פעולה, תציעו להם קפה או קבעו איתם ארוחת צהריים כדי להתעדכן, להחליף רשמים, עשייה. קבעו את האירוע ביומן, כאירוע חוזר חודשי.
עוד אירוע שכדאי להקצות לו זמן קבוע ביומן הוא 'יחסי ציבור'. הקצו למשל בסוף כל שבוע או חודש, זמן שבו אתם מסכמים בכתב מה קידמתם החודש בפרויקטים, שקפו כל פעם לכל האנשים הרלוונטיים את ההתקדמות בתהליכים.
הציניים מבינכם יזלזלו ויחשבו שזה לא מתפקידם, ומי שלא מבחין ביכולות שלכם, הפסד שלו, אבל המנהלים שלכם עסוקים ועמוסים, ועליכם לדאוג שהם יראו את הדברים.
חשבו על זה כעל מוצר איכותי בסופר, אם הוא יהיה במדף נמוך ללא גישה, יפספסו אותו, לא משנה כמה הוא איכותי. חבל.
4. לנהל חיוך
כדי להתקדם בארגונים חשוב להסתדר עם אנשים, לא להגיב מהרגש, לחשוב פעמיים עם מי אתם מסתכסכים (ואל תרכלו!). מצד שני, כולנו בני אדם – דברו, שתפו, העזו לדבר. כשאתם נעימים לסביבה, הסביבה רוצה אתכם לידה, מנהלים רוצים לידם אנשים חיובייים.
במפגש מנהלים בארגון, המנהלים דנו בנושאים פרויקטליים שלא היו ברורים להם עד הסוף, הם ניסו להבין את הנתונים ללא הצלחה. בשיחה עם אחת העובדות המומחית בתחום, היא נתנה להם תשובה מקצועית ומפורטת, בחיוך ושירות לבבי. בסיום השיחה איתה, אמר אחד המנהלים – "איך לא הכרתי אותה עד היום ולמה היא לא עובדת אצלי"
תכל'ס, מה תעשו מחר בבוקר: רשמו לעצמכם לחייך לפחות פעמיים בשיחה, כן, כן, בעומס ובמתחים של היומיום אנחנו לעיתים שוכחים לעצור ולחייך. רשמו לעצמכם גם לפרגן. זכרו שאנשים רוצים לידם אנרגיה טובה, אנשים שהם מסתדרים איתם.
גם כשהדברים מרגשים ומעצבנים ספרו עד עשר, אפילו עד 20, תישנו על זה. תגיבו מחר, כשתראו את הדברים באור אחר. זה לא אישי, קחו את הדברים בפרופורציה.
לסיכום, רשמו לעצמכם פעולה או שתיים שתרצו להתניע ולהניע ואל תשכחו לשתף את האנשים הרלוונטיים בארגון. צעד אחר צעד והקריירה שלכם תנסוק, גם אם זה לא יהיה מחר בבוקר.
הכותבת, יפעת טל, היא מנהלת בכירה בבנק הפועלים ויועצת לפיתוח קריירה.