סגור

נדנדת האבטלה נמשכת: שוב עלייה של 0.5% באוגוסט

שיעור האבטלה לפי החישוב המורחב של הלמ"ס עלה מ-7.6%, שהם 323 אלף איש, במחצית השנייה של יולי, ל-8.1%, שהם 350 אלף איש, במחצית הראשונה של אוגוסט. זאת לאחר ירידה של 1.4% במחצית השנייה של יולי

נמשכות התנודות הקשות באבטלה: אחרי הירידה הגדולה באבטלה במחצית השנייה של יולי, היא שבה ועלתה במחצית הראשונה של אוגוסט ב-0.5%.
הסיבות לכך כנראה הן בגלל החופשות בתקופה זו והן בשל החששות הגדולים מסגר ששררו בראשית אוגוסט.
שיעור האבטלה עדיין נמוך יחסית למשבר הקורונה, ועם זאת העלייה ב-0.5% היא רעש רקע צורם לדיוני אישור התקציב היום.
שיעור האבטלה לפי החישוב המורחב של הלמ"ס עלה מ-7.6%, שהם 323 אלף איש, במחצית השנייה של יולי, ל-8.1%, שהם 350 אלף איש, במחצית הראשונה של אוגוסט.
שיעור האבטלה לפי החישוב המצומצם עלה באותה תקופה מ-5.5% ל-6.2%, אך נתון זה סובל מהטיה כלפי מטה בנתונים. במחצית השנייה של יולי לעומת זאת, ירד שיעור האבטלה לפי החישוב המורחב מ-9.0% ל-7.6%.

1 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה חולון שירות התעסוקה אבטלה
לשכת התעסוקה חולון שירות התעסוקה אבטלה
לשכת התעסוקה חולון
(קובי קואנקס)

הלמ"ס מפרסמת שלושה נתוני אבטלה עיקריים בתקופת הקורונה:
אחוז הבלתי מועסקים (מובטלים בהגדרה הקלאסית - אנשים ללא מקום עבודה שמחפשים עבודה) עלה מ-4.6% במחצית השנייה של יולי, ל-5.3% במחצית הראשונה של אוגוסט. הנתון הזה ידע עליות ומורדות רבות בתקופת הקורונה. עד שתופעת החל"ת תחזור לממדים הרגילים, יהיה קשה מאוד ללמוד ממנו על שיעור האנשים ללא מעסיק במשק. עם זאת, ככל שיורדת האבטלה, הפער בין מספר המובטלים למספר הבלתי מועסקים הולך ומצטמצם.
אחוז הבלתי מועסקים פלוס הנעדרים כל שבוע הסקר מעבודתם עלה מ-5.5%, שהם 228 אלף איש, במחצית השנייה של יולי, ל-6.2% שהם 260 אלף במחצית הראשונה של אוגוסט. ההגדרה של נעדרים בכל שבוע הסקר מעבודתם אמורה לאתר את הנמצאים בחופשה ללא תשלום. הבלתי מועסקים פלוס הנעדרים כל השבוע זה הנתון המצמצם באמצעותו מדד משרד האוצר את האבטלה לאורך רוב המשבר.
עם זאת לאחרונה פרסמה הכלכלנית הראשית של האוצר מחקר שקבע שהחל מאפריל האחרון הנתון הזה סובל מהטיה כלפי מטה. זאת בשל כלל בינלאומי שקובע שאי אפשר להכליל אדם כנעדר בשבוע האחרון מעבודתו אם הוא נעדר יותר משנה. הכלל הזה מעביר חלק ניכר מהנמצאים בחל"ת מהחישוב המצומצם למורחב.
הנתון המורחב של הלמ"ס כולל את הבלתי מועסקים, אנשים שנעדרו כל השבוע מעבודתם וכן אנשים שאיבדו את מקום עבודתם בתקופת הקורונה ואינם מחפשים עבודה. זה הנתון הקרוב יותר למצב בשטח. שיעור האבטלה לפי החישוב המורחב עלה מ-7.6% במחצית השנייה של יולי,ל-8.1% במחצית הראשונה של אוגוסט.