רכבת ישראל מתמודדת עם מחדל ענק, ובמשרד התחבורה חוגגים
פגיעה ברכבת משא גרמה לעיכובים של עשרות דקות ברכבות ולקריסת האתר והאפליקציה של רכבת ישראל. בזמן שעשרות אלפי נוסעים נתקעו בתחנות, השרה רגב השיקה את פרויקט הרכבת לקריית שמונה וקיימה דיון על הסעת מתפללים לאומן בראש השנה. הנזק מוערך בעשרות מיליוני שקלים ומשרד התחבורה שותק
אמש (א') התרחש כאוס תחבורתי ששילב את חסימת הצמתים במסגרת "יום השיבושים" והשיבושים ברכבת ישראל - בעקבות פגיעה של רכבת משא בקווי החישמול של הרכבת. מדובר באחד המחדלים החמורים של רכבת ישראל ושאלות רבות לגבי תפקוד החברה ואמצעי המיגון שננקטו טרם קיבלו מענה.
אתר הרכבת והאפליקציה שלה קרסו, רכבות רבות איחרו ב-30-50 דקות, הרכבת עדיין פועלת במתכונת שונה ואין עדיין תאריך לחזרת הקווים לשירות מלא בזמן שהנזק מוערך בעשרות מיליוני שקלים.
בזמן שברכבת ניסו להעביר מידע לציבור ללא הרף, הפעילו הסעות ללא תשלום ועובדים ניסו לסייע להכווין את הציבור בתחנות העמוסות עד אפס מקום, במשרד התחבורה שמרו על דממה. לא הוציאו הודעה רשמית, לא לקחו אחריות ובטח שלא התנצלו בפני הציבור. יש להניח שקברניטי המשרד, ובראשם השרה מירי רגב, מודעים לכל פרט באירוע החמור, אך הכישלון תמיד נותר יתום.
אתמול בשעה שעשרות אלפי ישראלים הזיעו את עצמם לדעת בתחנות הרכבת, משרד התחבורה ורגב קיימו דיון בעניין הסעת מתפללים לאומן בראש השנה. בשנים האחרונות מתמודדים המבקרים באומן בחגי תשרי עם קשיים רבים עקב המלחמה באוקראינה וקשיים שמערימה ממשלת מולדובה, ובחודש האחרון נעשים מאמצים רבים כדי לסייע ל-50 אלף המתפללים שצפויים להגיע לאומן השנה. אך התזמון הציני של הדיון, שעוסק באירוע שיתקיים עוד כחודשיים במרחק של אלפיים קילומטר מישראל בשעה של כאוס תחבורתי ברחובות הארץ, מעיד על ניתוק עמוק מהשטח.
ואם בניתוק עסקינן, בעיתוי אומלל מעט, משרד התחבורה חונך הבוקר את תחילת העבודות של מסילת הרכבת קריית שמונה-תל אביב, כחלק מפרויקט "מחברים את ישראל". אין ביקורת על מסילה לצפון, חיבור הפריפריה למרכז באמצעות רכבת זו דרך מצוינת לצמצום פערים, בעיקר כשמדובר בקריית שמונה שפונתה בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" ונאבקת לחזור לשגרה, ויש רק להצטער שזה לא נעשה קודם. אך בשנים האחרונות הרכבת סופגת ביקורת רבה על עיכובי פרויקטים שבאחריותה, כמו הכפלת מסילות החוף, התוכנית להמשך המסילה לירושלים ופרויקט החשמול, עליו יצא דו"ח חמור של חברת הבקרה.
בהתחשב בתקלה האחרונה ובאי העמידה בתוכניות ואתגרים נוספים כמו עזיבת המנכ"ל, בוחרים במשרד התחבורה להוסיף לה עוד תוכניות גרנדיוזיות במקום לנסות לפתור את הבעיות הקיימות ולמצוא דרך לקדם את הפרויקטים הקיימים והחדשים בצורה יעילה יותר.
בסיום דבריה באירוע שנערך בגליל, רגב התייחסה למקרה פגיעת הרכבת. "טעויות קורות" אמרה השרה וציינה כי האירוע יתוחקר על מנת למנוע מקרים דומים, תוצאות ועדת החקירה יוצגו לציבור וכי במידת הצורך האחראים יעמדו לדין. היא שיבחה את עובדי הרכבת שחלקם המשיכו לעבוד 24 שעות ביממה והפעילו רכבות בעומס, אך לא התנצלה בפני הציבור ששילם מחיר יקר ועבורו הפרויקט של חיבור קריית שמונה ותל אביב נראה כרגע מטרה רחוקה, בדיוק כמו המטרה להגיע בזמן לעבודה.
ממשרד התחבורה טרם התקבלה תגובה.






























