מנכ"ל הרכבת: חזרה לפעילות מלאה - רק בעוד שבוע וחצי, הוקמה ועדת חקירה
חלק מקווי הרכבת מושבתים בעקבות הפגיעה שנרשמה בתשתיות החשמול בסוף השבוע; בצהריים נרשמו בקווים שונים איחורים משמעותיים של עד חצי שעה; המנכ"ל: "הוקמה ועדת חקירה בראשות סמנכ"ל הבטיחות"; במקביל: עיכובים בתנועת האוטובוסים בעקבות ההפגנות למען שחרור החטופים
רכבת ישראל פועלת היום באופן חלקי, ובתחנות נרשמו עומסים כבדים - לאחר שביום חמישי רכבת משא פגעה בתשתית של קווי חשמול על המסילה בשני מוקדים שונים וגרמה לנזקים המוערכים בעשרות מיליוני שקלים. השיבושים צפויים להימשך כל השבוע. בשעות הבוקר הרכבות איחרו בדקות בודדות, אך בצהריים נרשמו איחורים גדולים יותר, של עד חצי שעה. בבוקר נרשמו שיבושים גם באתר הרכבת, ונכון לסביבות השעה 10:15 הוא חזר לפעולה. בגזרת האוטובוסים נרשמו עיכובים כבדים, ברקע ההפגנות שנערכות היום ברחבי הארץ למען שחרור החטופים.
מנכ"ל הרכבת בפועל, אבי אלמליח, סירב במסיבת עיתונאים שנערכה היום להתחייב כי רכבת המשא היא האחראית הבלעדית לאירוע וטען כי הנושא עדיין בבדיקה והמידע יימסר לציבור. עוד ציין כי היום הוקמה ועדת חקירה שכוללת אנשי מקצוע מהרכבת ובראשה עומד סמנכ"ל הבטיחות יוסי בן שמחון.
אלמליח סירב להסביר מדוע מרכז הבקרה לא עצר את הרכבת בפגיעה הראשונה בקווי החשמול, וכן סירב לאשר את העלות המדויקת של הנזק ומה יהיו ההשלכות על האחראים למחדל.
לדבריו, עיקר העומס כרגע מתמקד בנתב"ג ולוד, ולהערכת גורמי המקצוע הרכבת תשוב לפעילות מלאה רק עוד שבוע וחצי. אלמליח נכנס לתפקיד רק ביום בו התרחש האירוע, לאחר שהמנכ"ל שיקו (משה) ז'אנה התפטר מתפקידו.
לפי הידוע עד עתה, רכבת המשא, שנסעה מאשדוד לכיוון נמל חיפה, פגעה בתשתית החשמל באזור צומת גנות מדרום לתל אביב, אך מסיבה לא ידועה היא לא עצרה את נסיעתה, ולאחר מכן פגעה בתשתית החשמל בין חדרה לנתניה. משיכת הכבלים שהינם בעלי עמידות גבוה גרמה לגרירה של עמודים שהיו מחוברים אחד לשני. הנזק שנגרם למסילה מוערך בעשרות מיליוני שקלים, וגורמים ברכבת חוששים כי התקרית כולה היא תוצאה של חוסר ניסיון בהפעלת רכבות מסוג זה.
במהלך השבת עבדו ברכבת על מנת לתקן את הנזק שנגרמו לכבלים.
יצוין כי בימי שגרה הרכבת מפצה עבור איחור של יותר מ-30 דקות וביטול רכבת. האירוע כיום הוא מעט שונה, מאחר שהנוסעים קיבלו התרעה מראש על ביטול קווים. עם זאת רבים מהנוסעים רכשו "חופשי חודשי", ולפי הצפי לא יוכלו להשתמש בו בשבוע הקרוב. בשלב זה לא יודעים ברכבת אם הפיצוי שיינתן בעקבות השיבושים יהיה סטנדרטי או שייקבע פיצוי כולל לכל משתמשי הרכבת.
קווים שפועלים כסדרם עם תוספת תחנות:
קו באר שבע-נהריה יופעל ויכלול עצירות בתחנת נתניה.
קו מודיעין-נהריה יופעל, כולל עצירה בנתב״ג ועצירות בתחנות קיסריה, חדרה ונתניה.
קו ראשונים-לוד יופעל
קווים שפועלים באופן שונה:
קו בית שמש-נתניה יפוצל: בין בית שמש ולוד ובין סבידור לנתניה.
קו באר שבע-נתניה יפוצל: בין באר שבע ללוד ובין ת״א ההגנה/סבידור לנתניה.
קו אשקלון/רחובות-בנימינה יופעל עד/מ לוד בלבד.
קו ירושלים-הרצליה יופעל עד/מ נתב״ג בלבד, לרבות רכבות הלילה.
קו ב״ש-כרמיאל יופעל בין כרמיאל לחיפה חוף כרמל בלבד (לא יופעל בין חוף כרמל לבאר שבע).
יתר הקווים פועלים כרגיל.
דגשים חשובים לנוסעים:
נוסעים מבית שמש, רחובות ואשקלון לתל אביב (ולהיפך) יכולים להגיע כרגיל- בהחלפה בתחנת לוד, ההגנה או סבידור.
תחנות כפר חב"ד וגני אביב סגורות לשירות.
רכבת ישראל מפעילה היסעים בחינם בתחנות הבאות:
לוד - ת"א סבידור מרכז.
חדרה מערב - נתניה.
בשעות הלילה : ת"א סבידור - נתב"ג.
בשעות השיא בבוקר: גני אביב- כפר חב״ד - ת"א סבידור
בשעות השיא בערב: ת"א סבידור- כפר חב״ד- גני אביב
חלופות אוטובוס מומלצות:
בין ת"א וחיפה/הצפון - אוטובוסים מתוגברים ממסוף 2000, חוף הכרמל, ומרכזית המפרץ.
בין ת"א וירושלים: אוטובוסים ממסוף 2000 והתחנה המרכזית בירושלים.






























