סגור
נופשים בחוף בתאילנד
נופשים בחוף בתאילנד. מחיר הטיסה לבנגקוק זינק ב־57% (צילום: GARDEL Bertrand / AFP)

זינוק של עד 120% במחירי הטיסות מתחילת המלחמה

בהשוואה ליולי 2023, הטיסות השנה התייקרו ב־55% בממוצע, ובהשוואה ליולי 2024 מדובר בהתייקרות של 21%. העליות החדות ביותר היו במחירי הטיסות לרומא, ברלין ואמסטרדם. "למרות המחירים הגבוהים, הישראלים לא ויתרו על חופשת הקיץ" 

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ענף התעופה בישראל מתקשה לשמור על יציבות. כל אירוע ביטחוני כמו חיסול מחבלים, טיל מתימן שפגע בנתב"ג או מבצע נגד איראן הוביל לגל של ביטולי טיסות, וכשחברות התעופה חזרו לפעול, הן לא היססו להעלות מחירים.
על פי מדד של lastminute.co.il, שמתבסס על ניתוח נתונים של מיליוני חיפושים והזמנות, ניכרת מגמה חדה של עליית מחירים מקיץ לקיץ. בהשוואה למחירים ביולי 2023, כלומר לפני המלחמה, הטיסות השנה התייקרו ב־55% בממוצע. בהשוואה ליולי 2024 מדובר בהתייקרות של 21%.
בראש היעדים שהטיסה אליהם התייקרה במיוחד נמצאת רומא עם עלייה של 119% בהשוואה ליולי 2023. אחריה ברלין ואמסטרדם עם עלייה של 90% במחירי הטיסות.

על פי הנתונים, התייקרויות משמעותיות היו בטיסות לכל היעדים הפופולריים על ישראלים, כמו עלייה של 75% במחירי הטיסות לטביליסי ובודפשט, עלייה של 72% במחירי הטיסות לברצלונה ועלייה של 57% במחירי הטיסות לבנגקוק.
למרות עליות המחירים המשמעותיות, בימים שאחרי המבצע באיראן בחודש יוני היה זינוק בביקוש לטיסות. עם זאת, לאחר האירועים האנטי־ישראליים ביוון בסוף יולי, כמו ההפגנה מול אונייה של מנו ספנות ותקיפת ישראלי באתונה, חלה ירידה של 19% במספר ההזמנות היומיות ליוון בהשוואה לשאר הימים ביולי 2025. ב־lastminute.co.il מציינים כי ההתאוששות היתה מהירה וקצב ההזמנות חזר לשגרה. מהנתונים עולה כי 79% מהטיסות שהוזמנו ליולי היו ליעדים קרובים.
בולטת במיוחד ההעדפה לחברות תעופה ישראליות עם 88% מכלל ההזמנות. הסיבה לכך היא שגם בימים של מתיחות ביטחונית, החברות הישראליות תמיד המשיכו לטוס. בנוסף, לא כל החברות הזרות שבו לפעול בישראל.
כמו כן, למרות חזרתן של חברות תעופה זרות כמו לופטהנזה, וויז אייר ו־LOT לפעילות בישראל, ההערכות בשוק הן שהמחירים יישארו גבוהים לפחות בתחילת אוגוסט, בעיקר בשל הביקוש הגבוה וההיצע שעדיין מוגבל. ההקלה במחירים, אם תגיע, צפויה להיות מתונה בלבד והמחירים יישארו גבוהים יחסית לשנים קודמות עד ספטמבר ואוקטובר לפחות.
"למרות המחירים הגבוהים, הישראלים לא ויתרו על חופשות הקיץ שלהם, והביקוש החזק משקף את הצורך של הציבור בחזרה לשגרה", אמר אסף גרינברג, מנהל השיווק ב־lastminute.co.il. "עם זאת, הישראלים מוכיחים גמישות צרכנית יוצאת דופן. הם אומנם משלמים יותר, אבל גם יודעים לחפש הזדמנויות וחבילות דינמיות שמאפשרות ודאות ושליטה בתקציב. בחודשים הקרובים הגמישות הזו תהיה חשובה מתמיד, בעיקר בגלל הציפייה שמחירי הטיסות ימשיכו לעלות".