סגור
הראל ויזל  דנה עזריאלי ו ליאורה עופר
הראל ויזל, דנה עזריאלי וליאורה עופר (צילום: דימה טליאנסקי עמית שעל, אוראל כהן)

ראשי החברות הגדולות במשק: לאפשר לעובדים לפעול מחר לפי צו מצפונם

פורום העסקים, המורכב מראשי החברות הגדולות במשק, קורא לכל החברות לאפשר לעובדיהן לפעול על פי צו מצפונם לגבי ההשתתפות במחאה מחר. בשלב זה לא ברור האם שאר החברות במשק יצטרפו למהלך של קבוצת הקניונים ביג מאתמול או ימשיכו כרגיל מחשש להפסד של פדיונות וחרמות

אחרי פגישה שערכו אתמול בערב (א') נציגי פורום העסקים, ובה השתתפו בין היתר, בכירי קבוצת הנדל"ן ביג, עזריאלי ומליסרון, קורא הבוקר הפורום שמורכב מראשי החברות הגדולות במשק, לראשי כל החברות במשק להצטרף להחלטה לאפשר לעובדים להשתתף במחאה המתוכננת מחר.
"פורום העסקים שמורכב מחברות הגדולות במשק, שמעסיקות יחדיו את רוב העובדים במשק הישראלי, ומורכב מאנשים מכל גווני הקשת הפוליטית קורא לראש הממשלה להיענות לקריאת הנשיא ולא להתקדם בחקיקה חד צדדית ללא הסכמה רחבה, ולחזור לדיונים לשם הגעה לקונצנזוס בנושא עילת הסבירות".
"על רקע ההתדרדרות הנמשכת במצב המשק הישראלי והירידה החדה בהשקעות הזרות במשק, כמו גם על רקע האתגרים הבטחוניים והשסע החברתי, ישנה חשיבות קריטית להגעה להסכמה נרחבת בנושא מהותי זה. פורום העסקים קורא לראשי כל החברות במשק להצטרף להחלטתו ובמידה ותימשך החקיקה החד צדדית, לאפשר לעובדים לפעול על פי צו מצפונם לגבי ההשתתפות במחאה המתוכננת ביום שלישי".
אתמול הודיעה קבוצת מרכזי המסחר ביג כי היא תשבית את הקניונים בבעלותה ביום שלישי, ותצטרף למחאה. בהודעה מטעמה כתבה ביג כי אם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור בקריאה ראשונה היום בכנסת היא תשבית את הקניונים ביום שלישי. "על מנת למחות באופן חריג ולמנוע את העברת החקיקה המושחתת הזו, אנו נשתתף ביום ההשבתה שמתוכנן ביום שלישי. מרכזי ביג מקרית שמונה ועד אילת יושבתו וייסגרו".
האומץ שהפגינו מנהלי ביג לא הצליח עד כה לסחוף את יתר החברות הגדולות במשק וגם לא את המתחרות שלה מליסרון ועזריאלי, שטרם הודיעו על הצטרפות למחאה ולא הצהירו כי יאפשרו לעובדים שלהם להשתתף במחאה. גם לא כל השוכרים של ביג אהבו את המהלך וחלק גדול מהם מתכנן לפתוח את החנויות למרות ההשבתה הצפויה. בין החברות שכן הודיעו שיפתחו מחר סניפים נמנים קבוצת בריל שמפעילה את רשתות הקמעונאות ניין ווסט, אמפוריום, נאוטיקה, גלי ועוד, רשת המזון של רמי לוי שפועלת במרכזי ביג, רשת הצעצועים עידן 2000 וחנויות פרטיות.
מרבית העסקים חוששים ממחאה שכבר החלה אתמול נגד ביג, בראשותם של שרי הממשלה איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ ואחרים שקראו לחרם נגד קניוני ביג. אתמול בערב כבר התארגנה מחאה של אנשי ימין מול קניוני הקבוצה.
בשלב זה לא ברור האם יתר החברות במשק יצטרפו למהלך של קבוצת הקניונים, או ימשיכו בעסקים כרגיל, מחשש להפסד של פדיונות וחרמות.