סגור
מדד הבריאות

קפסולת הבריאות של נספרסו ישראל

תוכנית אורח החיים הבריא של חברת הקפה מציבה דגש מיוחד על דאגה לבריאות העובדים ומשפחתם – כדי לאפשר להם ראש שקט בעבודה

נוסדה: 2008
מס׳ עובדים: 320 עובדים
מס׳ סניפים/מרכזים: 13
אביטל דאיץ׳-ראובני, עובדת חברת נספרסו בישראל, נכנסה לפני מספר חודשים בחשש לקורס הורות ייעודי שארגנה החברה לעובדיה. ״מצד אחד, אני נתקלת יום יום באתגרים רבים כאמא לילדים בגילאי 3 ו-5, וחושבת הרבה על ההשלכות של עבודה מהטלפון גם אחר הצהריים״, מספרת דאיץ׳-ראובני, ״מצד שני, חששתי לחלוק מידע אישי עם הקולגות שלי״. לשמחתה של דאיץ׳-ראובני, הסדנה – חלק מתוכנית אורח חיים נרחבת של החברה – התגלתה כאינטימית ואפקטיבית. ״נוצרה אחוות גדולה בין כל המשתתפים והיה לנו נוח לשתף חוויות, קיבלנו כלים מאוד משמעותיים לאיזון חיי בית-עבודה. אני מאוד מעריכה את זה שמקום העבודה שלי אפשר לי להקדיש שעתיים שבועיות במשך מספר שבועות כדי לעזור לעצמי ולמשפחה שלי״.
תפיסת הבריאות הארגונית של נספרסו יוצאת מנקודת ההנחה שהגבולות בין הפרטי לעבודה מטושטשים. ״באופן טבעי, מה שקורה בבית משפיע ישירות על מה שקורה בעבודה, ולהפך״, אומרת דנה מתתיהו, סמנכ״לית משאבי אנוש בנספרסו. ״העבודה ההיברידית הנגזרת בעקבות הקורונה, העמיקה את ההבנה כי חיי העובד וחייו האישיים שזורים ומשפיעים זה על זו. כמשאבי אנוש יש לנו אחריות לדאוג לכל מעגלי החיים של העובד״.
2 צפייה בגלריה
דנה מתתיהו סמנכלית משאבי אנוש נספרסו ישראל
דנה מתתיהו סמנכלית משאבי אנוש נספרסו ישראל
דנה מתתיהו סמנכלית משאבי אנוש נספרסו ישראל
(שירעד ניסים)
״רואים את השיפור בשטח״
חברת נספרסו היא מהמובילות בעולם בתחום הקפה. החברה המציאה את השיטה של קפה איכותי בקפסולה, מעסיקה יותר מ-110 אלף חקלאים ברחבי העולם כדי לגדל את הפולים האיכותיים שלה, ופעילה ב-84 מדינות. בישראל מפעילה החברה 13 בוטיקים למכירת קפה ומוצרים נלווים.
בכל הקשור לאורח חיים בריא, דוגלת החברה בהסברה שתאפשר לעובדים להבין איך שינוי הרגלים יכול לשפר את חייהם. את התוכנית מובילה גלית בן חמו, מנהלת הרווחה בחברה והאחראית על קידום בריאות העובד. נספרסו מקדמת אורח חיים בריא בקרב העובדים/ות לאורך כל השנה, שמגיע לשיאו באוקטובר – חודש הבריאות בחברה. במהלך השבוע מודגש בכל פעם תחום בריאות אחר, עם פעילויות, סדנאות והרצאות שסובבות אותו.
2 צפייה בגלריה
מתן אל הינדי אימון גומיות בבוטיק כחלק מפעילות פורים
מתן אל הינדי אימון גומיות בבוטיק כחלק מפעילות פורים
מתן אל הינדי - אימון גומיות בבוטיק כחלק מפעילות פורים
(גלית בן חמו )
המטבחים של נספרסו מציעים לעובדים שפע של ירקות, דגנים מלאים ומאכלים בריאים נוספים לאורך כל היום. המעוניינים בייעוץ אישי יכולים להיעזר בתזונאים שמגיעים לקיים הרצאות בחברה אחת לתקופה. לצד העידוד לאוכל בריא, מדגישים בחברה את היתרונות של עיסוק בפעילות ספורטיבית. לרשות העובדים עומד מנוי Freefit, המאפשר להתאמן במקביל במספר מכוני כושר בהתאם לצורך ולזמינות העובד.
עובדים מעל גיל 40 זכאים אחת לשנה לבדיקת סקר מקיפה, שמעניקה להם תמונת מצב בריאותית מלאה. לצד הבריאות הפיזית, משקיעים בנספרסו גם בתחום הנפשי עם סדנאות וכלים לניהול לחצים, שירות ייעוץ פסיכולוגי לעובדים ובני משפחותיהם דרך חברת מתן-מיתר ופגישות עם פסיכולוגים במחיר מסובסד. המנהלים בחברה זוכים לייעוץ פסיכולוגי שמקל על איתור וזיהוי מצוקות נפשיות בקרב עובדים.
לבסוף, מפעילים בנספרסו תוכנית למיפוי המדדים של העובדים, המאפשרת מעקב קל אחר מדדים שונים לשיפור: משקל, שעות שינה, לחץ ועוד. ״רואים את השיפור של כל הצעדים האלה בשטח״, אומרת מתתיהו, ״השיח והעשייה הארגונית מעלים את המודעות של העובדים לבריאותם ולבריאות הקרובים שלהם״.
הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נסקר את החברות והארגונים המובילים בקידום אורח חיים בריא בישראל.