סגור
כביש 1 תל אביב ירושלים בזמן קורונה
כביש 1 (צילום: אלכס קולומויסקי)

נתיב 3+ על כביש 1 – בתחילת דצמבר

החל מ-2 בדצמבר יופעל על כביש 1 נתיב רב תפוסה באורך 26 ק"מ במקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל לכיוון מזרח (תל אביב לירושלים). נכון לעכשיו, אין תכנון לצבוע נתיב כזה גם בכיוון ההפוך של הכביש

משרד התחבורה הודיע הבוקר (ב') כי החל מ-2 בדצמבר יופעל על כביש 1 נתיב רב תפוסה (נר"ת, הידוע בכינוי "נתיב 3+"), במקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל לכיוון מזרח (תל אביב לירושלים). נכון לעכשיו, אין תכנון לצבוע נר"ת גם בכיוון ההפוך של הכביש, מכיוון ירושלים לתל אביב.
הנר"ת, שייצבע על חשבון נתיב קיים ואורכו 26 ק"מ, היה אמור לפעול כבר באוגוסט, אבל כפי שפורסם ב"כלכליסט" בסופו של דבר הנר"ת לא נצבע עקב הסתייגויות של המשטרה מאופן תכנונו, ובעקבות זאת במשרד התחבורה החליטו לשנות את מיקום הנר"ת מצד שמאל של הכביש לצד ימין של הכביש.
לפי הודעת משרד התחבורה, הנר"ת יפעל בימי ראשון-חמישי בשעות העומס בבוקר (שבהן אסורה תנועת משאיות במקטע) בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי בין השעות 12:00 עד 17:00 בצהריים, לפני כניסת השבת. בשאר השעות הנתיב יהיה פתוח לנסיעה לכל משתמשות ומשתמשי הדרך. עוד נכתב כי לאחר השלמת העבודות תחל משטרת ישראל באכיפה, ונסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין – תגרור קנס של 500 שקל.
כביש 1 מהווה את אחד מצירי התחבורה הציבורית העמוסים בישראל - עוברים בו למעלה מ־100 קווים שונים, כ-400 אוטובוסים ביום חול ועוד 500 אוטובוסים בימי שישי.