סגור
יגאל דמרי 1
יגאל דמרי (עמית שעל)

כתב אישום נגד יגאל דמרי: "תיאם מחירים במכרז מחיר למשתכן"

לפי כתב האישום שהגישה רשות התחרות, מנכ"ל חברת הנדל"ן י.ח דמרי והקבלן דביר יצחקי פעלו לתיאום מחירי הדירות במכרז מחיר למשתכן בשכונת "רמות יורם" בנתיבות; "עובד שלשל מכשיר סלולרי לתוך תיבת המכרזים - וצילם אותה"

רשות התחרות הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום נגד יגאל דמרי, מנכ"ל, דירקטור ובעל השליטה (64.57%) בחברת הנדל"ן י.ח דמרי, על תיאום מכרז מחיר למשתכן בנתיבות. יחד עם דמרי הוגש כתב אישום נגד הקבלן דביר יצחקי, הבעלים של חברת י.דביר יזמות ובנייה מהמושב מלילות הסמוך לנתיבות.
על פי כתב האישום דמרי (64) ויצחק פעלו לתאם את מחירי הדירות הסופיים שיוצעו במכרז מחיר למשתכן בשכונת "רמות יורם" בנתיבות. שני עובדים נוספים בחברות הואשמו גם בפרשה.
על פי כתב האישום, ביום הגשת ההצעות וקודם לתיאום, בדק עובד של חברת דמרי, לבקשת המנכ"ל, כי לא הוגשו הצעות עד לאותה עת. זאת באמצעות שלשול מכשירו הסלולרי לתוך תיבת המכרזים וצילומה מבפנים. דמרי ויצחקי תיאמו בהמשך את ההצעות במכרז.
לפי אתר רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), הן י.ח דמרי והן י.דביר זכו במכרזי מחיר למשתכן על מגרשים ב"רמות יורם" בנתיבות באוגוסט 2019 – מכרז שבו זוכה במגרש מי שמציע את המחיר הנמוך ביותר לדירה, כאשר מחיר הקרקע ידוע מראש. את הדירות שבונה החברה הזוכה היא מחויבת למכור לזכאי מחיר למשתכן, משקי בית שאין בבעלותם דירה נוספת.
על פי דו"חות 2019 של י.ח דמרי, במכרז זה בנתיבות היא זכתה בשני מגרשים בשטח של 12.8 דונם, שעליהם מתוכננות 195 דירות בגודל ממוצע של 94 מ"ר. כמו כן י.ח דמרי זכתה באותו במכרז במגרש נוסף בשטח של 9.6 דונמים, שעליו מתוכננים 156 דירות בגודל ממוצע של 94 מ"ר.
על פי אתר רמ"י, ההצעה הזוכה של דמרי במגרשים הייתה למכירת הדירות במחיר של 6,600 שקל למ"ר, בדיוק מחיר המקסימום שהוגדר על ידי השמאי הממשלתי. כל הצעה גבוהה יותר הייתה נפסלת. לדמרי לא היו מתחרים במכרז זה.
באותו מכרז שבו שווקו המגרשים בנתיבות שבהם זכתה י.ח דמרי, זכתה גם י.דביר יזמות ובנייה במכרז במגרש לבניית 117 דירות. עבור המגרש שבו זכתה י.דביר יזמות הוגשו שתי הצעות בלבד. האחת, של חברה, ששמה לא ידוע, לפי תעריף של 6,600 שקל למ"ר לדירה. השנייה, ההצעה הזוכה של דביר, לפי 6,555 שקל למ"ר.
נציין כי לגבי מגרש נוסף ששווק באותו מכרז רשמה רמ"י כי ההצעות לא היו תקינות. גם במקרה זה הוגשה הצעה בודדת על ידי חברה ששמה הוסתר באתר בגובה המקסימום - 6,600 שקל למ"ר.
עוה"ד נתי שמחוני ויואב סננס, המייצגים את דמרי, מסרו בתגובה: "אין לנו אלא להצר על החלטתה של הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד מרשינו, החברה ויגאל דמרי. עמדתנו הינה כי בחינה נכונה של כלל הראיות - כפי ששטחנו בהרחבה במהלך השימוע - הייתה אמורה להוביל להחלטה מושכלת בדבר סגירתו של התיק. מרשינו שמים את מבטחם בבית המשפט ואנו סמוכים ובטוחים כי חפותם אכן תוברר במסגרת ההליך המשפטי - ובסופו של יום יזוכו הם בדין".