סגור

טייסי אל על למנכ"ל החברה: "להחזיר את הטיסות בשבת - או להשבית אותן לחלוטין"

בעל השליטה בחברה, קני רוזנברג, החליט להפסיק את פעילות החברה בימי שבת לפני כשנה. בפועל טייסי החברה נאלצים לבצע פעילות הדרכתית והכשרות בימי שבת וחג, ובמקרים מסוימים אף נדרשים לטוס בחברות זרות, כך לטענת ועד הטייסים. אל על בתגובה: "הטענות נדונות בפורומים המתאימים בשקיפות ובהידברות ישירה"

יו"ר ועד טייסי אל על, קברניט רן אלקבץ, שלח היום (ה') מכתב למנכ"ל החברה אביגל שורק, ובו ביקש כי החברה תחזור לטוס בשבת, ולחלופין תשבית את כל הפעילות המסחרית וההכשרות בשבת.

במכתב הלין אלקבץ על כך שאף שבעל השליטה בחברה קני רוזנברג החליט להפסיק את פעילות החברה בימי שבת, בפועל טייסי החברה נאלצים לבצע פעילות הדרכתית והכשרות בשבתות וחגים, ובמקרים מסוימים אף נדרשים לטוס בחברות זרות בשבת במקום לטוס בטיסות החברה בימים אחרים. אלקבץ הוסיף כי החברה גם מפעילה בשבת מטוסי מטען של חברות זרות בחכירה רטובה.
2 צפייה בגלריה
מטוסים מושבתים אל על חברת תעופה נתב"ג קורונה
מטוסים מושבתים אל על חברת תעופה נתב"ג קורונה
מטוסי אל על
(צילום: רויטרס)
עוד כתב אלקבץ: "במשך שנים, כמו כל חברת תעופה אחרת, פעלה אל על שבעה ימים בשבוע. עם החלפת הבעלות בחברה, החליטו בעלי השליטה, משפחת רוזנברג, להפסיק את פעילות החברה בימי השבת".
אלקבץ כתב כי מדובר ב"החלטה לגיטימית הנובעת מסיבות דתיות וערכיות", אך כזו שמשמעותה פגיעה בשכרם ובאורחות חייהם של טייסי אל על בצורה משמעותית.
בעקבות הדברים הללו מבקשים הטייסים להימנע מכל פעילות הדרכתית והכשרות טייסים בשבתות וחגים או לחלופין להימנע מהפעלת מטוסים זרים בחכירה רטובה, ולחזור לבצע את כל טיסות המטען על ידי טייסי אל על ומטוסיה, ולחזור ולהפעיל את חברת סאן דור בימי שבת.
אלקבץ סיכם: "הרי לא יעלה על הדעת ליצור איפה ואיפה במה מותר ומה אסור לבצע בשבת".
ברקע הדברים, סוגיית השבת עלתה גם בכל הקשור למיזוג אפשרי של אל על עם ארקיע. אל על והחברה־הבת סאן דור אינן טסות בשבת, וזאת בהתאם לדרישה של משפחת רוזנברג. במקרה שהחברה תתמזג עם ארקיע, שטסה בשבת, והנקשים יהפכו לשותפים בחברה, אך לא לבעלי שליטה, משפחת רוזנברג תידרש לעשות חושבים מחדש וייתכן שתיאלץ לשנות את דעתה.
2 צפייה בגלריה
אביגל שורק מנכ"ל אל על
אביגל שורק מנכ"ל אל על
אביגל שורק, מנכ"ל אל על
(צילום: דלק יו אס)
כמו כן במקרה שבעקבות המיזוג בארקיע ייאלצו להפסיק לטוס בשבת, הדבר עלול להוביל להתערבות של רשות התחרות, שתגדיר זאת כפגיעה לא מידתית בצרכן ובעיר אילת, מפני שארקיע היא היחידה שמפעילה כעת קווי טיסה בשבת לעיר הדרומית.
מאל על נמסר בתגובה: "החברה מתמודדת בהצלחה רבה עם משבר היסטורי בענף התעופה, זאת הודות לאמון הלקוחות העובדים, הבעלים, המשקיעים והמדינה. ההנהלה והבעלים פועלים ללא לאות כדי להבטיח שהחברה תצא ממשבר הקורונה חזקה יציבה ועם עתיד מבטיח. באשר לטענות, הרי שאלה נדונות בפורומים המתאימים בשקיפות ובהידברות ישירה. כפי שעולה מעת לעת, אנו לא נוהגים לנהל את יחסי העבודה של החברה בתקשורת".