סגור
אקס ספייס XSPACE פארק וירטואלי
XSPACE (צילום: מיכאלה חזני)

צו עיכוב הליכים זמני לפארק השעשועים הדיגיטלי בת"א: "חובות של 13.8 מיליון שקל"

סמארט אנטרטיימנט, המפעילה את פארק XSPACE בתל אביב, נקלעה לחובות - בין השאר בשל הקורונה; "בעל החברה השקיע במיזם 2 מיליון שקל מכיסו הפרטי"

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו עיכוב הליכים זמני לחברת "סמארט אנטרטיימנט", המפעילה את "פארק השעשועים הדיגיטלי הראשון" בישראל (XSPACE), שנקלעה לחובות של 13.8 מיליון שקל, בין השאר בשל הקורונה.
החברה פנתה לאחרונה לבית המשפט לקבל צו עיכוב הליכים, ומבקשת לפעול לשיקומה באמצעות גיבוש הסדר עם כלל נושיה. כאמור, השופטת איריס לושי-עבודי נעתרה לבקשה והוציאה צו עיכוב הליכים זמני במעמד צד אחד עד ל-2 בנובמבר.
במסגרת הבקשה שהגישה החברה לבית המשפט באמצעות עוה"ד קרן רייכבך-סגל, גיא אידו ואבישי סנדר ממשרד גורניצקי ושות' נטען כי "XSPACE מאפשר ניווט בין עולמות ודמויות שונות באמצעות פלטפורמה טכנולוגית ודיגיטלית פורצת דרך". עוד נטען כי החברה וטכנולוגיה שלה הן פרי יוצרו של בעל מניותיה, כרמי וורטמן, מפיק אירועים ידוע, שהזרים למיזם הון אישי של מעל 2 מיליון שקל.
לפי הבקשה, המיזם בתל אביב היה אמור להיפתח בתחילת יולי 2022 ולאור העיכובים בפתיחה נוצר בקופתה גירעון של כ-4 מיליון שקל.
הבקשה הוגשה לפי תיקון לחוק שמאפשר לחברות שנקלעו לקשיים בשל הקורונה לפנות לסיוע בית המשפט ולמנות מנהל הסדר שיסייע בגיבוש הסדר עם הנושים. עוד עולה מהבקשה כי הצעת ההסדר של החברה מבוססת על הצעה לרכישת המיזם תמורת 1.9 מיליון דולר ועוד תמלוגים.