סגור
מימין מנכ"ל משרד הגנב והגליל אלעזר בן הרא"ש והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
אלעזר בן הרא"ש (מימין) ואיתמר בן גביר (צילומים: אבי אוחיון/לע"מ, עמית שאבי)

עוד מנכ"ל של בן גביר מתפטר: אלעזר בן הרא"ש עוזב את משרד הנגב והגליל

בן הרא"ש הודיע לעובדי המשרד כי בכוונתו לפרוש מתפקידו אחרי אישור התקציב ב-19 בפברואר. התפטרותו באה על רקע יחסים בעייתיים עם השר יצחק וסרלאוף, לאחר שמונה בידי בן גביר בניגוד לרצונו של וסרלאוף. זהו המנכ"ל השני של בן גביר שהודיע על עזיבתו

מנכ"ל משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ד"ר אלעזר בן הרא"ש, הודיע היום (ב') לעובדיו כי בכוונתו לפרוש מתפקידו לאחר אישור תקציב המדינה המעודכן לשנת 2024 ב-19 בפברואר. התפטרותו באה על רקע יחסים אישיים בעייתיים עם השר יצחק וסרלאוף.
בן הרא"ש הוא המנכ"ל השני בממשלה הנוכחית שמונה על ידי שרי עוצמה יהודית והודיע על עזיבתו. קדם לו שלמה בן אליהו, שמונה על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כמנכ"ל משרדו והודיע על התפטרותו בספטמבר אשתקד. על אף שבמשרד טענו שבן אליהו פרש על רקע נסיבות אישיות, גורמים בכירים במשרד אומרים כי הסיבה לפרישתו היא יחסיו עם השר וראש המטה שלו חנמאל דורפמן.
לאחר פרישתו של בן אליהו, ביקש בן גביר למנות את בן הרא"ש, שכיהן אז כמנכ"ל משרד הנגב והגליל, כמנכ"ל קבוע למשרד לביטחון לאומי. הוא נתקל בהתנגדותו החריפה של נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, שטען כי לבן הרא"ש אין ניסיון מקצועי בתחומי המשרד לביטחון לאומי. בן גביר ניצל את סמכותו ומינה את בן הרא"ש כממלא מקום מנכ"ל המשרד לבטחון לאומי למשך 3 חודשים. התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד המינוי, ובחודש שעבר הודיע בן הרא"ש כי הוא מתפטר מתפקידו וביקש לחזור לתפקידו כמנכ"ל משרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי.
1 צפייה בגלריה
יצחק וסרלאוף שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי
יצחק וסרלאוף שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי
שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף. הצר את צעדיו של בן הרא"ש
(צילום: עמית שאבי)
כפי שנחשף בכלכליסט, השר לפיתוח הנגב והגליל יצחק וסרלאוף התנגד לכך מאחר שכבר מינה את עובד המשרד דרור סורוקה כמ"מ מנכ"ל המשרד. בסופו של דבר, בתחילת ינואר חזר בן הרא"ש למשרד הנגב והגליל, אבל גורמים במשרד אומרים כי צעדיו הוצרו.
גורמים פוליטיים טוענים כי בן גביר "לא יודע לשמור על האנשים שלו", זאת לאחר שבן אליהו ובן הרא״ש הביאו לו הישגים בהסכם הקואלציוני ובהשגת תקציבים מהאוצר.
כפי שנחשף בשבוע שעבר בכלכליסט, בן גביר בוחן את מינויו של ניצב דוד ביתן כמנכ"ל משרדו. מאז ינואר, עת פרש מהמשרד בן הרא"ש, מסרב בן גביר למנות מנכ"ל ואף ממלא מקום. הוא הבטיח לנציב שירות המדינה הרשקוביץ למנות מ"מ או מנכ"ל קבוע עד 1 בפברואר, שיחול השבוע. כמו כן, בן גביר מינה לאחרונה את מזכירו הביטחוני כממלא מקום נציב שב"ס.