סגור

בלעדי
בן גביר רוצה לכפות מנכ"ל על שר הנגב והגליל וסרלאוף

ראש עוצמה יהודית מתכוון לכפות על שר החוסן הלאומי יצחק וסרלאוף להחזיר את המנכ"ל אלעזר בן הרא"ש, חרף חוסר האמון שלו בו

מאבק חריף בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ראש מפלגת עוצמה יהודית, לבין חבר סיעתו, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, על חזרתו של ד"ר אלעזר בן הרא"ש לתפקיד מנכ"ל המשרד.
עם הקמתה של הממשלה לפני שנה מונה בן הרא"ש על ידי וסלראוף למנכ"ל המשרד. לבקשתו של בן גביר, עבר בן הרא"ש בתחילת אוקטובר, לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", לכהן כממלא מקום מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי. המשרה התפנתה בעקבות התפטרותו של שלמה בן אליהו, עובד ותיק ומוערך בשירות המדינה, מתפקיד המנכ"ל הקבוע. העזיבה נומקה ב"סיבות אישיות", אך מאחורי הקלעים הוסברה ביחסיו של בן אליהו עם בן גביר וחילוקי דעות.
לאחר עזיבתו של בן הרא"ש את משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מונה במקומו, כממלא מקום המנכ"ל, עובד המשרד דרור סורוקה.
היום מסתיימת כהונתו הזמנית של בן הרא"ש במשרד לביטחון לאומי, והוא ביקש לאחרונה לשוב לתפקידו הקודם. עזיבתו באה גם על רקע עתירה לבג"ץ של התנועה לאיכות השלטון נגד מינויו של בן הרא"ש. בעתירה היא טענה כי מאחר שלבן הרא"ש זיקה פוליטית חריפה לבן גביר ומפלגתו, והוא חסר כל ניסיון ביטחוני, משטרתי או בתחום ביטחון הפנים, קיים חשש כי המינוי נעשה "משיקולים זרים, פוליטיים ולא ענייניים".
כאמור בן הרא"ש ביקש לחזור לתפקידו הקודם, אלא שווסרלאוף הודיע על סירובו לקלוט אותו חזרה. בן גביר פנה אליו ודרש ממנו בתוקף להחזיר את בן הרא"ש למשרת המנכ"ל.
ההערכה היא שבסופו של דבר לחצו של בן גביר יעשה את שלו, ווסרלאוף יתקפל וייאלץ בלית ברירה לקלוט את בן הרא"ש בחזרה. בסופו של דבר בן גביר שהוא שמינה את וסרלאוף לשר.
הבעיה היא שמשרת מנכ"ל של משרד ממשלתי היא משרת אמון של השר המכהן, והשאלה היא כיצד וסרלאוף, שלא רוצה בשובו של בן הרא"ש, יוכל לעבוד עמו בשיתוף פעולה.
גורמים בכירים בשירות המדינה אף הביעו חשש שעבודת המשרד תיפגע בשל המשקעים בין השניים.

"הנושא נבחן בימים אלה"

הכוונה של בן גביר בהעברת בן הרא"ש למשרד לביטחון לאומי היתה למנותו למנכ"ל קבוע, אלא שנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, העומד בראש ועדת המינויים הדנה במינוי המנכ"לים בשירות המדינה, סירב לכך בתוקף בשל היעדר ניסיון של בן הרא"ש בתחומי המשרד לביטחון לאומי. למרות זאת, בן גביר עקף את הרשקוביץ ומינה את בן הרא"ש לממלא מקום לתקופה של שלושה חודשים, המסתיית כאמור היום. לאחרונה הודיע הרשקוביץ לבן גביר שלא יסכים להארכת המינוי הזמני של בן הרא"ש מעבר ל־31 בדצמבר. בעקבות כך בן הרא"ש הודיע לפני חודש על התפטרותו מהמשרד לביטחון לאומי וביקש לחזור לתפקידו הקודם.
מלשכת וסרלאוף נמסר בסוף השבוע בתגובה: "נושא חזרתו של בן הרא"ש נבחן בימים אלו על ידי השר וסרלאוף וכשתתקבל החלטה נעדכן".
מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "לטענות אין כל שחר ומדובר בגיבוב של שקרים".