סגור
ראש הממשלה יאיר לפיד ב ישיבת הממשלה 24.7.22
ראש הממשלה יאיר לפיד (צילום: רויטרס)

"מי שיעלה מחירים בחוסר אחריות, עלול למצוא עצמו בתחרות שהוא לא ציפה לה"

כך אמר רה"מ לפיד בישיבת הממשלה השבועית שעסקה בעיקרה בעליות המחירים בישראל, והוסיף כי "החל מהשבוע הבא יירד מחיר הדלק, גם מחירי הפירות והירקות בירידה ואנו פועלים לצמצם למינימום את עליית מחירי הלחם"

"אני אומר מפה לכל השחקנים בשוק: מי שיעלה מחירים באופן חסר אחריות, עלול לקום בבוקר ולמצוא עצמו מול תחרות שהוא לא ציפה לה. הממשלה הזו מאמינה בתחרות ובפתיחת שווקים והיא לא תהסס לפעול". כך אמר היום (א') ראש הממשלה יאיר לפיד בישיבת הממשלה השבועית. דבריו של לפיד באו לאחר גל של עליות מחירים במשק ובהם החשמל, הלחם, המזון, הטואלטיקה ועוד.
לפיד כינס בשבוע שעבר שתי ישיבות עם נציגי האוצר, החקלאות והכלכלה להורדת מחירי הלחם. בין היתר הוצע למאפיות העלאה צנועה במחירי הלחם הלבן המפוקח בתמורה להסרת הפיקוח על המחירים. בליכוד ובמפלגות האופוזיציה ש"ס וציונות דתית מותחים ביקורת חריפה על הממשלה בגין ההתייקרויות, שחלקן נובעות מהמצב בעולם, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, התייקרות במחירי החיטה, ההובלה ועוד. ההערכה היא שתשדירי הבחירות יתמקדו בחלקם ביוקר המחיה.
בקואליציה מודאגים מהמשך גל עליות המחיר במשק. שר האוצר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) הכריז בסוף השבוע על הורדת ליטר דלק בשקל עד אמצע נובמבר 2022. לפיד אמר היום כי "החל מהשבוע הבא, ה-1 באוגוסט, יירד מחיר הדלק בישראל. גם מחירי הפירות והירקות במגמת ירידה, אנחנו פועלים לצמצם למינימום את עליית מחירי הלחם. אני רוצה להודות לשר האוצר, איווט ליברמן, על המנהיגות הכלכלית שהוא מגלה".
עוד הוסיף כי "הממשלה הזו תוביל מערכה נחושה ביוקר המחיה. מה שקורה עכשיו זו רק ההתחלה. יוקר המחיה הוא מכת מדינה ואנחנו נחושים לטפל בה. לא יכול להיות שתהיה פה מדינה עשירה עם אזרחים שלא גומרים את החודש. 15 שנה המאבק ביוקר המחיה הוזנח לחלוטין - פשוט לא עשו כלום. את זה אנחנו משנים עכשיו".
"כמו שעשינו עם הקורונה, אנחנו נוביל מאבק ממוקד, נלך פרט פרט. מחירי המזון, מחירי הדיור (כבר יש השנה הרבה יותר התחלות בנייה משנים קודמות), סיוע ממוקד לחיילים ולהורים צעירים, רפורמות ייבוא שיוזילו מוצרי יסוד. ביוזמת הממשלה ענקית המרכולים "קרפור" כבר מגיעה לישראל עם הוזלות גדולות. אנחנו מצפים שחברות גדולות נוספות יגיעו בעקבותיה".