סגור
אביר קארה סגן שר במשרד ראש הממשלה
אביר קארה (צילום: עמית שאבי)

כתב אישום בכפוף לשימוע נגד אביר קארה בפרשת ההצבעה הכפולה

היועמ"שית שוקלת להעמיד את אביר קארה לדין בחשד לעבירות זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. זאת משום שבהצבעה על אחת מההסתייגויות לחוק הביטוח הלאומי בכנסת הקודמת, הצביע ממסך ההצבעה שלו וממסכה של ח"כ עידית סילמן שהייתה בדרכה למקום מושבה

חבר הכנסת לשעבר ממפלגת ימינה אביר קארה יועמד לדין בכפוף לשימוע בפרשת ההצבעה הכפולה בכנסת: המחלקה הכלכלית בפרקליטות הודיעה היום (ד') לקארה שהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שוקלת להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. את החלטה קיבלה היועמ"שית בהמשך להמלצת פרקליט המדינה, עמית איסמן.
במהלך חודש יולי 2021, עוד בכנסת הקודמת, בעת שקארה היה חבר כנסת וסגן שר במשרד ראש הממשלה, בעת ההצבעה על אחת מההסתייגויות לחוק הביטוח הלאומי, הצביע קארה ממסך ההצבעה שלו. לפי החשד, מיד אחר כך הוא רכן לעבר מושבה הסמוך של חברת הכנסת עידית סילמן – אז חברת מפלגתו וכיום שרה בממשלת הליכוד - ובעודה עושה את דרכה אל מקומה, הצביע גם ממסך ההצבעה שלה.
לטענת הפרקליטות, "כך יצר קארה רישום במערכת ההצבעה הנחזה לשקף הצבעה שנעשתה על ידי שני חברי כנסת שונים, בעוד שבפועל הוא הצביע פעמיים".
לאחר שפנו אל ח"כ קארה חברי הכנסת שישבו בסמוך והתריעו בפניו שידווח על כך שהצביע פעמיים ליו"ר הכנסת – אז כיהן ח"כ מיקי לוי בתפקיד - קארה אכן עשה כך. בדיון החלה מהומה, האופוזיציה דרשה מיו"ר הכנסת לעצור את ההצבעה וטענה כי מדובר ב"עבירה פלילית". הדיון נעצר לצורך קבלת ייעוץ משפטי. גם ללא ההצבעה הכפולה הקואליציה נהנתה מרוב ברור באותה הצבעה.
החקירה בתיק נוהלה ע"י היחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) בלה״ב 433 במשטרת ישראל. התיק מטופל על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. בחקירתו במשטרה באפריל 2022 טען ח"כ לשעבר קארה כי המהלך הזה שלו "נעשה בטעות, ומיד התנצלתי בפני יו"ר הכנסת".