סגור
לב לבייב איש עסקים יור אפריקה ישראל
לב לבייב. יצא נקי (צילום: אביגיל עוזי)

פרשת הברחת היהלומים: LLD של לב לבייב תשלם 25 מיליון שקל; התיק נגדו ייסגר

במסגרת הפרשה שהתפוצצה בנובמבר 2018, נחשדו לבייב וחברת LLD שבבעלותו בהברחת יהלומים מרוסיה לישראל בהיקף של 300 מיליון שקל. במסגרת הסדר הטיעון שהושג כעת עם החברה, היא והמנכ"ל שלה ראובן שמאלוב יודו בהברחת יהלומים והוא ירצה 18 חודשי מאסר. מטעמו של לבייב נמסר: "הוא ומשפחתו נוקו מכל חשד"

סוף לחלקו של איש העסקים לב לבייב בפרשת הברחת היהלומים בחברת LLD שבבעלותו.
הפרקליטות הגישה היום (א') לבית המשפט כתב אישום והסדר טיעון נגד LLD, שנמצאת בבעלות מלאה של לבייב, ונגד מנכ"ל החברה ראובן שמאלוב.
על פי ההסדר שנחתם בין הצדדים, חברת LLD תודה ותורשע בעבירות הברחה והלבנת הון וייגזרו עליה קנס וחילוט בסך 25 מיליון שקל. שמאלוב יודה ויורשע בעבירות הברחה והלבנת הון, וייגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל וקנס של 280,000 שקל.
על פי כתב האישום שבעובדותיו צפויים להודות הנאשמים, בתקופה שבין מרץ 2008 לבין 2012 פעל שמאלוב להבריח יהלומים מחו"ל עבור חברת LLD באמצעות בלדרים שונים. עוד על פי כתב האישום, מנגנון ההברחה התבצע כך שהבלדרים קיבלו יהלומי גלם בחו"ל והבריחו אותם לישראל, תוך שהם מסתירים אותם על גופם, בלי להצהיר עליהם במכס, ובלי שצורפו ליהלומים תעודות קימברלי, המעידות כי מקור היהלום אינו אזורי עימות באפריקה ("יהלומי דמים"). לאחר מכן הבלדרים מסרו את היהלומים המוברחים למפעיל הבלדרים או במשרדי חברת LLD.
הנאשמים - שמאלוב והחברה - ניהלו את תהליך ההברחות, שכלל בין היתר את קבלת היהלומים שהוברחו בישראל, העברת היהלומים המוברחים למיון והערכה, וכן הנחיית עובד החברה לתעד את הסחורה המוברחת בסדרה מקודדת, כדי להסתיר את מקורם. על פי כתב האישום, שווי היהלומים המוברחים עמד על מעל ל-70 מיליון דולר (מעל ל-243 מיליון שקל).
במסגרת הפרשה שהתפוצצה בנובמבר 2018 נחשדו לבייב וחברת LLD שבבעלותו בהברחת יהלומים מרוסיה לישראל בהיקף של 300 מיליון דולר. התיק נחקר על ידי יאחב"ל שבלהב 433 במשטרת ישראל, חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המסים. הוא טופל על ידי עו"ד אורנה גלבשטיין מפרקליטות מיסוי וכלכלה. את לבייב ו-LLD ייצגו עורכי הדין גיורא אדרת, איתן מעוז ושרון כהנא. את ראובן שמאלוב ייצגו עורכי הדין אלון רון ואיילת לשם.
מטעמו של לבייב נמסר בתגובה: "לאחר חקירה מעמיקה וארוכה, במסגרתה נבדקה התנהלותו העסקית של לבייב, נמצא שלא נפל בה פגם, והוא ומשפחתו נוקו מכל חשד. לבייב מבקש כעת להתמסר להשבת השקט למשפחתו ולעסקיו. חברת LLD תכבד ותקיים את חלקה בהסדר הטיעון".