סגור
ניר ברקת
שר הכלכלה ניר ברקת (צילום: אלכס קולומויסקי)

ברקת דורש להקים עוד אגף להכשרה מקצועית כתנאי להקמת משרד העבודה

במשא ומתן להקמת משרד העבודה בראשות ש"ס דורש שר הכלכלה להשאיר אצלו את מנהלת המעסיקים ולהעביר אליו 100 מיליון שקל להקמת אגף להכשרות מקצועיות - למרות שיש כבר שלושה גופים שעושים זאת

המשא ומתן על הקמת משרד העבודה תקוע בגלל דרישה שמעלה שר הכלכלה ניר ברקת להקמת אגף הכשרה מקצועית נוסף במשרדו. המטרה העיקרית של הקמת המשרד היא ביטול הכפילויות בתחום התעסוקה וריכוז כל הסמכויות במשרד אחד, אבל דרישת ברקת מנוגדת לחלוטין לתפיסה זו.
זרוע העבודה במשרד הכלכלה נודדת שוב ושוב בין משרדי הממשלה למרות שהיא בגודל של משרד ממשלתי בינוני. במסגרת ההסכם הקואליציוני נקבע שכל אגפי ההכשרה המקצועית ינותקו מזרוע העבודה ויועברו למשרד הרווחה, שם ימסרו לאחריות השר השני במשרד יואב בן צור מש"ס. לכך התעוררה התנגדות גדולה של מנהלי הזרוע ועובדיה. בשבועות האחרונים נראה שנוצרה הבנה של של בן צור ושל שר הכלכלה ניר ברקת שיש להשאיר את הזרוע בשלמותה.
התנהל משא ומתן על הקמת משרד עבודה בראשות בן צור, אלא שבמהלכו התעוררה דרישה חדשה של השר ברקת – השארת מנהלת המעסיקים במשרד וכן תקציב של מאה מיליון שקל להקמת אגף חדש להכשרה מקצועית ושני תקנים בכירים לניהול האגף. מנהלת המעסיקים היא הגוף שמטפל בתאום בין ההכשרות המקצועיות לצרכי המעסיקים. משמעות הדרישה היא בעצם ריקון האגף להכשרה מקצועית בזרוע העבודה מתוכן ויצירת גוף רביעי שיעסוק בהכשרה מקצועית. זאת, בנוסף על האגף להכשרה מקצועית בזרוע העבודה, שרות התעסוקה וההכשרות המקצועית בתחום ההייטק של רשות החדשנות.
יו"ר ועד עובדי זרוע העבודה יוני אבוחצירא אמר: "אנחנו תלויים באוויר מאז שהממשלה קמה. משחקים בנו ויש חוסר ודאות ולא יכולים להמשיך כך. אם אצלנו לא יהיה שקט גם אצלם לא יהיה. נתחיל להעלות עובדים להפגנות בירושלים יום יום". לדברי אבוחצירא, השר בן צור מתנגד בצדק לדרישה להעביר מאה מיליון שקל למשרד הכלכלה, כי אז לא יישאר כסף לאגף להכשרה מקצועית בזרוע העבודה "170 עובדים ישבו ויסתכלו אחד על השני".
בלשכת השר במשרד הרווחה יואב בן צור לא היו מעוניינים להגיב. מלשכת שר הכלכלה ניר ברקת לא נמסרה תגובה.