סגור
Dun's 100

לפני עלות השחר

שיח מעמיק על המשברים הקיימים בענף הנדל"ן כבר אינו זר לנו. כיצד אפשר להתחזק ולצמוח מתוך המשבר שפוקד אותנו?

מלחמת "חרבות ברזל" שפרצה ב-7 באוקטובר היא מאורע מטלטל ומתמשך הכרוך באינספור אבדות, כאב גדול, קשיים ואתגרים. בצד ההבנה שעלינו להמשיך בבניית הארץ והמדינה, עלינו לשאול את עצמנו שאלה עיקרית אחת: מהם הערכים והכלים שעלינו כמנהלים לשמור עליהם?
לפני יותר מעשור, החלטתי יחד עם שותפיי העסקיים להיכנס לתחום ההשקעות בנדל"ן. לרשותנו עמד ניסיון רב בעולמות ההייטק, המימון והסחר הגלובלי. לכן, אף שלא הכרתי מקרוב את המערכת הבנקאית והמוסדית בישראל או את קהילת הנדל"ן שלה, הייתי בטוח שעם בניית היסודות הנכונים אין סיבה שלא נצליח.
ענווה. העסקה הראשונה שסגרנו עם יזם בישראל הבהירה לנו שאיננו מכירים לעומק את השוק המקומי. ימים שלמים של שיחות שכנוע עם מנהל הבנק ונעילת הכסף שהיה אמור לשמש אותנו לעסקה, לרבות ריבית שנאלצנו לשאת בה עבור היזם על מנת לעמוד במילתנו, הבהירו לנו שיש לנו הרבה מה ללמוד. בנוסף, הייתה זו מבחינתנו קריאה לדגל: הבנו שענף הנדל"ן הישראלי זקוק לחברת מימון והשקעות עם די־אן־איי שונה.
נאמנות. אפשר לשער שהעובדה שההון הפרטי שלנו, מייסדי החברה, הוא עד היום חלק מההון המושקע בפרויקטים, מבטיח בעיני שותפינו הפיננסיים את מחויבותנו המלאה לפרויקטים המושקעים ואת אמונתנו בהצלחתם.
אורך רוח. ברובי קפיטל פועלות ועדות אשראי והשקעות מסודרות וקבועות, עם אנשים מתוך החברה ומחוצה לה. לעיתים הדיונים על כל עסקה יכולים להתארך, אך רק כך למדנו שניתן להתקדם ולהשתפר. חברה עסקית שרוצה לגדול ולהשתפר באופן קבוע חייבת לקבל את הביקורות ולצמוח מהן.
שקיפות. גם כאשר עסקאות נדחות על ידינו, הדבר מוסבר לפונה באופן שקוף ופתוח. באופן דומה, כשאנו מזהים עסקה טובה עם חסמים שניתן להסיר, איננו חוששים "ללכלך את הידיים" ולהיכנס לעובי הקורה, תוך מתן ייעוץ מלא ללקוח ומציאת פתרונות ייחודיים עבורו. כך, אנו מאמינים, הערך שאנחנו מביאים ללקוח בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.
צוות. אין תחליף לבחירת האנשים הנכונים שיעבדו איתך ויעזרו לך להגיע ליעדיך. אנחנו גאים בכך שהעובד הראשון שגייסנו, עומר אלפרן, הוא שותף בחברה היום. יעקב ניצן, מנכ"ל ושותף בחברה, הוא אחד המומחים הגדולים בתחום מימון הנדל"ן בישראל. השילוב בין התרבות העסקית הבינלאומית שהבאנו המייסדים מארה"ב וקנדה, לבין היזמות והתבונה הישראלית של שותפינו המקומיים, היא מהחוזקות העיקריות של רובי קפיטל בסביבה התחרותית שבה היא פועלת.
1 צפייה בגלריה
עומר אלפרן גרשון שפירא ו יעקב ניצן
עומר אלפרן גרשון שפירא ו יעקב ניצן
עומר אלפרן, גרשון שפירא ויעקב ניצן
(צילום: דין אהרוני רולנד)

דינמיות. חברה צריכה לשאוף באופן עקבי ללמוד ולהשתפר, בין השאר מתוך הבנה שתחום מימון הנדל"ן הוא זירה דינמית שמשתכללת בהתאם לסביבה הכלכלית ולשינויים הטכנולוגיים. בינתיים, אנחנו שואבים עידוד מהעובדה שכ-80% מלקוחותינו כיום הם לקוחות חוזרים.
מבחינתנו, זו הסיבה הטובה ביותר להמשיך לקום כל בוקר – ולחפש את הפרויקט הבא.
רובי קפיטל היא בית לקידום יזמות ומימון פרויקטים בתחום הנדל"ן בישראל. החברה מתמחה בכלל פתרונות המימון בכל אחד משלבי הפרויקט, ומחוללת צמיחה ושותפויות עם יזמי נדל"ן באמצעות העמדת אשראי והון פרטי ומוסדי.
לאתר החברה: www.rubycapital.com
מאת גרשון שפירא, מנכ"ל משותף ואחד ממייסדי רובי קפיטל
d&b – לדעת להחליט