סגור

אחרי 10 שנים - יעקב גנות פורש מתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה

יסיים את תפקידו בראשית ינואר 2022. בימים הקרובים תוקם ועדת איתור למינוי מנכ"ל חדש

מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות הודיע על פרישה מהתפקיד. את הודעתו מסר גנות לשרת התחבורה ובימים הקרובים תוקם ועדת איתור למינוי מנכ"ל חדש. גנות שיפרוש בינואר 2022, מסיים עשר שנים בתפקידו כמנכ"ל רשות שדות התעופה בישראל.
תקופת כהונתו היתה משמעותית ביותר לעולם התעופה בישראל, עם מהפכת השמיים הפתוחים אשר הובילה את נמל התעופה בן גוריון לשדות בין הגדולים והיעילים בעולם טרם פרוץ מגפת הקורונה, שיפור הבטיחות והעלאת ישראל חזרה לדרוג בטיחות מתקדם, שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג והעלאת קיבולת המטוסים בנתב"ג, הקמת מגדל פיקוח חדש, בניית זרוע רביעית בטרמינל 3 , פתיחתו המחודשת של טרמינל 1, הכנסת מערכות ביטחוניות מהמתקדמות בעולם HBS ושיפור תהליכי נוסע יוצא ונכנס וגולת הכותרת של בניית נמל התעופה רמון אילת, נמל התעופה הבינלאומי השיני של ישראל נכס אסטרטגי של המדינה.
1 צפייה בגלריה
יעקב גנות פורש מתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה
יעקב גנות פורש מתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה
יעקב גנות פורש מתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה
(אלכס קולומויסקי)
במהלך העשור האחרון תחת ניהולו של יעקב גנות שופצו ונבנו מחדש כל מעברי הגבול היבשתיים למצרים וירדן והוכפלו התשתיות המאפשרות הכנסת והוצאת סחורות, הושקעו משאבים בשדות התעופה הפנים ארציים ראש פינה, חיפה והרצליה, וקודמה התעופה פנים ארצית בנושאים סטטוטוריים, הוסדר המרחב האווירי עם חייל האוויר והחלו ההכנות להקמת שדה תעופה חדש בחדרה מזרח.
פתיחתו בזמן וללא חריגה תקציבית של נמל התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון ז"ל באילת היוותה ללא ספק אחד אחד ממגה הפרויקטים השתתים ההנדסיים והתפעוליים המורכבים שנעשו בישראל בעשורים האחרונים.
משבר הקורונה העולמי בשלהי כהונתו הציב אתגר מהקשים שידעה התעופה בארץ ובעולם ולמרות המכה הקשה שחטפה התעופה בעולם ובישראל והכנסות הרשות צנחו ב-75% הצליחה רשות שדות התעופה לקבל דירוג ברמה הגבוהה ביותר (AAA) מחברת מידרוג.
במהלך העשור האחרון עסק גנות ביציבותה הכלכלית של רשות שדות התעופה שהניבה רווחים של מיליארדי שקלים אשר הועברו חזרה לציבור ולקופת המדינה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירב מיכאלי מסרה, "יעקב גנות הוא משרת ציבור נאמן שפורש לאחר קריירה שמעטים זוכים לה. עשור שלם הקדיש מחייו לניהול רשות שדות התעופה והחותם שלו על עולם התעופה כולו הוא משמעותי במיוחד.
אני זוכה כעת לברך בשם שרות ושרים רבים לאורך השנים שגנות עבד תחתם ואני בטוחה שכולם שותפים ושותפות להערכתי הרבה אליו".
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, "זכיתי לעבוד לצד יעקב במגוון מתפקידיו הציבוריים, האחרון שבהם כמנכ"ל רש״ת. יעקב הוא דוגמה למשרת ציבור, שיודע לנהל מערכות מורכבות ולהובילן לתוצאות. לא בכדי רבים שמו בו את מבטחם מתפקיד בכיר אחד למשנהו. אני מודה לו בשם משרד התחבורה על שנות עשיה מסורות כמנכ״ל המשרד ומנכ״ל רש״ת.