סגור
אמברגו 14:00 פעילות גדוד נצח יהודה החטיבה הצפונית בית חאנון חיילים לוחמים צה"ל צבא חרבות ברזל חמאס חיסול חוליות מחבלים מלחמת עזה
גדוד נצח יהודה (ארכיון) (צילום: דובר צה"ל)

מקורב להנייה: "לא מבקשים להחליף את התיווך הקטארי והמצרי בתיווך טורקי"

מת מפצעיו קצין צה"ל רס"ן (במיל') דור זימל שנפצע בתקיפת כטב"ם בגליל בשבוע שעבר; צה"ל תקף מחבל ששהה במבנה צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון; דיווח: פיצוצים ליד בסיס אמריקני בסוריה עקב פגיעת כטב"ם; גנץ לבלינקן: תבחן מחדש את הטלת הסנקציות על "נצח יהודה", זו שגיאה

22:50- דיווח: פיצוצים ליד בסיס אמריקני בסוריה עקב פגיעת כטב"ם. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על שלושה פיצוצים באזור הבסיס האמריקני בשדה התעופה חראב אל-ג'יר, מצפון לעיר אל-חסכה שבצפון-מזרח סוריה. לפי הדיווח, הפיצוצים אירעו כתוצאה מפגיעת כטב"ם. (ליאור בן ארי)
22:30 - צה"ל תקף מחבל ששהה במבנה צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחבל ששהה במבנה צבאי של חיזבאללה באזור כפר כילא שבדרום לבנון. בערוץ הסעודי "אל-חדת" דיווחו מפי גורמים כי כמה בני אדם נפצעו בתקיפה. (יואב זיתון וליאור בן ארי)
21:25 - מקורב להנייה: "לא מבקשים להחליף את התיווך הקטארי והמצרי בתיווך טורקי". יועץ התקשורת של ראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס טאהר אלנונו אמר לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי ביקורו של איסמעיל הנייה בטורקיה מגיע "בנסיבות חשובות מאוד". לדבריו, "העמדת הכיבוש באחריות לפשעיו נידונה עם ההנהגה הטורקית. איננו מבקשים להחליף את התיווך הקטארי והמצרי בתיווך טורקי, ולביקור אין כל קשר לעניין זה. הכיבוש עדיין דוחה את סוגיית הפסקת האש המוחלטת ואת נושא החזרת העקורים, וזה לא מוביל להסכמה". (עינב חלבי)
10 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה המנהיג המדיני של חמאס 11.5.21
איסמעיל הנייה המנהיג המדיני של חמאס 11.5.21
איסמעיל הנייה
(צילום: גטי אימג'ס)
19:35 - גנץ לבלינקן: תבחן מחדש את הטלת הסנקציות על "נצח יהודה", זו שגיאה. השר בני גנץ שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, והתריע בפניו כי ההחלטה המסתמנת בנוגע להטלת סנקציות על גדוד "נצח יהודה" היא שגיאה כפולה שתפגע בלגיטימציה של ישראל בזמן המלחמה, ושאין לה הצדקה משום שלישראל יש מערכת משפט חזקה ועצמאית. בשל כך, גנץ ביקש מבלינקן לבחון מחדש את הסוגיה, וציין בפניו כי חובה לקדם לצד מדינות האזור את סוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה באופן שיפעיל לחץ מדיני על חמאס ויקדם את שחרור החטופים. (איתמר אייכנר)
19:20 - צה"ל: הרמטכ"ל אישר תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום. הרמטכ"ל הרצי הלוי אישר תוכניות להמשך המלחמה בפיקוד הדרום. כך מסר דובר צה"ל. זאת לאחר שהלוי קיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן ומפקדים נוספים. (יואב זיתון)
10 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי. "צה"ל ידע לעמוד גם במחיר לא פשוט וידע גם לחזור ולהילחם בעוצמה"
הרמטכ"ל הרצי הלוי. "צה"ל ידע לעמוד גם במחיר לא פשוט וידע גם לחזור ולהילחם בעוצמה"
הרמטכ"ל הרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
19:00 - מת מפצעיו רס"ן (מיל') דור זימל, שנפצע בתקיפת כטב"ם הנפץ בגליל בשבוע שעבר. רס"ן במיל' דור זימל, בן 27 מאבן יהודה ששירת כסגן מפקד פלוגה בגדוד 8103 בחטיבת עציוני (6), מת מפצעיו לאחר שנפצע כתוצאה מהשיגורים שבוצעו משטח לבנון לעבר ערב על עראמשה בשבוע שעבר. במסגרת התקרית נפצעו 13 לוחמים נוספים באורחים שונים. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 12:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין באבן יהודה. (יואב זיתון ורענן בן צור)
10 צפייה בגלריה
רס"ן דור זימל ז"ל
רס"ן דור זימל ז"ל
רס"ן דור זימל ז"ל
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של דור זימל ז"ל)
17:00 - נתניהו: "ננחית על חמאס מכות נוספות וכואבות - וזה יקרה בקרוב". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למשא ומתן לשחרור החטופים, והאשים את חמאס בכך שאין עסקה. בעקבות כך אמר נתניהו כי "ננחית על חמאס מכות נוספות וכואבות - וזה יקרה בקרוב". הוא הוסיף כי "בימים הקרובים נגביר את הלחץ הצבאי והמדיני על חמאס כי זאת הדרך היחידה לשחרר את חטופינו ולהשיג את ניצחוננו". לאחר מכן אמר ראש הממשלה כי "אם מישהו חושב שהוא יכול להטיל סנקציות על יחידה בצה"ל - אני אלחם בזה בכל כוחותיי". (איתמר אייכנר)
10 צפייה בגלריה
ביבי נתניהו ממסיבת העיתונאים  31.3.24
ביבי נתניהו ממסיבת העיתונאים  31.3.24
רה"מ בנימין נתניהו
(צילום: Marc Israel Sellem ג'רוזלם פוסט)
16:55 - המבצע בטול כרם: 10 לוחמים נפצעו בינוני וקל, 15 מבוקשים נעצרו. במבצע במחנה הפליטים נור א-שמס שבטול כרם, שהסתיים בשעות הלילה, נפצעו 10 לוחמים באורחים בינוני וקל. כמו כן, 14 מחבלים חוסלו ו-15 מבוקשים נעצרו. במהלך הפעילות הוחרמו אמצעי לחימה רבים והושמדו שתי מעבדות מטענים. (יואב זיתון ואלישע בן קימון)
16:35 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שני מבנים צבאיים שבהם שהו מחבלים באזור עייתא א-שעב שבדרום לבנון, וכן תשתיות טרור של חיזבאללה באזור א-נקורה ומג'דל זון. בנוסף, מוקדם יותר היום זוהו שני שיגורים משטח לבנון שחצו לעבר אזור ראש הנקרה. צה"ל תקף בתגובה את מקורות הירי. לצד זאת, מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור באזור אל-קטראני בתגובה לשיגורים. (יואב זיתון)
15:45 - דיווח: נוטרלה מחבלת שניסתה לדקור חיילים במחסום בקעות. מחבלת עם סכין ניסתה לדקור כוח צה"ל במחסום בקעות שבבקעת הירדן - ונוטרלה. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון. (יואב זיתון)
15:40 - צה"ל על הסנקציות הצפויות מצד ארה"ב על נצח יהודה: "נבחן את ההחלטה, כל אירוע חריג נבדק באופן ענייני". דובר צה"ל התייחס לדיווחים על הסנקציות שארה"ב צפויה להטיל על יחידה בצה"ל, ומסר: "לוחמי גדוד 'נצח יהודה' משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה, באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה"ל ועקרונות הדין הבינלאומי". בהודעת דובר צה"ל, צוין כי "בשנים האחרונות, לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית מסביב לשעון, כדי לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, לצד היותו גדוד מוביל בשילוב חרדים בצה"ל. בהמשך לפרסומים אודות סנקציות נגד הגדוד, העניין לא מוכר בצה"ל. באם תתקבל החלטה בעניין היא תבחן. צה"ל פועל ויוסיף לפעול לבדיקת כל אירוע חריג באופן ענייני ובהתאם לדין". (יואב זיתון)
10 צפייה בגלריה
גדוד נצח יהודה ב רצועת עזה
גדוד נצח יהודה ב רצועת עזה
חיילי גדוד נצח יהודה
(צילום: דובר צה"ל)
15:20 - גורם בחמאס: השמועות על מעבר מנהיגים מחוץ לקטאר הן שקר - קמפיין לחץ במו"מ. חבר הלשכה המדינית של חמאס מוחמד נזאל התייחס לאישור חבילת הסיוע לישראל בבית הנבחרים האמריקני, ואמר: "הממשל האמריקני מוטה אסטרטגית כלפי ישראל והוא המעודד מספר אחת שלה בעולם כולו לבצע את הפשעים שלה". לדבריו, "לא משנה כמה גדולה המחלוקת בין הממשל האמריקני לבין הציונים זה נשאר בגדר מחלוקת טקטית, ויש הסכמה אסטרטגית בין הישות לבין הממשל האמריקני". נזאל אמר כי השמועות על מעברם של כמה מנהיגים מדיניים של חמאס מחוץ לקטאר אינן נכונות וחסרות בסיס ומגיעות כחלק מקמפיין מדיני ותקשורתי מאורגן שמטרתו ללחוץ על הארגון לעשות ויתורים במשא ומתן. (עינב חלבי)
15:10 - ההתרעות שהופעלו בשורת יישובים בגליל העליון על חדירת כלי טיס עוין הופעלו עקב זיהוי שווא. (יאיר קראוס)
14:57 - פיקוד העורף על החשש לחדירת כלי טיס בגליל העליון: "האירוע הסתיים". פיקוד העורף עדכן בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים בגליל העליון כי האירוע הסתיים - מבלי לציין או בוצע יירוט.
14:50 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. אזעקה המתריעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישובים ברעם, דלתון, יראון, ריחאנייה, עלמה, ג'ש - גוש חלב, אביבים, כרם בן זמרה ובאזור תעשייה רמת דלתון, שבגליל העליון.
14:05 - חמינאי הודה למשמרות המהפכה על המתקפה נגד ישראל: "הפגיעה ביעדים - משנית". המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הודה למשמרות המהפכה על המתקפה נגד ישראל ב-13 באפריל. בפגישה עם בכירים בצבא האיראני, אמר חמינאי: "כוחותינו הציגו תמונה טובה של היכולות שלנו לעולם והציגו את כוח הרצון של העם בזירה הבינלאומית. מספר הטילים שנורו או פגעו במטרות שלהם הוא עניין משני, הדבר החשוב ביותר הוא הוכחת הרצון של העם". (ליאור בן ארי)

10 צפייה בגלריה
כלכליסט המנהיג העליון של איראן חמינאי
כלכליסט המנהיג העליון של איראן חמינאי
המנהיג העליון של איראן חמינאי
(צילום: AFP / HO / KHAMENEI.IR)
13:13 - דיווח בלבנון על תקיפה נוספת בדרום המדינה. הערוץ "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפה בעייתא א-שעב שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
12:57 - משרד הבריאות של חמאס: 34,097 הרוגים ברצועה מפרוץ המלחמה, 48 ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על-ידי חמאס, טען כי 34,097 פלסטינים נהרגו ברצועת עזה מתחילת המלחמה ו-76,980 נפצעו. עוד טען המשרד כי ביממה האחרונה נהרגו 48 פלסטינים ברצועה ו-79 נפצעו. (עינב חלבי)

10 צפייה בגלריה
הרס כבד בשכונת חמד בחאן יונס מלחמת חרבות ברזל 15.3.24
הרס כבד בשכונת חמד בחאן יונס מלחמת חרבות ברזל 15.3.24
הרס כבד בשכונת חמד בחאן יונס
(צילום: EPA)
12:22 - דובר צה"ל: מטען הושלך לעבר כוח צה"ל בכפר ג'ילבון, אין נפגעים. דובר צה"ל מסר כי במהלך סריקות של כוח צה"ל בכפר ג'ילבון נזרק מטען לעבר הכוחות. אין נפגעים בתקרית ולא נגרם נזק. הכוחות בכפר מבצעים סריקות אחר המחבלים שירו מוקדם יותר לעבר מירב שבגלבוע, ופגעו אחד הבתים בקיבוץ. (אלישע בן קימון)
12:14 - בלבנון דיווחו על תקיפה בא-נאקורה שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
11:52 - השב"כ על הדיווח ב"דיילי מייל" על מצב החטופים: "אינו נכון ואינו על דעתנו". בשב"כ התייחסו לדיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, לפיו על בסיס מידע מודיעיני שאסף הארגון גובר החשש שרק 40 מתוך 133 החטופים שבידי חמאס עדיין בחיים, ומסרו: "הפרסום המדובר אינו נכון ואינו על דעת השב"כ". בשב"כ אמרו כי "המספרים המוזכרים בפרסום הינם על דעת הכותב בלבד ואינם מבוססים על מידע שעבר מהשב"כ". (יואב זיתון)
11:45 - לפיד על הדיווח שארה"ב תטיל סנקציות על יחידה בצה"ל: כישלון מדיניות מופקרת. ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לדיווחים על הטלת סנקציות אמריקניות על יחידה בצה"ל. "הסנקציות על גדוד נצח יהודה הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן. מקור הבעיה אינו בדרג הצבאי אלא בדרג המדיני. העולם מבין ויודע שהשר בן גביר אינו מעוניין שהמשטרה תאכוף את החוק באיו"ש והשר סמוטריץ' לא מתנגד לטרור היהודי ולהתפרעויות המתנחלים הקיצונים", טען. "התוצאה היא פגיעה חמורה במעמדה של ישראל כמדינת חוק ושחיקה חמורה נוספת במעמדנו הבינלאומי. חיילי צה"ל ומפקדיו הם הראשונים להיפגע ממדיניותה המופקרת וכישלונה המדיני של הממשלה". (מורן אזולאי, איתמר אייכנר)

10 צפייה בגלריה
פעילות גדוד נצח יהודה ב עזה צה"ל חיילים מלחמת עזה
פעילות גדוד נצח יהודה ב עזה צה"ל חיילים מלחמת עזה
חיילי גדוד נצח יהודה
(צילום: דובר צה"ל)
11:20 - שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים בגליל העליון, ללא אזעקה. לא היו נפגעים. פעילי חיזבאללה שיגרו שתי רקטות לעבר מושב דוב"ב שבגליל העליון, ללא אזעקה. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, לא היו נפגעים. (יואב זיתון)
11:10 - שדה התעופה בחיפה יקיים בצהריים תרגיל פירוטכני, קולות נפץ יישמעו באזור. דובר רשות שדות התעופה עדכן כי בין השעות 19:00-15:00 יתקיים תרגיל פירוטכני בשדה התעופה חיפה. במהלך התרגיל יישמעו קולות נפץ ופיצוצים. עוד נמסר כי בשעות אלו שדה התעופה יהיה סגור לכניסת נוסעים ומבקרים. (רועי רובינשטיין)
11:05 - דובר צה"ל: הישראלי שנפצע מפיצוץ בבנימין - חייל מילואים בחופשה. דובר צה"ל עדכן כי הישראלי שנפצע קל מפיצוץ מטען בבנימין הוא חייל מילואים בחופשה. עוד נמסר כי כוח צה"ל שקפץ למקום פתח בסריקות אחר חשודים. (אלישע בן קימון)
10:42 - לאחר האזעקה בגליל המערבי: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בשלומי. תושבים בשלומי דיווחו על שמיעת פיצוצים, בעקבות האזעקה שהופעלה בגליל המערבי. לאחר מכן אותרו שתי נפילות בשטחים פתוחים בשטחי המועצה. (יאיר קראוס)
10:35 - אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו ביישובים לימן, שלומי, ראש הנקרה, מצובה ובצת וכן באזור בתעשייה אכזיב מילואות, שבגליל המערבי.
9:47 - בית בקיבוץ בגלבוע נפגע מירי, לא היו נפגעים. בית בקיבוץ מירב שבגלבוע נפגע מירי. בני המשפחה שהיו בבית לא נפגעו. (ישראל מושקוביץ)
9:31 - ה"דיילי מייל": בשב"כ חוששים שרק 40 חטופים נותרו בחיים. גובר החשש כי רק 40 מהחטופים המוחזקים בעזה נותרו בחיים. כך דיווח ה"דיילי מייל" הבריטי, על פי מידע מודיעיני שנאסף לטענת העיתון על ידי השב"כ. בנוסף, המקור המצוטט בדיווח אמר כי "חמאס מנסה לשמור הכל בסודיות, הוא לא ישחרר את כל החטופים".

10 צפייה בגלריה
הפגנה לשחרור חטופים מלחמת עזה מול בית ראש הממשלה בירושלים 22.1.24
הפגנה לשחרור חטופים מלחמת עזה מול בית ראש הממשלה בירושלים 22.1.24
הפגנה לשחרור החטופים
(צילום: Amir Levy/Getty Images)

9:15 - ישראלי נפצע מפיצוץ מטען חבלה בבנימין. מפרטים ראשוניים עולה כי אזרח ישראלי נפצע קל מפיצוץ מטען חבלה באזור כוכב השחר שבבנימין, בעת שניסה להוריד דגל פלסטין. צוותי מד"א וכוח צה"ל בדרכם בזירה. נסיבות האירוע נמצאות בבדיקה. (אלישע בן קימון)
8:50 - צה"ל תקף הלילה יעדי טרור של חיזבאללה בשלושה אזורים בדרום לבנון. במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יעדי טרור בשלושה אזורים בדרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי באחת התקיפות זוהה מחבל פועל מתוך מבנה צבאי של חיזבאללה באזור טיר חרפא, מטוסי קרב תקפו את המבנה והשמידו אותו. בין המטרות הנוספות שהותקפו, עמדת תצפית באזור אל עדייסא ושני מבנים צבאיים של ארגון הטרור באזור אל-חיאם. (יואב זיתון)



8:23 - 9 צעירים ממזרח י-ם יואשמו בתקיפת כוחות הביטחון בהפרות סדר בשנים האחרונות. תשעה צעירים בגילי 23-17, תושבי שכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, נעצרו בשבועות האחרונים בחשד שהשליכו מטענים, בקבוקי תבערה, ירו זיקוקים ויידו אבנים לעבר כוחות הביטחון בהפרות סדר שאירעו אחרי פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. בכל המקרים לא היו נפגעים לכוחות ולא נגרם נזק. מחקירת החשודים עלה כי אלו היו מעורבים בשנים האחרונות בהפרות סדר רבות, התפרעויות ועימותים עם כוחות הביטחון בשכונתם ובהר הבית. נגד חלק מהצעירים הוגשו כתבי אישום ונגד האחרים הוגשו הצהרות תובע, לפני הגשת כתבי אישום.
7:35 - שני מחבלים נוטרלו - אחד ירה והשני ניסה לדקור: אין נפגעים בניסיון הפיגוע ליד חברון. על פי החשד, בניסיון הפיגוע בצומת בית ענון שבין קריית ארבע לגוש עציון שני מחבלים ניסו לפגע בכוח צה"ל שנמצא במקום - אחד הגיע בסמוך לחיילים עם סכין והשני ירה לעברם מהאזור הפלסטיני. הכוח הגיב באש והם נוטרלו. לא דווח על נפגעים. (אלישע בין קימון)


6:30 - דיווחים: צה"ל תקף "גדוד מכ"מ צבאי" בדרום סוריה. כלי תקשורת סוריים וערביים דיווחו כי ישראל תקפה במהלך הלילה במחוז דרעא שבדרום סוריה. לפי פרסום בערוץ מקומי, במקום נשמעו קולות מטוסים שזהותם לא ידועה ואירע פיצוץ בין העיר אזרע לכפר נאמר שבאזור המחוז. בדיווח נמסר עוד, מפי גורמים, כי מדובר בתקיפה שכוונה לגדוד מכ"מ צבאי באזור. הערוץ הוסיף כי גם שלשום תקפו מטוסים ישראליים נקודה צבאית בעיר אזרע, וכן גדוד צבאי באזור העיירה קרפא. (ליאור בן ארי)