סגור

לשכת רה"מ: "האירוע בקפריסין - טרור שכוון על ידי איראן, שגיא לא היה היעד"

אתמול פורסם כי המיליארדר הישראלי נמלט לאחרונה מניסיון התנקשות בקפריסין ויצא מהמדינה; דובר ראש הממשלה מבהיר: "אין מדובר באירוע פלילי, שגיא לא היה היעד להתקפה; מדובר באירוע טרור שכוון על ידי איראן כנגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין"

התפתחות בפרשת ניסיון ההתנקשות באיש העסקים טדי שגיא. דובר ראש הממשלה הודיע כי "בניגוד לחלק מהפרסומים בנוגע לאירוע בקפריסין, אבקש להבהיר בשם גורמי הביטחון, כי מדובר באירוע טרור שכוון על ידי איראן כנגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין. אין מדובר באירוע פלילי, ואיש העסקים טדי שגיא לא היה היעד למתקפה".

1 צפייה בגלריה
טדי שגיא ספטמבר 2019
טדי שגיא ספטמבר 2019
טדי שגיא
(צילום: אוראל כהן)
בשבוע שעבר דיווחו כלי התקשורת בקפריסין על מעצרו של רוצח שכיר שתכנן לחסל אנשי עסקים ישראלים. מדובר באזרח אזרבייג'ן שנעצר וברשותו אקדח ומשתיק קול.
לפי דיווח באתר Philenews, שבו צוטטו גורמים במשטרה המקומית, האזרי בן ה-38 נשא עמו דרכון רוסי. הוא נעצר ביום שני אחר הצהריים, זמן קצר לאחר שחצה את מעבר הגבול בבירה ניקוסיה מחלקה הצפוני, שנשלט בידי השלטונות הקפריסאים-טורקיים, אל חלקה הדרומי, שנשלט בידי השלטון הקפריסאי-יווני, המוכר על ידי הקהילה הבינלאומית.
במכוניתו השכורה, כך דווח, מצאו השוטרים אקדח, קליעים ומשתיק הקול. לפי הדיווח, הוא חשוד בעבירה של תכנון פשע - הוצאה לפועל של "חוזה חיסול".
אתמול שורבב שמו של המיליארדר הישראלי לפרשה ונטען כי נמלט מניסיון ההתנקשות בקפריסין. הדיווח העכשווי של לשכת ראש הממשלה שולל את האפשרות כי שגיא היה היעד למתקפה.