סגור

בלעדי לכלכליסט
בית המשפט סירב לבקשת עדי קייזמן לדחות את הגעתו לישראל

עדי קייזמן ביקש לדחות את הדיון בתביעה שהגיש נגדו איש העסקים מולי ליטבק, בטענה שמצבו הרפואי לא מאפשר "טיסות ארוכות". ביהמ"ש: "יש רופאים מצוינים גם בארץ"

יגיע או לא יגיע? בית המשפט המחוזי בתל אביב לא קיבל אתמול את בקשת איש העסקים עדי קייזמן השוהה בארה"ב לדחות את הדיון המשפטי שנקבע בענייניו ביום שני הקרוב, בשל מצבו הרפואי. קייזמן פנה לבית המשפט השבוע בבקשה לשנות את מועד הדיון שבמהלכו הוא אמור להיחקר חקירה נגדית, וביקש לקבוע דיון חדש לאוקטובר. הרשמת רחל ערקובי דחתה את בקשתו וקבעה כי "בתיק זה נדחו הדיונים מספר פעמים בעטיו של המבקש (עדי קייזמן - ל"ד)... היה לקייזמן זמן די והותר להיערך, לרבות בעניין מצבו הבריאותי. גם בישראל יש רופאים מצוינים, ובוודאי כאשר עסקינן באזרח ישראלי שיצא מישראל רק לאחרונה. הדיון לא יידחה".
לאור החלטת הרשמת, ובהנחה שקייזמן לא יפנה בערעור לעיכוב ביצוע החלטתה, ביום שני יתקיים דיון בתביעה בהיקף כ־6 מיליון שקל שהגישו נגד קייזמן חברו הטוב לשעבר, איש העסקים מולי ליטבק, ואחותו ד"ר ענת לוין, וכן חברת ההשקעות שלהם טרגטמץ' העוסקת בהשקעות הייטק. זאת סביב השקעה בפרויקט נדל"ן של קייזמן בגרמניה, וטענתם שהוא לא עמד בהבטחות שונות. לדיון אמור להגיע קייזמן מארה"ב כדי להיחקר על ידי באי כוח ליטבק, עוה"ד יותם בלאושילד וספיר דולינגר ממשרד הרצוג פוקס נאמן.
1 צפייה בגלריה
מימין איש העסקים עדי קייזמן ורעייתו הדוגמנית אסתי גינזבורג
מימין איש העסקים עדי קייזמן ורעייתו הדוגמנית אסתי גינזבורג
מימין איש העסקים עדי קייזמן ורעייתו הדוגמנית אסתי גינזבורג
(צילום: אוראל כהן)
החלטת הרשמת ניתנה בעקבות בקשה שהגיש קייזמן באמצעות עו"ד שלום גולדבלט שבה ביקש לשנות את מועד הדיון בתיק. הבקשה הוגשה לאחר שבימים האחרונים התקבלה החלטה אחרת של בית המשפט שדחתה את ערעור קייזמן לקיום היוועדות חזותית בדיון הקבוע בתיק. "בעקבות ההחלטה וכדי להיערך להגעה ארצה הכרוכה בטיסה של למעלה מ־30 שעות הלוך ושוב ממקום מגוריו של קייזמן בארה"ב שם הוא מתגורר עם משפחתו מראשית שנת 2020 ועוד בטרם הוגשה התביעה בתיק זה, פנה קייזמן לרופאו המטפל האם מצבו הבריאותי מאפשר לו לטוס ארצה", כתב עו"ד גולדבלט.
קייזמן ציין בתגובתו כי התקבלה חוות דעת מרופא מומחה בארה"ב, שקבע כי הוא מנוע מלטוס טיסות ארוכות טווח, נוכח מצבו הרפואי.
מנספח לבקשה שהגיש קייזמן עולה כי באי כוחו של ליטבק הודיעו לבאי כוח קייזמן כי הם מתנגדים לבקשתו לדחות שוב את הדיון בתיק, וכתבו: "אין זו הפעם הראשונה (וגם לא השנייה או השלישית) שבה קייזמן מבקש דחיית הדיון. הפעם כלו כל הקיצין ואין בכוונת מרשיי להיענות לבקשה. קייזמן צריך להבין שלכל ניסיון סחבת ולכל משיכת זמן יש סוף... במשך כמעט שנה תמימה מנסה קייזמן לחמוק. טעמיו ברורים – הוא נושא קופת שרצים וחובות של מיליוני שקלים ואין לו עניין בקידום ההליכים נגדו". לאחרונה פורסם שקייזמן ורעייתו הדוגמנית אסתי גינזבורג עזבו עם ילדיהם את הארץ ללוס אנג'לס. מנגד, טען קייזמן בפני ערוץ 12 כי "אנחנו לא משתמשים בביטוי 'עזבנו את הארץ'. לקחנו פסק זמן. אני זמין ואעשה כל מה שצריך כדי לעמוד בכל המשימות".