סגור

נילי שלו מונתה למנכ"לית מכון היצוא; לראשונה: שתי נשים בצמרת המכון

מינויה של שלו, המכהנת כיום בתפקיד סמנכ"ל בינלאומי ברשות החדשנות, אושר במועצת המנהלים של מכון היצוא, והיא צפויה להיכנס לתפקיד ביולי. שלו תחליף בתפקיד את גדי אריאלי, שנחשב מינוי מובהק של נתניהו

המנכ"לית החדשה של מכון היצוא היא נילי שלו, המכהנת כיום בתפקיד סמנכ"ל בינלאומי ברשות החדשנות. מינויה אושר הערב (א') במועצת המנהלים של מכון היצוא.
היא צפויה להיכנס לתפקידה החדש בתחילת יוני, ותחליף את גדי אריאלי שכיהן בתפקיד בחמש השנים האחרונות. לפני מינויו לתפקיד זה אריאלי כיהן בתפקיד מנכ"ל הליכוד. הוא מונה לנהל את מכון היצוא בידי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, מהלך שנחשב לאחד המינויים הפוליטיים המובהקים של נתניהו.


שלו מילאה בשלושת העשורים האחרונים שורה של תפקידים בשירות הציבורי ובתעשייה. היא שימשה בין השאר בתפקיד הציר הכלכלי של ישראל בצפון אמריקה, נספחת מסחרית באוסטרליה ובניו זילנד מטעם משרד הכלכלה והתעשייה, וניהלה את קרן הזנק בלשכת המדען הראשי.
בתפקידה הנוכחי ברשות החדשנות היא מנהלת את פעילותה הבינלאומית ואת מנהלת המו"פ שלה מול האיחוד האירופי. במהלך השנה האחרונה היא הובילה את המשא ומתן לקראת הצטרפות ישראל לתוכנית המו"פ האירופית "הורייזן אירופה".

2 צפייה בגלריה
מנכ"לית מכון היצוא נילי שלו
מנכ"לית מכון היצוא נילי שלו
מנכ"לית מכון היצוא נילי שלו
(חנה טייב)

המינוי של שלו הובל, תואם וסוכם על ידי יו"רית מכון היצוא, הח"כית לשעבר איילת נחמיאס ורבין, ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי. בהליך היה מעורב גם מנכ"ל משרד הכלכלה רון מלכא.
שלו מסרה הערב: "את מכון היצוא, מקצועיותו ויכולותיו אני מכירה מתחילת הקריירה המקצועית שלי כצוערת וכנספחת במנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, ועד לאחרונה במסגרת תפקידי כסמנכ"ל בינלאומי ברשות החדשנות".
שרת הכלכלה ברביבאי אמרה כי בחרה למנות את שלו "לאור הכרה בניסיונה וביכולתה לקדם את היצוא הישראלי תוך יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם גורמים בעולם תוך חיזוק התשתיות החיונית ליצוא".
עם מינויה של שלו, תהיה זו הפעם הראשונה בתולדות מכון היצוא שיכהנו בצמרת שלו שתי נשים, לאחר שנחמיאס ורבין נבחרה לתפקיד היו"ר לפני מספר חודשים.

2 צפייה בגלריה
איילת נחמיאס ורבין סגנית נשיא התאחדות התעשיינים כנס הסיפוח של כלכליסט 12.7.20
איילת נחמיאס ורבין סגנית נשיא התאחדות התעשיינים כנס הסיפוח של כלכליסט 12.7.20
איילת נחמיאס ורבין, סגנית נשיא התאחדות התעשיינים. כנס הסיפוח של כלכליסט 12.7.20
(צילום: יריב כץ)
"הערב זאת הפעם הראשונה שחתמתי על הודעה שעוד שתי נשים בכירות חתומות עליה, אני, נילי והשרה", אמרה הערב בהתרגשות נחמיאס ורבין בשיחה עם "כלכליסט". היא הוסיפה ואמרה כי "המכון עובר בחודשים האחרונים התעוררות משמעותית על רקע חזרת המשלחות והתערוכות, ונעשים מאמצים לבנות מחדש את קשרי הגומלין עם משרדי הממשלה והגופים הכלכליים השונים במשק. אני משוכנעת שתחת הובלתי יצליחו נילי והנהלת המכון להציב מחדש את המכון כקרש הקפיצה לחברות ישראליות רבות".
בשנת 2021 היקף היצוא הישראלי עמד על 140 מיליארד דולר, שיא של כל הזמנים.