סגור
ראש אגף המסחר רשות שדות התעופה מירי בן הרוש
מירי בן הרוש (צילום מסך: facebook)

הבכירה ברשות שדות התעופה שהסתבכה פורשת, ותקבל 1.2 מיליון שקל

הרשות התלוננה לפי כשבעה חודשים במשטרה ובנציבות שירות המדינה נגד מעשים שיוחסו לראשת אגף המסחר שלה, מירי בן הרוש, בכל הנוגע להטבות שסיפקה לחברות בבעלות רני צים וכהונתה כדירקטורית בחברה בבעלותו; בחודש שעבר היא הגיעה עם הרשות להסכם פרישה מרצון וללא ניהול הליך נגדה בנציבות; עורך דינה: "פרישתה היתה בשל רצונה האישי ומיוזמתה"

לפני כשבעה חודשים פורסם ב"כלכליסט" כי רשות שדות התעופה (רש"ת) הגישה תלונה למשטרה ולנציבות שירות המדינה על מעשים שנעשו בתחום אחריותה של מירי בן הרוש, ראשת אגף המסחר ברשות. התלונה, שנסגרה בסופו של דבר עקב חוסר עניין לציבור, הוגשה לאחר חקירה פנימית ברשות שבחנה התנהלות לא תקינה לכאורה מצד האגף שעליו בן הרוש היתה אחראית בכל הנוגע להטבות שסיפקה לחברות בבעלות איש העסקים רני צים, ובעקבות העובדה כי היא כיהנה כדירקטורית בפסגות ניירות ערך שבבעלות צים, אף שברשות סירבו לבקשתה לעבוד שם.
בחודש שעבר הגיעה בן הרוש להסכמה עם רשות שדות התעופה על פרישה מרצון, ובמסגרת ההליך היא תקבל פיצויים בגובה 1.2 מיליון שקל, שנובעים מכך שעבדה ברשות כ-25 שנה ושהיא מוגדרת כעובדת דור א'.

1 צפייה בגלריה
עורך דין איתן לירז
עורך דין איתן לירז
עו"ד איתן לירז
(צילום: אייל טואג)

ברשות סבורים כי הפרישה מרצון של בן הרוש היא הרע במיעוטו מבחינתם, ושעצם זה שהיא עזבה מהווה הישג למנכ"ל החדש אלוף במיל' חגי טופולנסקי שכעת לא ייאלץ לעסוק בענייניה ולעבוד עמה. כמו כן, ברשות העדיפו להגיע לעסקה במסגרתה היא תפרוש מרצון ולא להגיע למיצוי ההליך של נציבות שירות המדינה, שיכול היה להסתיים ב"הערה פיקודית" ולהמשך העסקתה.
התלונה במשטרה הוגשה בעקבות אירועים שהתרחשו לפני כשלוש שנים, ובמרכזם הטבות שהוענקו לכאורה על ידי אגף המסחר ברשות לאופיס דיפו ולאלקטרה מוצרי צריכה בדיוטי פרי. כמו כן בן הרוש החלה לעבוד כדירקטורית חיצונית בחברת פסגות ניירות ערך שבבעלות צים (שמחזיק גם בבעלות על אופיס דיפו) בלי לבקש על כך אישור מהרשות.
בן הרוש כיכבה בעבר גם בדו"ח מבקר המדינה בנוגע ל"מינויים ברשות שדות התעופה" משנת 2016 תחת שם בדוי. בדו"ח נכתב כי שתי עובדות בכירות השתמשו בקרן הלימודים לבכירים של רשות שדות התעופה לטובת "השתלמות בנושא ספורט אתגרי", כשהשתלמות זו כללה נופש במועדון קלאב-מד בעיר קנקון במקסיקו.
עו"ד איתן לירז, בא כוחה של בן הרוש, מסר את התגובה הבאה: "מרשתי פרשה לאחרונה מעבודתה ברשות שדות התעופה, לאחר כ-27 שנות עבודה ועשייה, בהן פעלה ללא לאות, במסירות ובנאמנות. ראוי לציין כי פרישתה היתה בשל רצונה האישי, מיוזמתה, ובהתאם לתוכנית פרישה שאושרה על ידי משרד האוצר - תוכנית שמאות מעובדי הרשות נכללו בה. כיום, עם תום יחסי עובד ומעביד בין מרשתי לרשות, מרשתי הינה אדם פרטי, ואין לה כוונה ליטול חלק בכתבות ממוחזרות, שהפער בינן לבין המציאות – רחוק כמזרח ממערב. יחד עם זאת, ומאחר שפטור בלי כלום אי אפשר – מרשתי תבקש להדגיש כי לא הוגשה נגדה כל תלונה פלילית או משמעתית, וממילא לא נוהל נגדה כל הליך – פלילי או משמעתי בנציבות שירות המדינה. עד כמה רחוקה האמת מסיפור הבדיה שמתואר בכתבות ניתן ללמוד למשל מהעובדה שמרשתי אף לא נדרשה ליתן עדות בפני מי מרשויות אכיפת החוק. יצוין כי ככל הידוע למרשתי, תלונה שהוגשה נגד מאן דהוא נגנזה זה מכבר על ידי משטרת ישראל, מאחר ש'לא נמצאה תשתית ראייתית לקיומה של אשמה פלילית' של מאן דהוא – והדברים מדברים בעד עצמם".
תגובת רש"ת: "ראשית, לא הוגשה תלונה אישית במשטרה נגד העובדת. שנית, לא הוגשה תלונה אישית נגד העובדת בנציבות שירות המדינה. העובדת פרשה מרצונה בהתאם לתוכנית הפרישה שאושרה על ידי משרד האוצר למאות עובדים".