סגור

בלעדי
בתוך 4 ימים: תקציב הביטחון הוגדל ב-9 מיליארד שקל

ועדת הכספים אישרה היום תוספת של 1.5 מיליארד שקל לתקציב משרד הביטחון לשנת 2021, בנוסף לסכום של כ-7.3 מיליארד שקל שאושר ביום חמישי. 2 ההעברות התקציביות הוגדרו מסווגות והפירוט בגינן יינתן רק לוועדה המשותפת לתקציב הביטחון

ועדת הכספים אישרה היום עוד תוספת של 1.5 מיליארד שקל לתקציב משרד הביטחון לשנת 2021. ביום חמישי האחרון אישרה הוועדה סכום של 7.4 מיליארד שקל למערכת הביטחון. כלומר, תקציב הביטחון הוגדל בכ-9 מיליארד שקל בתוך 4 ימים.
2 ההעברות התקציביות הללו הוגדרו מסווגות והפירוט בגינן יינתן רק לוועדה המשותפת לתקציב הביטחון.
חברי הכנסת שאלו מדוע הסכום הזה לא נכלל בבסיס תקציב המדינה שאושר בכנסת רק ב-4 בנובמבר 2021, ועל כך השיבו כי החלטת התקצוב התקבלה רק בשבועות האחרונים.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבטחון בני גנץ
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבטחון בני גנץ
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבטחון בני גנץ
(צילום: קובי קואנקס)
כזכור לפני מספר חודשים סיכמו רה"מ נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הביטחון בני גנץ על הגדלת תקציב מערכת הביטחון ב-7 מיליארד שקל. בסיכום מסוף יולי 2021, ערב הדיון בממשלה על התקציב לשנים 2021-2 נקבע שתקציב מערכת הביטחון לשנת 2022 יעמוד על 58 מיליארד שקל.
משרד הביטחון תבע אז תוספת תקציב של 9 מיליארד שקל הכוללת 3 מיליארד שקל החזר בגין מבצע "שומר החומות" והכנסת 6 מיליארד שקל לבסיס התקציב של מערכת הביטחון לשנת 2022. בסופו של דבר הוסכם כאמור על תוספת של 7 מיליארד שקל.