סגור

צה"ל מגביר את התקיפות בצפון הרצועה ובדרומה

תקיפות מאסיביות בג'באליה, בשג'אעיה ובחאן יונס לקראת המשך התמרון; מטח מלבנון: כמה זירות נפילה בשטחים פתוחים בקריית שמונה; ארה"ב: חמאס לא משחרר נשים משום שהוא חושש ממה שיספרו על השבי

23:25 - מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי: צה"ל ביקש לפנות את המחסנים בדרום הרצועה. מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברייסוס הודיע כי קיבל מסר מצה"ל שעליו לפנות את האספקה הרפואית מהמחסנים של הארגון בדרום רצועת עזה, לקראת תחילתה של הפעילות הקרקעית באזור. "קיבלנו הודעה שעלינו לפנות את הציוד משני המחסנים שלנו תוך 24 שעות, מאחר שהתמרון הקרקעי יוציא את הציוד מכלל שימוש", כתב ברשת X. "אנחנו קוראים לישראל למשוך את הפנייה, ולנקוט בכל צעד אפשרי כדי להגן על אוכלוסייה אזרחית ועל תשתיות כגון בתי חולים ותמחמים הומניטריים".
22:35 - ארה"ב: שוחחנו עם ישראל על משך הפעילות בעזה. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר כי ארה"ב "קיימה שיחות עם ישראל בנוגע למשך הפעילות בעזה". עוד הוסיף כי מוקדם מדי לשפוט את חידוש הפעולה הצבאית, א
9 צפייה בגלריה
מלחמת עזה טנקים של צה"ל ב גבול עזה 3.12.23
מלחמת עזה טנקים של צה"ל ב גבול עזה 3.12.23
טנקים של צה"ל בגבול עזה
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
ך ציין כי "יותר מדי תושבים חפים מפשע נהרגו עד כה במלחמה".


21:55 - הסהר האדום בהמשך לקריסת האינטרנט בעזה: נותק הקשר עם חדר המבצעים. הסהר האדום הפלסטיני הודיע כי בעקבות קריסת רשתות התקשורת ברצועת עזה, "נותק לחלוטין הקשר שלנו עם חדר המבצעים ברצועת עזה ועם הצוותים שלנו העובדים בו, בפעם הרביעית מאז תחילת המלחמה".
21:25 - ניו יורק טיימס: בסיס הקשור לגרעין הישראלי נפגע מרקטה ב-7 באוקטובר. ה"ניו יורק טיימס" פרסם כי רקטה ששוגרה ככל הנראה על ידי חמאס ב-7 באוקטובר פגעה בבסיס צבאי במושב שדות מיכה שבמרכז הארץ, שבו נמצאים, לפי מומחים, רבים מהטילים בעלי יכולת גרעינית של ישראל. זאת על פי ניתוח חזותי של המתקפה שבוצעה על ידי העיתון האמריקני. לפי הדיווח, הטילים לא נפגעו אך בבסיס פרצה שריפה שהתקרבה למתקני אחסון טילים וכלי נשק רגישים אחרים. הנס קריסטנסן, מנהל פרויקט המידע הגרעיני של פדרציית המדענים האמריקנים, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי הוא מעריך שבבסיס יש בין 25 ל-50 טילי יריחו בעלי יכולת גרעינית בבסיס. לדבריו, סביר להניח שראשי הנפץ נשמרים בנפרד מהטילים ורחוק מהם, ולכן הם לא היו תחת איום במהלך המתקפה.
20:50 - ארה"ב: חמאס לא משחרר נשים משום שהוא חושש ממה שיספרו על השבי. דובר מחלקת המדינה האמריקנית מת'יו מילר התייחס לקריסת הפסקת האש ולביטול הפעימה האחרונה לשחרור החטופים, ואמר כי "אנו מעריכים שאחת הסיבות שחמאס לא רוצה למסור חלק מהנשים שהוא מחזיק כבנות ערובה, והסיבה שהפסקת האש תמה, היא שהם לא רוצים שהנשים האלה יוכלו לדבר על מה שקרה להן בשבי" - בדומה להערכה בישראל בימים האחרונים.


9 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ב רפיח
תקיפת צה"ל ב רפיח
תקיפת צה"ל בדרום הרצועה
(צילום: AFP)

20:20 - לקראת השלבים הבאים בתמרון: צה"ל מגביר את התקיפות בצפון ובדרום עזה. צה"ל מהדק את אחיזתו במחנה הפליטים ג'באליה ושכונת שג'אעיה בצפון רצועת עזה, ובחאן יונס שבדרומה, באמצעות הרעשה ארטילרית כבדה ובתקיפות נרחבות מהאוויר. התקיפות יוצרות "חגורות אש" סביב שכונות בשלושת היעדים הללו, שכוחות הצבא אמורים לכבוש כחלק מהשלבים הבאים בתמרון. שג'אעיה, בדומה למחנה ג'באליה, מכותרת, והכוחות עוסקים בשלב זה בעיקר בחשיפת האויב, במקביל לניסיונות לאתר ולהשמיד את עמדות התצפית של חמאס בפאתים. אלפי לוחמים ערוכים עם מאות טנקים ונגמ"שים מול היעדים שבהם פרוסים הגדודים החזקים של חמאס.



19:00 - קריית שמונה: 6 שיגורים במטח האחרון מלבנון, נפילות בשטחים פתוחים. לאחר האזעקה שנשמעה בקריית שמונה לפני כשעה וחצי, מהמשטרה נמסר כי היא מטפלת בכמה זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר. נזק נגרם באחת הזירות ובשלב זה אין דיווח על נפגעים. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים.
מעיריית קריית שמונה נמסר כי שישה טילים שוגרו מלבנון במטח האחרון שנפלו בשטחים פתוחים.
18:50 - הפלסטינים מדווחים על תקיפות אוויריות אינטנסיביות של צה"ל באזורים שונים בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. לפי הדיווחים, מטוסי קרב של חיל האוויר ביצעו סדרה של תקיפות באזורי מען, בני סוהילה ושייח נאסר בעיר. אתמול ביקש צה"ל מתושבי האזורים הללו להתפנות מבתיהם. הטלוויזיה הפלסטינית הרשמית ציינה כי הייתה הפגזה בסביבת בית החולים נאסר בחאן יונס.


18:15 - המשטרה: מטפלים בכמה זירות נפילה באזור קריית שמונה, אין נפגעים. המשטרה מסרה כי היא מטפלת בכמה זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת קריית שמונה, וכי נזק נגרם באחת הזירות. ככל הידוע, בשלב זה אין דיווח על נפגעים. עוד נמסר כי שוטרים וחבלני משטרה מבודדים את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים.
17:55 - דיווח: הפצצות משמעותיות בחאן יונס וברפיח; בצפון: נפילה ליד ק"ש, הושמד מחסן אמל"ח של חיזבאללה. נפילה אירעה נפילה מצפון ליובלים בקריית שמונה, בסמוך לתל חי. כוחות צה"ל תקפו מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בשטח לבנון, במרחב ערב אל-עראמשה שבגבול הצפון, בתגובה לירי מרגמות שבוצע לעבר מוצב צה"ל. כך מסר דובר צה"ל. בנוסף, זוהו כמה שיגורים משטח לבנון לעבר תל חי וקריית שמונה ולעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה "צה"ל תקף את מקורות הירי, וביצע ירי ארטילרי לעבר כמה מרחבים בשטח לבנון", נמסר.


במקביל, הפלסטינים מדווחים כי "מטוסים ישראליים פתחו בשורה של תקיפות אוויריות קשות ומתמשכות על חאן יונס ורפיח".
17:30 - אזעקה המתריעה על ירי טילים ורקטות הופעלה בקריית שמונה ובתל חי
17:10 - אזעקות בבאר שבע, לראשונה מתום הפסקת האש. אזעקות הופעלו בבאר שבע וסביבתה, לראשונה מתום הפסקת האש. במקביל, התרעות צבע אדום נשמעו גם ביישובים בעוטף עזה.
16:30 - לראשונה במלחמה: לוחמים מכפיר חיסלו חוליית מחבלים והשמידו עשרות פירים. צוות הקרב של חטיבת כפיר, המשתתף לראשונה בתמרון הקרקעי ברצועת עזה, איתר והשמיד יותר מ-30 פירי מנהרות. בשעות האחרונות הלוחמים חסילו חוליית מחבלים בשכונת שג'אעיה, ומתחילת התמרון הכווינו עשרות תקיפות אוויריות וכ-100 תקיפות ארטילריה, והשמידו מטרות רבות של חמאס.
15:05 - אזעקות בשדרות ובעוטף. אזעקות נשמעו בשדרות ובעוטף. במקביל פרסמה עיריית גני תקווה תיעוד ובו נראה רסיס של מיירט שנפל בחצר בית הספר כתוצאה מהאזעקות האחרונות למרכז.
9 צפייה בגלריה
רסיס מיירט שנפל בגני תקווה 4.12.23 מלחמה בעזה
רסיס מיירט שנפל בגני תקווה 4.12.23 מלחמה בעזה
רסיס המיירט שנפל בחצר בית ספר
14:42 - אזעקות בעוטף ובאזור נתיבות. אזעקות צבע אדום הופעלו בתקומה שבעוטף עזה, כמו גם בנתיבות, יושביה ובית הגדי.
14:38 - אזעקות בעוטף עזה. אזעקות צבע אדום הופעלו ביישובים עין השלושה, נירים וניר עוז שבעוטף עזה.
14:32 - מפקדה, תשתיות טרור ומבנים צבאיים: צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון. מטוסי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב מתת שנפלו בשטחים פתוחים, צה"ל תוקף את מקורות הירי בשטח לבנון.
14:02 - הוחמרה אזהרת המסע ל-80 מדינות. החשש לביטחונם של ישראלים בחו"ל גובר. בשל התגברות האיומים מצד איראן וחמאס והעלייה בגילויי האנטישמיות וניסיונות הפגיעה ביהודים ובישראלים, המטה לביטחון לאומי החמיר ברמה אחת לרמה 2 את אזהרות המסע ל-80 מדינות בעולם ביניהן בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה, ברזיל, ארגנטינה ואוסטרליה. אזהרה חמורה יותר (רמה 3) פורסמה לגבי דרום אפריקה ואריתריאה וכמה מדינות באסיה. (איתמר אייכנר)
9 צפייה בגלריה
מפת אזהרות המסע 4.12.23
מפת אזהרות המסע 4.12.23
(קרדיט: המטה לביטחון לאומי)
14:02 - אזעקות במרכז ובצפון. אזעקות נשמעו בגוש דן, בשפלה ובדרום השרון, בין היתר בפתח תקווה, רמת גן, גני תקווה ואור יהודה, כמו גם בשורת יישובים בעוטף עזה. כמו כן, נשמעו אזעקות במתת ובשתולה שבצפון הארץ.
14:00 - דיווח: עשרות טנקים תועדו בדרום הרצועה, צפונית לחאן יונס. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי לפי עדי ראייה עשרות טנקים ישראליים, רכבים משוריינים צבאיים ודחפורים נכנסו לעיירה אל-קרארה, צפונית לחאן יונס, בדרום הרצועה. לפי הדיווח, הטנקים נצפו בחלקו הדרומי של ציר סלאח א-דין, שעובר מצפון הרצועה לדרומה ושימש כנתיב מעבר הומניטרי בשבועות האחרונים.
במקביל, דווח במהלך היממה החולפת על תקיפות אוויריות באזור חאן יונס. אתמול הצהיר הרמטכ"ל הרצי הלוי בפני לוחמי מילואים: "התחלנו מהלך גם בדרום הרצועה".
9 צפייה בגלריה
מלחמת עזה טנקים של צה"ל ב גבול עזה 3.12.23
מלחמת עזה טנקים של צה"ל ב גבול עזה 3.12.23
טנקים של צה"ל בגבול עזה, אתמול
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
13:05 - תיעוד: השמדת בית המשפט העליון בעזה
13:00 - אזעקות באשקלון ובעוטף. אזעקות הופעלו באשקלון וביישובים נוספים בעוטף עזה.
9 צפייה בגלריה
שיגור רקטות מ רצועת עזה לאחר סיום הפסקת האש 1.12.23 מלחמה בעזה
שיגור רקטות מ רצועת עזה לאחר סיום הפסקת האש 1.12.23 מלחמה בעזה
שיגור רקטות מרצועת עזה
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
12:14 - שוב ירי לצפון; הותר לפרסום: מטוס קרב יירט אתמול כטב"ם ששוגר מלבנון. שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב נפלו בשטחים פתוחים, וטיל נ"ט שנורה לעבר משגב עם פגע במיגונית. האירוע נגמר ללא נפגעים או נזק, וכוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. במקביל, דובר צה"ל חשף כי אתמול מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס עוין שהיה בדרכו לשטח ישראל ממרחב לבנון.
12:30 - רשות האוכלוסין תאפשר הנפקת תעודת פטירה דיגיטלית. רשות האוכלוסין וההגירה תאפשר לבני משפחה של נפטרים להנפיק תעודת פטירה דיגיטלית רשמית. צעד זה בא בעקבות האירועים הקשים בשבועות האחרונים ומתוך מטרה להקל על בני משפחות ההרוגים. השירות, המתווסף לתעודת לידה, יאפשר לציבור לקבל את תעודת הפטירה באופן מידי באזור האישי הממשלתי כקובץ דיגיטלי, ללא צורך בנוכחות אישית בלשכות או בהמתנה להגעת המסמך בדואר.
התעודה רשמית ומופקת באופן עצמאי וכוללת חתימה דיגיטלית. התעודה שוות ערך לכל תעודת פטירה אחרת המופקת בלשכות מינהל האוכלוסין.
המהלך הוא ביוזמה והובלה של מינהל האוכלוסין ואגף טכנולוגיות דיגיטליות ברשות האוכלוסין וההגירה, בשיתוף פעולה עם מערך הדיגיטל הלאומי. (מאיר אורבך)
11:19 - חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר מוצבים בגבול הצפון. ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על שתי תקריות של ירי פצמ"רים לעבר מוצבים בגבול הצפון. מוקדם יותר עדכן דובר צה"ל כי שלושה נפצעו באורח קל מירי לעבר מוצב בגבול - והצבא השיב באש.
09:00 - צה"ל: תקפנו הלילה כ-200 מטרות חמאס, הושמדו תשתיות טרור שמוקמו בבתי ספר. צה"ל תקף במהלך הלילה כ-200 מטרות של חמאס ברצועת עזה, ובין היתר השמיד גם תשתיות טרור שמוקמו בבתי ספר. מדובר צה"ל נמסר כי כוחות קרקעיים ממשיכים לפעול בשטח הרצועה, לצד תקיפות נרחבות של חיל האוויר. חטיבת הנגב השמידה תשתית טרור שמוקמה בבית ספר בבית חאנון, שממנה בוצעה תקיפה לעבר כוחותינו. במתחם בית הספר נמצאו גם שני פירי מנהרות, בהם אחד ממולכד, זירת מטענים ואמצעי לחימה.
07:45 - המשפחה עודכנה: יונתן סמרנו שנחטף ממסיבת הטבע לעזה - נרצח. משפחתו של יונתן סמרנו (21) מתל אביב, שנחטף ממסיבת הטבע ברעים לרצועת עזה, עודכנה שנרצח. במודעת האבל שפרסמה המשפחה אמש נכתב כי טקס ההספד והפרידה יתקיים הערב ב-19:00 בתל אביב.
סיכום חדשות הלילה:
הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו אתמול ברצועת עזה
דובר צה"ל התיר לפרסם את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו אתמול בקרבות ברצועת עזה.
אלו שמותיהם: רס"ם במיל' נריה שאער (36) מיבנה, לוחם בגדוד 6655, חטיבה 55 ("עוצבת חוד החנית"), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה; רס"ל במיל' בן זוסמן (22) מירושלים, לוחם במחלקת הסיור של גדוד 601, חטיבה 401 ("עוצבת עקבות הברזל"), חיל ההנדסה הקרבית, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה; סמל בנימין יהושע נידהם (19) מזכרון יעקב, לוחם בגדוד 601, חטיבה 401 ("עוצבת עקבות הברזל"), חיל ההנדסה הקרבית, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.
בנוסף, לוחם צה"ל מגדוד 601, חטיבה 401 ("עוצבת עקבות הברזל"), חיל ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.
בלינקן נפגש עם ר"מ קטאר: "ממשיכים לעבוד על השבת בני הערובה והגברת הסיוע בעזה"
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שנפגש אמש עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני, עדכן בחשבון ה-X שלו כי דן עמו על "המאמצים המתמשכים להקל על החזרתם הבטוחה של כל בני הערובה, ולהגביר את רמות הסיוע לאזרחים בעזה".
הרמטכ"ל: "התחלנו את המהלך בדרום רצועת עזה".
הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי סייר היום באוגדת עזה וקיים שיח עם אנשי המילואים בגזרה. "אנחנו מסתכלים על ההפוגה הזו, עד אליה בצפון הרצועה פירקנו שתי חטיבות של חמאס, עוד לא לגמרי - 162 עדיין עובדת בפנים להעמיק את ההישג ולפגוע בעוד גדודים", אמר הרמטכ"ל ללוחמים. "אתמול והיום הרגנו מפקדי גדודים, מ"פים, הרבה פעילים, ואתמול בבוקר התחלנו את אותו מהלך בדרום הרצועה. הוא יהיה עם עוצמה לא פחותה מזה, הוא יהיה עם תוצאות לא פחותות מזה, והמפקדים בחמאס יפגשו בכל מקום את צה"ל בצורה מאוד מאוד חזקה".
9 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי עם אנשי המילואים באוגדת עזה
הרמטכ"ל הרצי הלוי עם אנשי המילואים באוגדת עזה
הרמטכ"ל הרצי הלוי עם אנשי המילואים באוגדת עזה
(צילום: דובר צה"ל)