סגור

בג"ץ נתן למדינה חודש נוסף להשיב לעתירה בעניין הגדלות הרמטכ"ל

לאור ההתקדמות שחלה בעניין חקיקת החוק שמסדיר את התשלומים המוגדלים לפנסיות של אנשי הקבע, הסכימו שופטי בג"ץ להיעתר באופן חלקי לבקשת המדינה לדחות את מתן תשובתה לסוף פברואר


בג"ץ העניק הערב (א') למדינה ארכה של חודש למתן תשובתה בעניין הגדלות הרמטכ"ל. בכך נענה בית המשפט באופן חלקי לבקשת המדינה מהשבוע שעבר לדחות ב-60 ימים את מתן תשובתה לעתירה בעניין.
שופט בג"ץ ציינו כי "מאחר שחלה התקדמות וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את החוק, אנו נעתרים לבקשה, ותצהיר התשובה יוגש עד 28 בפברואר. מובן כי במסגרת תצהיר התשובה ניתן יהיה להתייחס להליכי החקיקה התלויים ועומדים".
1 צפייה בגלריה
אביב כוכבי רב אלוף ה רמטכל ב טקס חילופי ראש אגף ה מבצעים
אביב כוכבי רב אלוף ה רמטכל ב טקס חילופי ראש אגף ה מבצעים
הרמטכ"ל אביב כוכבי. בית המשפט מתחיל לאבד את הסבלנות
(צילום: יאיר שגיא)
בתחילת ינואר דחו שופטי בג"ץ את בקשת הדחייה של המדינה. בינתיים אישרה ועדת השרים לחקיקה לפני שבועיים את הצעת החוק, אלא שזו עוד לא הועלתה להצבעה בקריאה ראשונה בשל היעדר רוב להצעה בכנסת.
לאור התקדמות החקיקה בעניין, הגישה המדינה בשבוע שעבר בקשה לדחייה במתן תשובתה לעתירה: "עקרון הכיבוד ההדדי בין הרשות השופטת למחוקקת מצדיק מתן אפשרות למחוקק להידרש להצעה שהבשילה לצורך הנחה בפניו".
המדינה נאלצה לחוקק את חוק הגדלות הרמטכ"ל לאחר הנחיית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כשהתברר שהגדלת אחוזי הפנסיה של גמלאי הקבע הורחבה מעבר למה שנקבע בהחלטת ממשלה משנת 1961. עלותו של החוק לקופת המדינה כ-1.3 מיליארד שקל בשנה.
עו"ד מיקה שינוק קרטן, היועצת המשפטית של עמותת "רווח נקי", מהעותרות לבג"ץ נגד הסדר הפנסיה, אמרה ל"כלכליסט": "אנו מברכות על כך שבית המשפט לא נעתר למלוא בקשת הדחייה מטעם המדינה ולא ויתר על תצהירי התשובה או דחה אותם לשלושה חודשים כפי שהתבקש, אלא רק בחודש אחד.
"ניכר כי גם בית המשפט מתחיל לאבד סבלנות. עם זאת, צר לנו שהציבור טרם זכה להתייחסות המדינה למיליארדים שמוצאים על ידי צה"ל, בניגוד מוחלט להוראות החוק. לציבור ולנו לא נותר אלא להמשיך להתאזר בסבלנות ולקוות שבסוף פברואר בית המשפט לא יהיה מוכן לאשר דחייה נוספת".