סגור
צומת הרחובות סוקולוב וביאליק ב רמת השרון

בלעדי
רמת השרון תשיב חצי מיליון שקל לתושבים ותמחק חובות ארנונה בסך 1.7 מיליון שקל

מפסק דין של בית משפט לעניינים מנהליים בת"א שניתן במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד העירייה בשנת 2021, היא תשיב את הסכום דרך קיזוז שווה לכל משלמי הארנונה בחיוב השנתי לשנת 2024. ההערכה היא שהזיכוי יעמוד על 20-25 שקל לבית אב

עיריית רמת השרון תשיב לבתי אב ששילמו ארנונה סכום כולל של כ-500 אלף שקל דרך קיזוז בחיוב הארנונה השנתי לשנת 2024. ההערכה היא שהזיכוי יעמוד על בין 20 ל-25 שקל לכל בית אב. כמו כן, העירייה תבצע תיקון חובות העבר בספרייה, ולמעשה, תמחוק חובות בסך כ-1.7 מיליון שקל בצורה גורפת לכל החיובים בארנונה לא יאוחר מסוף שנת 2023 – כך עולה מפסק דין של בית משפט לעניינים מנהלים בתל אביב שניתן במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד העירייה בשנת 2021.
קבלת התביעה ואישורה הוסכמו בין הצדדים. הסכום שנקבע להשבה ומחיקת החובות נקבע לאחר חוות דעת מומחה של הכלכלן מארק פיסחוב, אשר מונה בהסכמת הצדדים כמומחה מטעם בית המשפט.
בדצמבר 2021 הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תובענה ובקשה לאשרה כייצוגית בטענה שעיריית רמת השרון גובה מנישומים בשטחה חובות פיגורים בשיטת "ריבית דריבית" בצבירה חודשית ושנתית. כלומר, ריבית נוספת על הריבית שנצברה בחודש או השנה הקודמת. נטען כי בכך העירייה גבתה מתושביה ביתר.
ביולי 2022 קבע בית המשפט העליון בתיק דומה נגד עירייה אחרת כי משמעות הריבית הכלולה במונח תשלומי פיגורים היא ריבית פשוטה. בפברואר 2023 בית המשפט אישר את התביעה כייצוגית ובהמשך הגיעו הצדדים להסדר דיוני. סכום של כ-500 אלף שקל kנישומי העיר בדרך של קיזוז שווה בשווה לכלל הנישומים בחיוב הארנונה השנתי (תלוש שנתי 2024) ובנוסף תמחק העירייה יתרuת חובה בסך של כ-1.7 מיליון שקל בצורה גורפת לכל החייבים בארנונה עד לא יאוחר מ-31 בדצמבר 2023. לנישומים הללו יופיע מלל בתלוש בנוסח: "יתרת חובך בארנונה, באם ישנה, הוקטנה ב... אחוזים בהתאם לפשרה בייצוגית ריבית דריבית" . פסק הדין ניתן על ידי השופטת הדס עובדיה.
עו"ד אשר אילוביץ ממשרד פריש, שפרבר ריינהרץ המייצג את עיריית רמת השרון מסר בתגובה: "לאור הלכה חדשה של בית המשפט העליון באשר לאופן חישובי הריבית על חובות הארנונה שנפסקה כנגד עיריית חולון, תיקנה עיריית רמת השרון את אופן החישוב וכתוצאה מתיקון זה יושבו הפרשי הסכומים לכלל תושבי העיר כפי שנעשה גם ברשויות מקומיות רבות נוספות. יצוין כי עד להלכה החדשה של בית המשפט העליון העירייה פעלה בהתאם לפסיקה עדכנית ומנחה".
1 צפייה בגלריה
עו"ד יצחק חי אביעזיז
עו"ד יצחק חי אביעזיז
עו"ד יוסף חי אביעזיז
(צילום: מאיה חבקין)
עו"ד יוסף חי אביעזיז, בא כוח המבקש מסר בתגובה: "התובענה הייצוגית שהגשנו הובילה לזיכוי קרוב, ככל הניתן, של התושבים שנגבה מהם ביתר, ואני שמח על כך. מודה לעירייה על ניהול ההליך באופן יעיל וממצה לרווחת התושבים".