סגור
היועמ"שית גלי בהרב מיארה על רקע סניף בנק הפועלים
היועמ"שית גלי בהרב מיארה על רקע סניף בנק הפועלים (צילום: אוראל כהן, נתן ווייל - לע"מ)

השופט ליועמש"ית: הבהירי עמדתך בעניין הבונוסים

היועמש"ית גלי בהרב-מיארה הגישה את עמדתה בעניין השבת הבונוסים על ידי בכירי בנק הפועלים לשעבר, בפרשת העלמות המס. אולם שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א מגן אלטוביה הורה כי עליה "להבהיר מה העוגן המשפטי לחיוב נושאי המשרה בחלק בתשלומי הסדר הפשרה"

שופט בבית המשפט המחוזי בת"א מגן אלטוביה הורה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה להבהיר את עמדתה בעניין השבת הבונוסים על ידי בכירי בנק הפועלים לשעבר, אשר נקבע כי גרמו נזקים לבנק בפרשת העלמות המס של אזרחים אמריקאים. במסגרת הפרשה שולם לרשויות בארה"ב קנס של 900 מיליון דולר.
שלשום הגישה היועמ"שית את עמדתה לביהמ"ש, ובה הציעה לבחון כמה פרמטרים בטרם יחליט השופט לאשר הסדר שבו חברות הביטוח ישיבו לבנק 135 מיליון דולר, מבלי שנושאי המשרה בבנק ישיבו לפחות חלק מהבונוסים מבוססי הביצועים בתקופה הרלבנטית. עם זאת היועמ"שית הודיעה שלא תתנגד לאישור הפשרה, גם אם לא יושבו הבונוסים.
"היועמ"שית תבהיר מה העוגן המשפטי לחיוב נושאי המשרה בחלק (יהא אשר יהא) בתשלומי הסדר הפשרה, ומה האסמכתות לאמות המידה שהיא מציעה", כתב השופט. הוא הפנה למאמר של מעין ויסמן, פרופ' אסף חמדני וד"ר קובי קסטיאל מאוניברסיטת ת"א. במאמר, שצוטט גם בתשובת היועמ"שית, נטען כי בעלי המניות הם אלה שמממנים את הכיסוי הביטוחי לנושאי משרה. לאור זאת אין להם אינטרס לקבל פיצוי מחברת הביטוח שאותו הם שילמו מראש בפרמיות".