סגור
קנאביס רפואי מריחואנה כנס כלכליסט
קנאביס רפואי (צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון
צו עיכוב הליכים לחברת הקנאביס קנטק גלובל: צברה חובות של 25 מיליון שקל

קנטק מבקשת להגיע להסדר חוב עם הנושים - עו"ד גיל הירשמן מונה למנהל ההסדר; לפי הנטען, בעלי החברה הזרימו מכיסם כ-75 מיליון שקל אך אינם מסוגלים עוד לתמוך כלכלית בפעילותה

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא היום צו עיכוב הליכים לקנטק גלובל - שנחשבה לאחת מחברות הקנאביס הרפואי המבטיחות בישראל.
קנטק וכמה חברות אחיות נוספות הגישו בשבוע שעבר בקשה להסדר חוב בינן לבין נושיהן, וביקשו צו עיכוב הליכים, בשל חובות של כ-25 מיליון שקל.
היום, השופט אביגדור דורות הוציא לבקשת קנטק גלובל והחברות המבקשות וכן בעלת המניות ובעלה צו עיכוב הליכים ומינה את עו"ד גיל הירשמן למנהל ההסדר.
מהבקשה עלה כי בעלת המניות ובעלה הינם אנשים חרדים שהחליטו לפעול בשוק הקנאביס הרפואי על מנת לסייע לאנשים חולים מאוד הזקוקים במהירות לקאנביס רפואי, באיכות גבוהה ובמחיר תחרותי.
החברות טוענות באמצעות עוה"ד רמי קוגן, סיוון פרנג'י ואורלי עוז רבינוביץ כי "החברות עוסקות בהיבטים שונים של שרשרת הגידול והאספקה של תפרחות קנאביס לשימוש רפואי. פעילותן, נכסיהן וחובותיהן כרוכים האחת בשנייה קשר בל יינתק. החברות השקיעו בפעילות סך עצום של כ- 100 מיליון שקל מתוכם הזרימו בעלת המניות שירי קפואנו ובעלה שמואל קפואנו, סך עצום של כ- 75 מיליון שקל מנכסיהם הפרטיים על מנת להצליח ולחצות את המבוך הרגולטורי האופף את שוק הקנאביס בישראל".
1 צפייה בגלריה
עו"ד רמי קוגן
עו"ד רמי קוגן
עו"ד רמי קוגן
(צילום: שני נחמיאס)
עוד נטען בבקשה כי "לאחר כ-3 שנות עבודה, מאמצים עילאיים והתמודדות עם הרשויות ועם שינויים תכופים בחקיקה, הצליחו החברות לקבל רישיון לגידול, ריבוי, שיווק והפצה של קנאביס, הצליחו לקבל רישיון להפעלת בית מרקחת לממכר קנאביס והינן בישורת האחרונה לקבלת רישיון עיבוד ואריזה שיאפשר את התחלת פעילות המפעל שהקימו באבן יהודה. אולם כעת, כשהאור כבר נראה בקצה המנהרה הארוכה ולאחר שהזרימו לחברות כ-75 מיליון שקל מכספם האישי, הגיעו בעלת המניות ובעלה למצב בו אינם מסוגלים יותר לתמוך כלכלית בפעילות החברות".
ואולם לטענת החברות, "פוטנציאל הרווח של החברות, המצב הרגולטורי המתקדם בו הן נמצאות ונכונותן לממש נכסים משמעותיים שאינם דרושים להן לפעילות המידית על מנת להקטין את מצבת החובות, יביאו להסדר נושים במסגרתו ישולמו 100% מחובות החברות, פעילותן ומקומות העבודה של עובדיהן יינצלו והידע העצום שצברו לאורך תקופת פעילותן ישמש להיטיב עם החברות, נושיהן ולקוחותיהן".
עוד נטען כי בהתאם להסדר הנושים המוצע, יקבלו הנושים בכל קבוצות הנשייה דיבידנד בשיעור של 100%. "בימים אלה מתנהל מו"מ מול מספר גורמים משמעותיים ומובילים בענף הקנאביס למכירת פעילות או חלק מפעילות החברות. החברות נמצאות היום כפסע מתחילת פעילות רווחית ביותר, כאשר הן כבר קיבלו חלק נכבד מהאישורים הרגולטוריים הנדרשים ואישורים נוספים אמורים להגיע בטווח הזמן הקרוב". כעת מתנהל דיון בבקשת החברות בבית המשפט המחוזי בירושלים אצל השופט אביגדור דורות.