סגור

"פרס האטלס" יוענק היום לסטארט-אפ הישראלי שיצר את הערך המשמעותי ביותר

הערב יתכנסו יזמים, משקיעים ומובילי סטרטאפים לחגוג את ההישגים של ההייטק הישראלי והענקת "פרס האטלס" מטעם מרכז איין ראנד בישראל, בהשתתפות וחסות קרן פרומתאוס, IVC, בית השקעות IBI ושותפים נוספים לחברת הסטארט-אפ הישראלית שיצרה את הערך המשמעותי ביותר בעולם בשנה האחרונה.
האירוע נחגג בפעם השביעית בסמיכות ליום העצמאות, והשנה היא שנה מאתגרת. ישראל והעולם במלחמה. אנו ניצבים בנקודת "תרמופילאי" המזכירה את הקרב בו נאבקו על ערש תרבות המערב בשנת 480 לפני הספירה. הסופר וילאם גולדינג ציין כי: "מעט מליאונידס נמצא בעובדה שאני יכול ללכת לאן שארצה ולכתוב מה שארצה. הוא תרם לכך שאנו חופשיים". ביסוד המלחמה מאבק עתיק יומין בין חיים ומוות, בין מחשבה לכוח אלים, בין שלטון המחשבה ועצמאות הפרט לבין שלטון תיאוקרטי דורסני ושיעבוד הפרט.
האירועים בקמפוסים של אוניברסיטאות העילית בעולם מדגימים את האינדוקטרינציה המוזנת דרך מערכות התמסורת האינטלקטואלית, בהגות, באקדמיה ובתקשורת. אינדוקטרינציה המשבשת את ההבדל שבין טוב לרע, צודק ולא צודק, תוקפן וקרבן. הטשטוש הזה עלול לגרום לעיתים לחוש שאין שחור ולבן אלא רק גוונים של אפור – לכך השיבה ראנד: "אפור הוא תערובת של שחור ולבן". המלחמה הנוכחית בה אנו נתונים היא אירוע שקרע את המסכות מעל הפנים המוסתרות וממחיש לכל את המטרות והכוונות של כל אחד ואת מצב הדברים כפי שהם – מאבק בין רוע טהור לטוב. מה שהצלילות הזאת ממחישה היא שעלינו לבחור צד – ואנו בחרנו לקדם את החיים, השגשוג והיצרנות ולהילחם בברבריות ובשעבוד ברמה הפרטית והלאומית.
1 צפייה בגלריה
בועז ארד מרכז איין ראנד
בועז ארד מרכז איין ראנד
בועז ארד, מנהל מרכז איין ראנד
(צילום: יח"צ)
הערב, בהמשך ליום הזיכרון ויום העצמאות, אירוע האטלס יציין גאווה במימוש החיים היצרניים שלנו, כאשר הורים ובנים לגיבורים שהמכנה המשותף שלהם הוא היותם גיבורי העשייה היצרנית, האטלסים המניעים את העולם קדימה, יתכנסו יחד.
יש גאווה מיוחדת לקיים את האירוע השנה למרות האתגרים ואף להרחיבו למיזם אטלס ג'וניורס שהוביל את השילוב של נוער מצטיין מישובי עוטף עזה, שדרות, אשקלון ויבנה בחברות הסטארטאפ המובילות של מיזם האטלס. ואנו גאים לארח את האטלסים הצעירים והוריהם באירוע.
את החיבור עם האטלסים הצעירים הובילה ד"ר אלינה לוסטוב, מנהלת המרכז למחוננים ומצויינות באשקלון המניעה את המיזם להשגים חסרי תקדים, זאת יחד עם מובילי הסטארטאפים שהשקיעו בהתלהבות את זמנם היקר ויכולותיהם הנדירות על מנת לפתוח את הדלתות לעולם היזמות עבור בני הנוער. מובילי הסטארטאפים שיתכנסו הערב מייצגים את הסיבה עבורה נלחמים בני אומה חופשית. בנאום בפני הקדטים של ווסט פוינט אמרה ראנד: "ההגנה על המדינה משמעה הוא, כי האדם באופן אישי אינו מוכן לחיות כעבד השבוי בידיו של איזשהו אויב, זר או מבית. זאת היא מעלה עצומה. ...הצבא של ארץ חופשית נושא באחריות גדולה: הזכות להשתמש בכוח, אבל לא ככלי כפייה וכיבוש אלים – כפי שנהגו צבאות של ארצות אחרות בהיסטוריה – אלא רק ככלי של הגנה עצמית של אומה חופשית, שמשמעו: ההגנה על זכויות הפרט. העיקרון של שימוש בכוח רק בתגובה נגד אלה היוזמים את השימוש בכוח, הוא העיקרון של הכפפת הכוח לצדק. היושרה ורגש הכבוד הנעלים ביותר נדרשים למשימה זאת". בימים אלו בישראל ניטש המאבק הזה, והיצרנים והלוחמים למען חיים טובים במדינה חופשית הם המייצגים את המיטב עבורו ראוי וחיוני להילחם.
בועז ארד הוא מייסד שותף ומנהל מיזם Atlas Award ומרכז איין ראנד