סגור
פצועים בבית החולים ברזילי בעקבות ההתקפה מ עזה חרבות ברזל 7.10
פצועים שפונו ביום שבת ה-7 באוקטובר לבית החולים ברזילי באשקלון (צילום: דוברות בית החולים ברזילי)

הביטוח הלאומי יעביר מקדמה של עד 11 אלף שקל לכל משפחת פצוע שאושפז

יועבר סכום של בין 5,000 ל-11 אלף שקל - בהתאם לצרכים ולמצב המשפחתי. לאחר הוויכוח בין הביטוח הלאומי למשרד הרווחה על רשימת החטופים, הממונה על החטופים העבירה לביטוח הלאומי

הביטוח הלאומי יעביר מקדמות של 11,000-5,000 שקל לכל פצוע מלחמה אזרחי שטופל בבית חולים. זאת מתוקף תפקידו כמי שמטפל בנפגעי פעולות איבה ומשפחותיהם. בשלב הראשוני, תועבר מקדמה בסך 5,000 שקל להתארגנות ראשונית, כן תתאפשר תוספת של 3,500 עד 6000 שקל, בהתאם למצב ולצורך המשפחה.
בביטוח הלאומי מסבירים ש"המקדמה תביא לסיוע מידי, ללא בירוקרטיה, לפני המשך הסיוע. היא תועבר לחשבונות הבנק של הנפגעים ובני משפותיהם. שמות הפצועים הועברו אל הביטוח הלאומי ממשרד הבריאות ועובדי אגף האיבה והשיקום של הביטוח הלאומי הגיעו אל מרבית הפצועים בבתי החולים, סייעו במתן זכויות והוצמד לכל אחד פקיד שיקום שהם יהיו איתו בקשר.
במהלך סוף השבוע העביר הממונה על החטופים והנעדרים תא"ל (מיל') גל הירש לביטוח הלאומי את הרשימה של 126 החטופים. זאת לאחר שבשבוע שעבר התנהל ויכוח קשה סיבב דרישת הביטוח הלאומי ממשרד הרווחה להעביר לו את הרשימה. המשרד טען שמי מכין את הרשימה הם גורמי הביטחון והם הכתובת. הבעיה היא שכפי שחשף "כלכליסט", חוץ מסיוע נפשי אין לביטוח הלאומי יכולת לסייע למשפחות של חטופים ונעדרים אזרחים בשלב זה בשל היעדר הסדרה בחוק. העברת הרשימה תאפשר ליצור קשר ראשוני ולהיערך להגשת סיוע כספי כשיועבר חוק מתאים.
מהביטוח הלאומי נמסר עוד שנפגעי החרדה זכאים באופן מיידי לטיפול נפשי ראשוני במימון הביטוח הלאומי – עד 12 פגישות טיפוליות עם אנשי מקצוע מוסמכים לטיפולי טראומה (יאושרו טיפולים נוספים במידת הצורך). הטיפולים יכולים להיות מותאמים לילדים, יחידים, זוגות ומשפחות. אין צורך בשום פנייה אל הביטוח הלאומי או בהגשת תביעה – הביטוח הלאומי יוצר קשר באופן ייזום עם מרכזי החוסן והמרפאות הרפואיות הרלוונטיות, שמתעדכנות כל העת, ומממן את הטיפולים. חשוב לציין, יש חשיבות לפנייה למרפאות החוסן ונפגעי החרדה כדי להחיל את ההכרה כנפגעי איבה בטיפולים עתידיים במקרה הצורך.