סגור
איה כורם פנאי
איה כורם. בין החותמים על העצומה (צילום: עז ברק)

"נילחם בהשתקה": עצומת מוזיקאים נגד הכוונה להפגין מול הופעות ביום העצמאות

קבוצת "מוזיקאים למען דמוקרטיה" הוסיפה כי "השתקה והדרה על רקע פוליטי הן ההיפך הגמור מדמוקרטיה". זאת בעקבות הכוונה להפגין מול הופעתה של מירי מסיקה לאחר שמתחה ביקורת על רה"מ; בין החתומים: אוהד חיטמן, אחינועם ניני, איה כורם, אפרת גוש ורן דנקר

קבוצת "מוזיקאים למען דמוקרטיה" הודיעה הערב (ה') כי בעקבות ארגון הפגנות מול הופעות זמרים בערב יום העצמאות "אנחנו, אמני ישראל החתומים מטה, עומדים לצד כל אמן ואמנית שמביעים את עמדתם. הזכות להביע עמדה, החופש להתבטא, לשיר וליצור, הם הבסיס לחיים משותפים בדמוקרטיה. השתקה והדרה על רקע פוליטי הן ההיפך הגמור מדמוקרטיה, ונילחם באלה בכל כוחנו".
בין החותמים: אוהד חיטמן, אחינועם ניני, איה כורם, אפרת גוש, אסתר שמיר, אריק ברמן, דודי בר דוד, דנה ברגר, דודי לוי, דני ליטני, חמי רודנר, חן רותם (סגול 59), יהודה עדר, יהלי סובול, יזהר אשדות, מיקי שביב, מיקי גבריאלוב, סי היימן, פיטר רוט, רונה קינן, רז שמואלי, רן דנקר ועוד כ-150 מוזיקאים ועובדי תעשיית המוזיקה.
העצומה התגבשה אחרי קריאות להפגין מול הופעתה של הזמרת מירי מסיקה בטירת הכרמל ביום העצמאות בעקבות פוסט שפרסמה ברשתות החברתיות בו מתחה ביקורת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועל דברים שאמר בנאומו. מדובר בפוסט ציני בו כתבה: "אני רוצה להתנצל על תפקוד מזעזע שלי כאזרחית כי אני אמורה לדאוג לכלכלה ולביטחון. מתנצלת גם בשם החברים שלי שהלכו להפגין ובגללם הוחזר שר הביטחון, הם עושים את זה מנקמנות אישית או משהו. ישבתי לפני הנאום המדובר בתקווה שבערב החג יינתן שביב תקווה, מסר מאחד לעם ישראל. שארגיש שראש הממשלה הוא גם שלי, ואכפת לו מהכאב והפחד שלי, ושל חצי מהעם הזה. דמוקרטיה היא לא 'שלטון הרוב', דמוקרטיה היא 'שלטון העם'. במקום זה קיבלנו נאום מפלג, זורק אחריות על כולם מלבד האיש הראשון שאמור לקחת אחריות, שהוא העומד בראשה. זה היה מעליב, מביש ומבזה. לא פחות מזה".
תושבים בעיר הצפונית פנו לעירייה בבקשה לא לארח אותה בטקסי יום העצמאות.
עיריית טירת הכרמל לא נענתה לדרישת התושבים ופרסמה כי "ההופעות המתוכננות בערב יום העצמאות ה-75 בעיר יתקיימו כסדרן. ביטול הופעה של אמן כזה או אחר בשל דעותיו האישיות – כמוהו כעידוד הפילוג והשסע בעם. כעירייה אנו מכבדים את מגוון הדעות והעמדות, ובמקביל עומדים על כך שתושבי העיר ייהנו ממיטב אמני ישראל ביום חגה של המדינה".