סגור

פניית פרסה של משרד התחבורה? רגב מבהירה: "אובר יהיה במדינת ישראל. נקודה"

שרת התחבורה הודיעה כי היא מעוניינת לקדם חקיקה להכנסת פעילות אובר וחברות תחבורה שיתופית נוספות לישראל, ובכוונתה לקדם את הנושא כבר במושב הכנסת הקרוב. על החשש מתגובת נהגי המוניות שאיימו להתחשבן עימה בפריימריז של הליכוד השיבה: "ננסה להגיע איתם לפתרון וכמובן לשיפוי"

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום כי היא מעוניינת לקדם חקיקה להכנסת פעילות אובר וחברות תחבורה שיתופית נוספות לישראל ובכוונתה לקדם את הנושא כבר במושב הכנסת הקרוב. החוק נועד לקדם בישראל הפעלה של אפליקציות המאפשרות לאדם פרטי להסיע אדם אחר בתשלום, בדומה לאובר בארצות הברית. "אובר יהיה במדינת ישראל. נקודה", הכריזה. לפי רגב, היא מתכוונת להעביר בחודשיים הקרובים הצעת חוק ממשלתית מטעם משרדה בנושא.
דבריה של רגב מגיעים בתשובה לשאילתה של ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), שהצעתו לתיקון פקודת התעבורה - קידום התחרות באמצעות תחבורה שיתופית מקוונת נדונה השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה ונפלה בעקבות התנגדות נציגי משרד האוצר שנתמכה גם על ידי גם משרד התחבורה. אותו משרד שהעומדת בראשו הודיעה היום כי בכוונתה לקדם חוק דומה.
בתשובתה לא פסלה השרה אפשרות לאחד את החוק עם זה של ח"כ גינזבורג. לגבי החשש מתגובת נהגי המוניות, שכאמור איימו להכריז מלחמה נגד רגב ולהתחשבן עימה בפריימריז של הליכוד, בה לרבים מהם זכות הצבעה, השיבה, "נשב עם נהגי המוניות וננסה להגיע לפתרון וכמובן שיפוי. אנחנו כבר בתהליכים מול האוצר. כל נהג מונית שירצה להיות אובר יוכל לעשות זאת".
בתגובה אמר ח"כ גינזבורג כי "הצהרות לא מספיקות. הגיע הזמן למעשים. אני מברך על החלטתה של רגב לאשר את קידום החוק שהגשתי. הציבור משלם מחירים מופקעים על נסיעות, בזמן שבכל העולם כבר נהנים מתחבורה שיתופית מתקדמת. הגיע הזמן לשים את הציבור במרכז ולקדם סוף סוף תחבורה שיתופית מודרנית בישראל".
הצעת החוק של גינזבורג קובעת מספר תנאים להפעלת השירות: הפעילות תתבצע תחת רשת תחבורה שיתופית בעלת מסד טכנולוגי מאושר שתקבל את אישור משרד התחבורה; על הנהג להיות תושב ישראל, מעל גיל 21 ולפחות שנתיים עם רישיון נהיגה ויהיה עליו לעבור הדרכה מתאימה; הנסיעה תתבצע רק ברכב בסיווג 1M (ארבעה גלגלים ועד 8 מושבים) עם כל הביטוחים והאישורים הנדרשים; התשלום יחושב על פי תעריפים שייקבעו מראש בהתאם למקובל במשק ויימסרו מראש לנוסע, וכן ייקבע מראש תשלום בגין ביטול הנסיעה לאחר שהוזמנה; הנוסע יוכל להגיש תלונה נגד נהג וכן לדרג באפליקציה את הנהג ורמת השירות, והמידע יהיה שקוף לציבור.