סגור

בנט מציב יעד: עד סוף דצמבר - לחסן יותר מחצי מהילדים בני 5 עד 11

לקראת תחילת מבצע חיסון הילדים השבוע, ראש הממשלה שוחח עם מנהלי קופות החולים. הם עדכנו אותו בהיערכות ונמסר כי ההרשמה לתורים תיפתח מחר, אחרי הגעתן של מנות החיסון לקופות

מבצע חיסוני הילדים יוצא לדרך ביום שלישי, וראש הממשלה מציב יעד חדש: ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הבוקר (יום א') עם מנכ"לי קופות החולים לקראת תחילת מבצע החיסונים לילדים מחרתיים.
הקופות עדכנו אותו בהיערכות לקראת תחילת המבצע ופתיחת התורים מחר, לאחר שיגיעו מנות החיסון לקופות. בנט אמר כי היעד הוא שיותר מ-50 אחוזים מהילדים בגילי 5 עד 11 יהיו מחוסנים עד סוף דצמבר.
מבצע חיסוני הילדים בגילים 5 עד ‭ 11‬ ייצא לדרך ביום שלישי. המשלוח הראשון של חיסוני קורונה לילדים מתוצרת פייזר הגיע אתמול לישראל. במטוס שנחת מלייפציג, גרמניה, היו חמישה משטחים עם כמיליון מנות המותאמות לילדים, עם מינון מופחת מזה שניתן לבני 12 ומעלה. מנתב"ג יצא המשלוח למרכז ההפצה, ובימים הקרובים יחולק בין קופות החולים ברחבי הארץ.

1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים ל קורונה ב ארה"ב
חיסון ילדים ל קורונה ב ארה"ב
חיסון ילדים ל קורונה ב ארה"ב
(AFP)
ההקצאה לקופות בימים הראשונים של המבצע היא נמוכה ועומדת על 45 אלף מנות ליום בלבד לכל הקופות, במשך שלושה ימים לפחות. המשמעות היא שלא כל נקודות החיסון ייפתחו בימים הראשונים.
שתי סוגיות באשר לחיסוני הילדים נותרו פתוחות: מדיניות החיסונים של ילדים מחלימים, והמרווח בין החיסון הראשון לשני. הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות צפוי לדון על כך היום.
מבצע חיסון הילדים ייפתח על רקע בלימה במגמת הדעיכה של המגפה שנמשכה בחודשיים האחרונים. מקדם ההדבקה עלה בימים האחרונים ואמש חצה את רף ה-1. הוא עומד כעת על 1.02 - נתון שמעיד על התפשטות מחודשת של המגפה. מיום ראשון עד שישי בשבוע שעבר אובחנו 2,952 נדבקים חדשים בנגיף, לעומת 2,879 בששת הימים הראשונים בשבוע שעבר - עלייה של 2.53%.
ראש הממשלה בנט מרבה להתייחס בהצהרותיו האחרונות לתחלואה הנוכחית כ"גל הילדים". בדברים שאמר בשבוע שעבר הוא ציין כי 49% מהנדבקים החדשים הם בגילאים 11-0. ראש הממשלה הודיע כי יכנס דיון מיוחד לגבי חנוכה ועונת מופעי החג. "בשלב זה, מסתמן שהאירועים יתקיימו על בסיס כללי התו הירוק", נמסר מטעמו. "למארגנים יובהר כי יבוצעו בדיקות פתע וכי התו הירוק ייאכף. בנוסף, ראש הממשלה מבקש לראות באירועים הללו הזדמנות - למשל, אחד הרעיונות שעלו הוא הקמת תחנות חיסון מזמינות ליד האולמות, בהשתתפות כוכבי הילדים".
לפי נתוני משרד הבריאות, ב-30 הימים האחרונים 33.1% מנדבקים המאומתים (כלומר שליש מהם) הם בני 0 עד 9, בנוסף 27.3% הם בני 10 עד 19. כלומר יותר מ-60% מהמאומתים מאז 21 באוקטובר הם בני פחות מ-20. עוד עולה מהנתונים כי 9.3% מהמאומתים בחודש האחרון הם בשנות ה-20 לחייהם, 12.1% בשנות ה-30 לחייהם ו-9.2% בשנות ה-40 לחייהם ו-3.9% בני 50 עד 59.