סגור
מאפיית שיפון סניף האופה מבגדד ראשון לציון
מאפיית שיפון בראשון לציון (צילום: אוראל כהן)

פרסום ראשון
בעלת המותג "האופה מבגדד", שנקלעה לחובות של 62 מיליון שקל, בדרך למכירה

נאמני קבוצת שיפון המחזיקה ברשת המאפיות מבקשים להמשיך להפעיל את הרשת ולקדם הליך למכירתה. בדו"ח שהגישו לבית המשפט ציינו כי יש כבר מספר לא מבוטל של מתעניינים

בדרך למכירה: נאמני רשת המאפיות, קבוצת שיפון, בעלת המותג הידוע "האופה מבגדד" מבקשים להמשיך להפעיל הרשת ולקדם הליך למכירתה. הנאמנים, עו"ד אורי גאון ממשרד ב. לוינבוק ושות' ורו"ח בעז ברזלי ביקשו היום (יום שני) במסגרת דו"ח ראשוני שהגישו לבית המשפט להוציא צו המאריך את תקופת ההפעלה של החברות באמצעות הנאמנים ב-45 יום נוספים, כשמטרת הארכת הצו המבוקש היא להיערך למכירת החברות בקבוצה, בין במקשה אחת, בין בחלקים ועוד.
כזכור, בית המשפט המחוזי בירושלים נעתר במאי לבקשת רשת המאפיות, קבוצת שיפון, בעלת המותג "האופה מבגדד", והוציא לה צו הקפאת הליכים ומינה לקבוצה שני נאמנים. צו הקפאת ההליכים יחול גם על בעלות השליטה ברשת, נעמה ימין ושרלי אלון. המשמעות היא כי לא ניתן לפתוח ולנהל הליכים משפטיים נגד הרשת ונגד בעלות השליטה כל עוד הצו עומד בתוקפו על מנת לאפשר "שקט תעשייתי" לגבש הסדר נושים ולהכניס משקיע. השופט אביגדור דורות מינה לנאמני הרשת את עו"ד אורי גאון ממשרד ב. לוינבוק ושות' ורו"ח בעז ברזלי שהגישו היום דוח ראשון.
1 צפייה בגלריה
אורי גאון עורך דין
אורי גאון עורך דין
עו"ד אורי גאון
(צילום: אוראל כהן)
קבוצת שיפון שרכשה רק לפני כשנה את המותג "האופה מבגדד" נקלעה לחובות של כ-62 מיליון שקל ופנתה לאחרונה באמצעות עו"ד נדב לב ועו"ד אביחי אליהו לבית משפט למנות לה נאמן על מנת לשקמה. הרשת מעסיקה כ-300 עובדים ומפעילה 13 סניפים ברחבי הארץ בבעלות ו-7 סניפים בזכיינות (יודגש כי לזכיינים אין קשר לבקשה והם לא מצויים בקשיים).
לפי הנטען בבקשות, היקף הפעילות השנתית של החברות הינו כ-100 מיליון שקל. הנאמנים מציינים במסגרת הדו"ח שהגישו היום כי "נכון למועד זה הנאמנים סבורים כי קיימים אמצעים למימון ההוצאות הכרוכות בהפעלה הזמנית ובמקביל הגיעו לכלל מסקנה, וזאת לאחר למידת עסקי החברות ממועד המינוי ואילך, כי בנסיבות האמורות ולאור פוטנציאל הרווחיות הגלום בעסקי הקבוצה, יש לקדם את מכירת החברות ו/או את מכירת פעילותן על מנת להשיא את התמורה לנושים בהקדם האפשרי. ההחלטה להתקדם בדחיפות למכירה הינה תולדה של חשש ממשי לשחוק עד דק את מוניטין הקבוצה, דבר שעלול בהכרח להפחית את שווי מכירתה.. יוער, כי החל ממועד המינוי מספר לא מבוטל של מתעניינים פונים לנאמנים בנוגע לרכישת סניף בודד/סניפים בודדים/הרשת כולה, דבר שלבדו מבטא שווי ממשי ומהותי שהשוק מייחס לקבוצה ולנכסיה ומראה, על פניו, כי בשלה העת לפרסם הזמנה להציע הצעות בהתאם לחדר מידע שיוקם על-ידי הנאמנים לטובת הליך תחרותי זה".