סגור
דאנס 100

עידן בינה מלאכותית: שימור הקשר האנושי והובלת האנשים במארג טכנולוגי דינמי הופכים למנועי הצמיחה המרכזיים של העידן החדש

בעידן שבו ה- AI משנה את כללי המשחק, תפקיד המנהל מתמקד לא רק באופטימיזציה טכנולוגית אלא בעיקר בשימור ההון האנושי - הדופק האמיתי של הארגון!

העולם הארגוני חווה כיום את אחת מנקודות המפנה הגדולות בתולדותיו. הבינה המלאכותית לא רק מאיצה תהליכים חברתיים וטכנולוגיים, אלא גם משנה פרדיגמות מקובלות בעיקר באופן שבו מתקבלות החלטות, נבנים שירותים חדשים ומוגדרים תפקידים ניהוליים.
אך בתוך המציאות הזו, רווית הכלים, הדאטה והאוטומציה מתבלט מחדש גורם שאינו ניתן להחלפה: הקשר האנושי. דווקא כשהמערכות לומדות להשתכלל והמידע זורם מהר יותר, הנוכחות האנושית הופכת לתשתית מייצבת, מנווטת ומובילה. האם ייתכן שבעידן האלגוריתם, הנכס הארגוני החשוב ביותר הוא עדיין האנשים?
קשרים בין אישיים
כשאני מתבונן על מסלול הלמידה וההתפתחות האישית שלי לאורך השנים, בעבודה עם מחלקות מגוונות וצוותים רב תרבותיים בארץ ובחו"ל, מתבהר לי כי החוט המקשר המרכזי בכל הצלחה מקצועית הוא לא רק הטכנולוגיה או התהליכים בלבד אלא האנשים שעובדים יחד כשותפים אמיתיים. השותפות הזו מתבטאת באמון הדדי, בנכונות לסייע בעת הצורך וביכולת להקשיב לעומק לצרכים של כל אחד ואחת. זוהי אותה תקשורת אנושית כנה שמעצבת דינמיקות עבודה איכותיות, ממריצה מוטיבציה ומביאה לתוצאות משמעותיות, הן ברמה הבין אישית והן ברמה הארגונית.
ניהול בעידן הבינה המלאכותית
בעידן שבו בינה מלאכותית משנה את כללי המשחק, תפקיד המנהל מתמקד לא רק באופטימיזציה טכנולוגית אלא בעיקר בשימור ההון האנושי, הדופק האמיתי של הארגון. מנהלים המצליחים לשלב הבנה טכנולוגית עם אמפתיה, ויוצרים סביבת עבודה גמישה ותומכת, שבה ישנם קשרים בין אישיים משמעותיים, מייצרים מוטיבציה ומשפרים תוצאות. המעבר מניהול סמכותי לניהול גמיש, המותאם לצרכי העובדים, מהווה מגמה בולטת שמאפשרת לעובדים להביא את עצמם במלואם.
באימפרבה-תאלס , למשל, אנחנו מדגישים את החשיבות של הקשר הבין אישי לאורך כל מסלול העובד, החל מגיוס וליווי, דרך פיתוח מקצועי ועד לסנכרון אפקטיבי בין מחלקות. ולא מדובר בדבר של מה בכך, שכן היכולת לנהל בעידן הבינה המלאכותית דורשת מהמנהלים לשלב בין ניתוח דאטה בזמן אמת לבין יצירת אמון, תקשורת פתוחה וחיבור רגשי לצוותים. אפשר לומר שבעידן דיגיטלי מתפתח, ההובלה היא האמנות של שילוב חכם בין טכנולוגיה לאדם. למעשה האתגר הגדול של מנהיגות המחר הוא שמירה על הדופק האנושי כשהעולם מתנהל בקצב של אלגוריתמים.
1 צפייה בגלריה
אפי רוזנר
אפי רוזנר
אפי רוזנר
(צילום: רונית הרץ טויג)

תוצאות

בארגון גלובלי שפועל 24/7, שיתוף פעולה הדוק בין מחלקות הוא קריטי.
אחת התובנות המרכזיות שליוו אותי לאורך השנים, במיוחד בסביבה טכנולוגית מורכבת וגלובלית כמו באימפרבה, היא שכאשר שיתוף פעולה בין-מחלקתי הופך לאינטואיטיבי, הארגון מתפקד לא רק כשלם הגדול מסך חלקיו, אלא כישות אחת שמבינה את עצמה לעומק. ברגע שבו כל אינדיבידואל מכיר לא רק את תחום האחריות שלו, אלא את הצמתים שבהם הוא יכול להשפיע על האחרים, נוצר מרחב פעולה שמבוסס על הבנה הדדית. בתוך המרחב הזה לקוחות חווים שירות מדויק, תקלות נפתרות מהשורש וצוותים פועלים מתוך שקיפות ואחריות קולקטיבית. לכל אחד צריך להיות ברור מה תחום האחריות שלו ובד בבד חשוב להקפיד לשמור על גמישות. כלומר, כל אחד יודע מתי לסייע לאחר גם אם זה לא בדיוק בתחום שלו. זה לא עניין של יעילות, זו תרבות.

כיצד תיישמו זאת הלכה למעשה?

• פתחו כל שיחה עם נגיעה אישית: גם בפגישות וירטואליות כמו זום, חשוב לא להתחיל ישר בעדכונים טכניים. רגע של היכרות או שבירת קרח יוצרים דינמיקה פתוחה ותקשורת אפקטיבית יותר שמניעה שיתופי פעולה אמיתיים.
• שמרו על שקיפות מתמדת: עדכון שוטף, אפילו כשאין פתרון מיידי, מייצר אמון מתמשך. שקיפות כזו דורשת סבלנות ואמפתיה, ומשדרת מחויבות לטובת המטרה המשותפת.
• יצרו פלטפורמות בטוחות לפידבק: פידבק הדדי, שקוף ובונה, הוא כלי מפתח לצמיחה ארגונית. חשוב להוות דוגמה ביכולת לקבל ביקורת מקצועית בלי להדוף אותה, ולהבטיח שהשיח יישאר מכבד ואכפתי.
• התאימו את אופן התקשורת לאדם שמולכם: בין אם מייל מסודר, הודעה בסלאק או שיחה קצרה, התאמת הפורמט להעדפות הפרט מאפשרת העברת מידע יעילה ומכבדת.
• עודדו יוזמות בין-מחלקתיות: שיתופי פעולה יזומים מחברים בין ידע וניסיון, ומגבירים חדשנות. פתחו ערוצים שמאפשרים יצירת קשרים טבעיים בין צוותים.
• הכרה ופרגון פומבי: שבחו את ההישגים והתרומות של מחלקות אחרות בערוצים קבוצתיים, ובכך תחזקו תרבות ארגונית חיובית ותומכת.
לסיכום, קשרים אנושיים אינם פריבילגיה או תוספת נאה, אלא הם הלב הפועם של כל ארגון מצליח. לקוחות זוכרים לא רק את פתרון הבעיה, אלא את הדרך שבה הצוות התנהל מולם, את השקיפות, ההקשבה, וכנות השיח. הדבר נכון גם בחברה פנימה: עובדים מצוינים נשארים בחברות לאורך שנים לא רק בגלל הטכנולוגיה בלבד, אלא כי הם מרגישים שייכים, מוערכים ובעלי אמון.
ארגון שמגדיר בבירור תחומי אחריות, מטפח שיתופי פעולה, מקדם התפתחות ומעודד הכרה הדדית - הוא ארגון שמייצר תוצאות אמיתיות, פנימיות וחיצוניות כאחד. כיצד נוכל לשמור על הקשר האנושי כעוגן האמיתי של ההצלחה בעולם שבו הטכנולוגיה מתפתחת בקצב חסר תקדים? ומה יוליד העתיד, כשהבינה המלאכותית תהפוך לשותף מרכזי בניהול ובהובלה? אלו הן שאלות שמנהלים ומובילים חייבים להתמודד איתן כבר היום.
מאת אפי רוזנר, Product Support Manager – EMEA, אימפרבה
d&b – לדעת להחליט