סגור

שאשא ביטון במתקפה על האוצר: "מהתל בציבור, גרם לשביתה"

על רקע שביתת המורים היום בגנים ובבתי הספר היסודיים אמרה שרת החינוך: ״במשך חודשים ארוכים אני בתוך המשא ומתן ויודעת שהצענו פתרונות להכל. אפשר להגיע הסכם וגם האוצר יודע זאת"

שרת החינוך שאשא ביטון יוצאת בהתקפה חריפה על האוצר על רקע שביתת המורים היום ומאשימה אותו שהוא "מהתל בציבור וגרר את מערכת החינוך לשביתה". לטענת שאשא ביטון, ״אם באמת האוצר היה מסכים להיפגש היום עם המורים השביתה הייתה נמנעת! משרד החינוך פעל בכל דרך כדי למנוע את השביתה היום אך האוצר התבצר בעמדתו".
שאשא ביטון טוענת ש"במשך חודשים ארוכים אני בתוך המשא ומתן ויודעת שהצענו פתרונות להכל. אפשר להגיע להסכם וגם האוצר יודע זאת"! עוד אמרה ש"בלי מורים במערכת לא נוכל לשמור בשנים הקרובות על יציבות ושגרת לימודים שחשובות כל כך לכולנו. האוצר מהתל בציבור. עוד היום אפשר להיפגש ולמנוע את הכאב מההורים והתלמידים".

1 צפייה בגלריה
מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ויפעת שאשא ביטון שרת החינוך
מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ויפעת שאשא ביטון שרת החינוך
מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון
(צילום: גדי קבלו, יובל חן)
בפועל ככל הידוע יש פערים גדולים מאוד בין האוצר למורים. הסתדרות המורים למשל דורשת העלאת שכר המורה המתחיל ביסודי מ-6,900 ל-10,500 שקל, בעוד האוצר ככל הידוע מעוניין להגיע להסכמה על 8,500 שקל. פערים גדולים עוד יותר יש בעניין דרישת המורים להעלות את שכר המורים הוותיקים.
שר האוצר אביגדור ליברמן אמר אתמול בכנס הורביץ לכלכלה כי "סך כל תביעות השכר במשק הסתכמות ב-41 מיליארד שקל. אני רואה את המאבק המתוקשר של הסתדרות המורים, אני שמח לפחות לראות את מסע הפרסום במיליוני שקלים שממנו הרוויחו וצריך גם לדאוג לתקשורת הישראלית".
ליברמן חזר על עמדתו שהסכם עם המורים צריך לכלול סנכרון בין ימי חופשות הלימודים והמשק. ב"מדינת ישראל יש 45 ימים בשנה שאין שום סנכרון בין חופש במערכת החינוך לבין החופש במשק הישראלי וכל יום כזה שכל יום כזה עולה כ-150 מיליון שקל ביום. ניתן לחסוך כ-6 מיליארד שקל ולהחזיר את הכסף הזה למערכת החינוך". לדבריו, "צריך להגיע למציאות אחרת, חתמנו פעם אחרונה עם הסתדרות המורים ב-2016, לא יודע מתי נחתום פעם הבאה, אנחנו מציעים דבר הגיוני וחבל לפספס את זה".