סגור
משרד ריק הייטק עובדים נעלמים גוסטינג
משרד הייטק ריק (צילום: shutterstock)

סטארט-אפ ותיק צבר חובות של 9 מיליון שקל ומבקש עיכוב הליכים: "בגלל המצב"

חברת "וייסיט פתרונות", שהוקמה ב-2015 ופיתחה מערכת לזיהוי אירועים חריגים כמו אלימות או מהומות במצלמות אבטחה, כבר הודיעה לעובדיה על סיום העסקתם. החברה לא הצליחה להביא לגיוסי הון נוספים, וגם לא מצאה רוכש, לטענתה "גם בעקבות המצב בישראל"

הסטארט אפ "וייסייט פתרונות" (viisights solutions), שעיקר עיסוקו הינו פיתוח תוכנה לזיהוי אירועים במצלמות אבטחה בזמן אמת, הגיש אתמול (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לצו פתיחת הליכים ומינוי נאמן, לאחר שהחברה צברה חוב המוערך בכ-9 מיליון שקל.
החברה פיתחה, בין השאר, מערכת לזיהוי והתרעה בזמן אמת של אירועים חריגים או אירועים בעלי עניין מיוחד. כך למשל, המערכת יכולה לזהות אירועי אלימות כגון קטטות רחוב, התנהגויות חשודות, מהומות, זריקת אבנים ועוד. השופט חגי ברנר קבע דיון ל-3 בינואר.
החברה, שהחלה את פעילותה בשנת 2015 ופעלה מתל אביב, טוענת במסגרת הבקשה באמצעות עו"ד מורן מרדכי ממשרד עמית פולק מטלון ושת' כי "בחודשים האחרונים הגיעה החברה לכדי מצב בו מקורותיה הכספיים לא הספיקו למימון מלוא פעילותה, ואילו לא עלה בידה להביא לגיוסי הון נוספים מאת משקיעים, בהיקפים הנדרשים. החל מחודש מרץ 2023 החלה החברה לפעול למציאת רוכש באמצעות בנק השקעות, תהליך שלא הושלם עד כה, גם בעקבות המצב בישראל.
"החל מחודש ספטמבר 2023 החלה החברה לצמצם ככל הניתן את הוצאות פעילותה, וזאת, במקביל לפעילותם של מנהלי החברה בניסיון לאיתור משקיעים ומאמצים להשלמת תהליך רכישת החברה. הגם שבגדר ניסיונות אלה, מול מספר משקיעים פוטנציאליים, חלה התקדמות מסוימת, אזי בסופו של יום, לא הבשילו אילו מבין אלה לכדי העסקת השקעה של ממש. בנסיבות אלה, ולאחר שניסיונות אלה הגיעו לכדי מיצוי, הוחלט על פניה לבית המשפט לשם פתיחת הליכי חדלות פירעון בעניינה של החברה, וזאת בשל העידר יכולת להמשיך ולממן את פעילותה".
מהבקשה עולה כי ב-12 בדצמבר הוחלט במסגרת ישיבת דירקטוריון של החברה על פתיחה בהליכי חדלות פירעון, וכן על משלוח הודעות סיום העסקה לעובדיה. לחברה ארבעה עובדים במילואים, ופרט להם הודיעה לשאר על סיום העסקתם. כעת הם עובדים במסגרת תקופת ההודעה המוקדמת במטרה להשלים התחייבויות כלפי לקוחות קיימים.
על בעלי המניות בחברה נמנים אסף בירנצוויג, שכיהן כמנכ"ל החברה עד לשלהי שנת 2023, עכאוי אמג'ד, ששימש סמנכ"ל טכנולוגיות, פולק סמיון, ששימש מדען ראשי ועוד.