סגור

שר המשפטים החליט למנות את עו"ד עמית איסמן לפרקליט המדינה

עד כה שימש איסמן כממלא מקום בתפקיד שלא היה מאויש במינוי קבע מזה שנה וחצי. הוא הציג בפני שר המשפטים גדעון סער את תוכניותיו לשינויים בעבודת הפרקליטות, וסער עדכן אותו שייתכן שתפקיד היועמ"ש יפוצל

שר המשפטים גדעון סער הודיע היום (ג') לממלא מקום פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן על החלטתו לאמץ את המלצת ועדת האיתור שהתקבלה פה אחד ולמנותו לתפקיד פרקליט המדינה במינוי קבע. שר המשפטים עדכן את איסמן בדבר האפשרות שתפקיד היועץ המשפטי לממשלה יפוצל.
סער יביא לאישור הממשלה את המינוי לתפקיד פרקליט המדינה שאינו מאויש במינוי קבע מזה שנה וחצי. "מינוי פרקליט המדינה חיוני לפרקליטות המדינה ולתפקודה התקין ולכן החליט השר להביא את המינוי לאישור הממשלה ללא דיחוי", נמסר מטעמו של סער.
בין התפקידים שאותם מילא עו"ד איסמן במהלך דרכו: פרקליט מחוז חיפה, המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), המשנה לפרקליט המדינה (משפט פלילי) ובחודשים האחרונים מ"מ פרקליט המדינה. שר המשפטים קיבל את החלטתו לאחר פגישות שקיים עם המועמד, בהן הציג האחרון את תוכניותיו ואת תפיסתו לגבי התפקיד, תפיסת עולמו המקצועית, כולל השינויים שבכוונתו להוביל בעבודת הפרקליטות.
השר התייעץ עם כמה אישים בתחום המשפט, ובהם גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שעמד בראש ועדת האיתור. אחת ההחלטות המשמעותיות שקיבל עו"ד איסמן באחרונה הייתה כשכיהן כמ"מ פרקליט המדינה לתקן את כתב האישום בעניינו של ירין שרף ולהאשימו באונס של נערה בת 13 במלונית קורונה במקום בבעילה אסורה בהסכמה.
עו"ד איסמן אימץ את המלצת פרקליטת מחוז תל אביב, המשנה לפרקליט המדינה (לעניינים פליליים) ומנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, שלפיה על אף הקשיים והמורכבות בפרשה זו, עולה כי יש בתיק סיכוי סביר להרשעה בעבירת אינוס וכי בנסיבות העניין מוצדק לבקש לתקן את כתב האישום.

1 צפייה בגלריה
עו"ד עמית איסמן
עו"ד עמית איסמן
עו"ד עמית איסמן
(צילום: באדיבות דוברות משרד המשפטים)