סגור

מבנק לאומי ועד מוזיאון ישראל: נחשפו ניגודי העניינים בוועדת הרגולציה הפיננסית

הוועדה לבחינת מבנה הרגולציה הפיננסית קמה על פי החלטת הממשלה מאוגוסט 2021 במטרה לשפר את מבנה הפיקוח הפיננסי בישראל ולהגביר את התחרות בשווקים הפיננסיים. הוועדה אמורה לתת את המלצותיה בסוף החודש

פרופ' שרון חנס ייעץ לקבוצת מגדל ולבנק לאומי, עו"ד מיה ליקוורניק מכהנת כדירקטורית בכלל ביטוח ופרופ' קרנית פלוג התחייבה שלא לעסוק בענייני האוניברסיטה העברית והמכון הישראלי לדמוקרטיה - כל זאת ועוד עולה מהסדרי ניגוד העניינים של נציגי הציבור בוועדה לבחינת מבנה הרגולציה הפיננסית, שהועברו על ידי משרד האוצר לכלכליסט ומוצגים כאן לראשונה.


הוועדה קמה על פי החלטת הממשלה מאוגוסט 2021 במטרה לשפר את מבנה הפיקוח הפיננסי בישראל ולהגביר את התחרות בשווקים הפיננסיים. על כן, כלל הגופים הפיננסים בישראל (בנקים, מוסדיים, בתי השקעות, חברות ביטוח וחברות פינטק) עשויים להיות מושפעים מדיוני הוועדה. עם זאת, ברור כי יש צורך באנשי מקצוע עם היכרות עמוקה של העולמות הפיננסיים, ומטבע הדברים לאנשי מקצוע כאלו יש קשרים עסקיים עם החברות.
3 צפייה בגלריה
קרנית פלוג לשעבר נגידת בנק ישראל
קרנית פלוג לשעבר נגידת בנק ישראל
קרנית פלוג, לשעבר נגידת בנק ישראל
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בוועדה חברים שלושה נציגי ציבור: פרופ' קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל לשעבר; פרופ' שרון חנס, עד לאחרונה דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב; ועו"ד מיה ליקוורניק, שכיהנה בעבר כשותפה בכירה במשרד עורכי הדין מיתר.
לפי הסדר ניגוד העניינים שלו, פרופ' שרון חנס ייעץ קודם לחברותו בוועדה לקבוצת 'מגדל' ול'בנק לאומי', ולפיכך הוא התחייב שלא לטפל בעניינים הנוגעים במישרין לחברות אלו עד שיחלוף חצי שנה מקבלת התשלום האחרון.
3 צפייה בגלריה
פרופ' שרון חנס, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א
פרופ' שרון חנס, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א
פרופ' שרון חנס, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א
(צילום: אביגיל עוזי)
בעוד חנס פרש מתפקידי הייעוץ שלו לגופים הפיננסיים הללו, עו"ד מיה ליקוורניק ממשיכה לכהן כדירקטורית בחברת 'כלל ביטוח', ולכן התחייבה שלא לעסוק בכל עניין הנוגע במישרין לחברה זו. בנוסף, התחייבה שלא לעסוק בעניינים הנוגעים לאוניברסיטה העברית ומוזיאון ישראל.
3 צפייה בגלריה
עו"ד מיה ליקוורניק
עו"ד מיה ליקוורניק
עו"ד מיה ליקוורניק
(צילום: יריב כץ)
פרופ' קרנית פלוג התחייבה שלא לעסוק בעניינים הנוגעים לאוניברסיטה העברית, למכון הישראלי לדמוקרטיה, לידידי בית החולים אלי"ן ולקרן הלאומית למדעים.
הוועדה לבחינת מבנה הרגולציה הפיננסית אמורה לתת את המלצותיה בסוף החודש.