סגור

אחרי שדחה את דיוני התקציב: ליברמן הפסיק גם את העבודה על חוק ההסדרים

לעובדים העוסקים בחקיקת החוק נמסר כי "כל הישיבות בנוגע לחוק ההסדרים מבוטלות, וניתן לחזור לעבודה שגרתית בהתאם לתעדוף הרגיל". המשמעות של ההחלטה היא שחוק ההסדרים לא יוצג בממשלה במושב הקיץ שעתיד להסתיים בסוף יולי

בהמשך לדבריו בשבוע שעבר על דחיית דיוני התקציב, החליט הבוקר (א') שר האוצר אביגדור ליברמן בישיבת ההנהלה של משרד האוצר להפסיק את ההתקדמות עם חקיקת חוק ההסדרים. המשמעות היא שחוק ההסדרים לא יוצג בממשלה במושב הקיץ שעתיד להסתיים בסוף יולי.
1 צפייה בגלריה
שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בעקבות החלטתו הסופית של ליברמן הדיונים האינטנסיביים בין משרד האוצר למשרד המשפטים בנוגע לחוק ההסדרים הושהו. בסוף השבוע היה אמור להתקיים במשרד המשפטים דיון מסכם של כלל המשנים במחלקת ייעוץ וחקיקה בגין חוק ההסדרים. כעת נאמר לכלל עובדי ייעוץ וחקיקה כי "כל הישיבות בנוגע לחוק ההסדרים מבוטלות, וניתן לחזור לעבודה שגרתית בהתאם לתעדוף הרגיל".
ל"כלכליסט" נודע כי במשרד המשפטים כבר החלו לעבוד במרץ על טיוטת חוק ההסדרים, ואף סימנו את הרפורמות הבעייתיות ביותר מבחינה משפטית. ברשימה זו ניתן למצוא את הרפורמה להפחתת הריכוזיות בענף המזון, הרפורמה לצמצום ההון השחור ולצמצום השימוש במזומן, הרפורמות בשוק התשלומים והרפורמות לחיזוק המובילות הטכנולוגית של ישראל.
בסביבת ליברמן אמרו כי דחיית דיוני התקציב אינה נובעת רק מהמצב הפוליטי הרעוע, אלא גם מריבוי הדרישות התקציביות, ריבוי הסכמי השכר הפתוחים וחוסר הבהירות לגבי מסגרת התקציב הכוללת. אך למרות זאת, אין ספק כי חוסר היכולת להתקדם בסוגיות הללו נובע מהעובדה שמדובר בקואליציה רעועה וכאוטית.