סגור
תקיפה באזור העיירה א-נג'אריה בלבנון
תקיפה באזור העיירה א-נג'אריה בלבנון

סמל בן אבישי נהרג בצפון הרצועה; מטוס קרב תקף מבנה עם מחבלים בג'נין

גופותיהם של שני לוק, עמית בוסקילה ואיציק גלרנטר חולצו הלילה מהרצועה; שני פצועים קל במטח הכבד לאצבע הגליל ולגולן; חוסל מפקד במערך ההגנה האווירית בחיזבאללה, בתגובה לפגיעה בבלון התצפית; צה"ל: חיסלנו מפקד פלסטיני בכיר בלבנון; בדרום: יורטה רקטה לשדרות

23:25 - ג'נין: מטוס קרב תקף מבנה עם מחבלים. מטוס קרב של חיל האוויר תקף מבנה עם מחבלים בג'נין, במסגרת מבצע לסיכול טרור. (יואב זיתון)
21:49 - צה"ל: חיסלנו מפקד פלסטיני בכיר בלבנון. דובר צה"ל הודיע כי חיסל בעומק לבנון את שרחביל א-סיד, מפקד בכיר בארגון הטרור הג'מאעה האיסלאמית במדינה, שעבד בשיתוף פעולה עם חמאס נגד ישראל. לפי הודעת צה"ל, הוא חוסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב מג'דל ענג'ר. בהודעתו טען דובר צה"ל כי הוא הוביל וקידם פיגועים ומתווי טרור רבים משטח לבנון נגד ישראל בגזרה המזרחית בתקופה האחרונה, בין היתר בשיתוף פעולה עם שלוחת חמאס בלבנון. במקביל, חמאס בלבנון הודיע באופן רשמי על מותו של שרחביל א-סיד. (עינב חלבי)
19:18 - אזעקות נוספות בגליל: חשש לחדירת כלי טיס עוין במנות, נווה זיו ועבדון. אזעקה המתריעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה במנות, נווה זיו ועבדון. מוקדם יותר הופעלה התרעה בכפר בלום, שמיר, כפר סאלד, להבות הבשן, עמיר, שדה נחמיה, גונן ונאות מרדכי.
19:12 - דיווח: פעיל חמאס חוסל בהפצצת רכבו בגבול שבין לבנון לסוריה. כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי בכיר חמאס, שרחביל אל-סייד, נהרג בתקיפה אווירית על רכב סמוך לגבול בין לבנון לסוריה. (עינב חלבי, ליאור בן ארי)
19:11 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה, מטולה והסביבה. התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה בקריית שמונה, מטולה, כפר גלעדי, תל חי ויישובים נוספים. במקביל, התרעה על ירי טילים ורקטות הופעלה במטולה.
18:54 - דיווחים בלבנון: שני הרוגים בתקיפת הרכב בעומק המדינה. רשת nbn הלבנונית דיווחה כי שני בני אדם נהרגו בתקיפת הרכב על ידי כטב"ם באזור אל-מסנע שבעומק לבנון, בגבול עם סוריה. במקביל, גם רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה ממקורות על שני הרוגים. (ליאור בן ארי)
18:47 - הותר לפרסום: סמל בן אבישי מחטיבת הצנחנים נפל בקרב בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמל בן אבישי, בן 20 מנהריה, חייל בפלוגת התקשוב של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. (יואב זיתון)
18 צפייה בגלריה
סמל בן אבישי ז"ל נהרג ברצועת עזה
סמל בן אבישי ז"ל נהרג ברצועת עזה
סמל בן אבישי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
18:33 - דיווח בלבנון: רכב הותקף על ידי כטב"ם בגבול עם סוריה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי רכב הותקף על ידי כטב"ם באזור אל-מסנע שבגבול עם סוריה. (ליאור בן ארי)
18:30 - גופותיהם של שלושה חטופים חולצו מרצועת עזה. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הודיע הערב (יום ו') כי גופותיהם של שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר שנחטפו לעזה ב-7 באוקטובר מאזור המסיבה ברעים הוחזרו לישראל במבצע מיוחד.

18 צפייה בגלריה
עמית בוסקילה , איציק גלרנטר , שני לוק גופותיהם חולצו מרצועת עזה 17.5.24
עמית בוסקילה , איציק גלרנטר , שני לוק גופותיהם חולצו מרצועת עזה 17.5.24
עמית בוסקילה, איציק גלרנטר, שני לוק
(צילום: מהאלבום הפרטי)
17:52 - בשעה 18:20 - הצהרה מיוחדת של דובר צה"ל
17:23 - חיזבאללה לקח אחריות על ירי נוסף לישראל. חיזבאללה לקח אחריות על שורת אירועי ירי נוספים לשטח ישראל, ובסך הכול פרסם ארגון הטרור שמונה לקיחות אחריות משעות הבוקר. (ליאור בן ארי)
16:50 - האזעקה בקצרין - בעקבות מיירט צה"ל; דיווח על תקיפה בדרום לבנון. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפות בדיר סריאן ובאל-עדיסה שבדרום המדינה. במקביל, נודע כי האזעקה שנשמעה במרחב קצרין הופעלה עקב מיירט של צה"ל. (יאיר קראוס)
16:29 - שוב אזעקה בקצרין
16:25 - ההתרעה בשדרות: יורטה מטרה אחת. בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב שדרות זוהה שיגור אחד מרצועת עזה שיורט על ידי מערכת כיפת ברזל. (מתן צורי)
16:02 - צבע אדום בשדרות ובעוטף. התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות, איבים ובניר עם שבעוטף. (ynet)
15:49 - חיזבאללה לקח אחריות למטח לאצבע הגליל ולגולן: "ירינו 50 קטיושות לבסיס צבאי". חיזבאללה לקח אחריות על המטח האחרון לאצבע הגליל ולגולן, שבו לטענתו נורו בין היתר 50 קטיושות "לעבר בסיס צבאי" באזור קצרין. עוד נטען בארגון כי בוצע ירי גם למוצב אחר בשטח ישראל. (ליאור בן ארי)
18 צפייה בגלריה
שריפה אחרי נפילה ב רמת הגולן 17.5.24
שריפה אחרי נפילה ב רמת הגולן 17.5.24
שריפה אחרי נפילה ברמת הגולן
(צילום: )

18 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ב דרום לבנון 2 מלחמה בעזה 17.5.24
תקיפה של צה"ל ב דרום לבנון 2 מלחמה בעזה 17.5.24
תקיפה של צה"ל בדרום לבנון, היום
(צילום: Rabih DAHER / AFP)
14:44 - שני פצועים קל במטח הכבד לאצבע הגליל ולגולן. שני בני אדם נפצעו באורח קל מירי חיזבאללה לעבר הגליל במסגרת המטח הכבד לאזור. כך הודיעה המועצה האזורית מרום הגליל, שהוסיפה כי "אנחנו עדים להסלמה מצד החיזבאללה. הטילים לא נופלים רק בסמוך לגדר, אלא גם בעומק השטח. אנחנו דורשים מצה"ל להסלים אף הוא את התקיפות ולגרום לצד הלבנוני הרס רב. אסור לנו לאבד את הצפון". (יאיר קראוס)
18 צפייה בגלריה
שריפה בגליל לאחר מטח שנורה מלבנון
שריפה בגליל לאחר מטח שנורה מלבנון
שריפה בגליל לאחר מטח שנורה מלבנון
(צילום: כב"ה צפון)

18 צפייה בגלריה
יירוטים יירוט בצפון מטח מ דרום לבנון 17.5.24 מלחמה בעזה
יירוטים יירוט בצפון מטח מ דרום לבנון 17.5.24 מלחמה בעזה
היירוטים בצפון
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)

18 צפייה בגלריה
נפילות רקטות ב רמת הגולן שירה חיזבאללה מ דרום לבנון לצפון 17.5.24 מלחמה בעזה
נפילות רקטות ב רמת הגולן שירה חיזבאללה מ דרום לבנון לצפון 17.5.24 מלחמה בעזה
נפילות בגולן
(צילום: Rabih DAHER / AFP)
14:09 - צה"ל על התקיפה החריגה בלבנון: "היעד - מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה". חיל האוויר תקף תשתית שבה פעלו מחבלים של חיזבאללה, הכוללת כמה מתחמים בכפר א-נג'ריה שבדרום לבנון. לפי דובר צה"ל, מתחמים אלו משמשים את מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה והיוו איום על כלי טיס ישראליים. דובר צה"ל הדגיש: "צה"ל לא יסבול פגיעה בחופש הפעולה האווירי ויפעל בהתקפיות מול כל איום. אנו מזהירים את אזרחי לבנון משיתוף פעולה עם חיזבאללה, ומדגישים כי בכך הם מסכנים את עצמם ואת סביבתם". (יואב זיתון)
13:58 - המטח לאזור מירון: נפילות בשטחים פתוחים, לא ידוע על נפגעים. כמה רקטות נפלו בשטחים פתוחים בגליל העליון, אחרי המטח האחרון לאזור מירון. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או על נזק. (יאיר קראוס)
13:00 - צה"ל בלב ג'באליה: "הלחימה שם - אולי העצימה ביותר מאז 7 באוקטובר". כוחות צה"ל שפועלים במחנה הפליטים של ג'באליה מדווחים על לחימה בעצימות גבוהה והתנגדות משמעותית של חמאס. לדבריהם, מדובר בהתנגדות העצימה ביותר שבה נתקלו עד כה מאז 7 באוקטובר.

18 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בג'באליה
כוחות צה"ל בג'באליה
כוחות צה"ל בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל)

לוחמי חטיבה 7 והצנחנים איתרו באזור עשרות קני רקטות ארוכות טווח שכוונו למרכז הארץ. הלחימה במחנה הפליטים מתנהלת בעיקר בסמטאות צפופות, ובצבא אומרים כי בתום שלושה ימי לחימה כלל האוכלוסייה התפנתה, ובמחנה נותר רק אויב. ההתנגדות של חמאס מתבטאת בעשרות רבות של שיגורי טילי RPG, שמפעילים פעמים רבות את מערכת מעיל רוח של הטנקים. עד כה עצרו הכוחות בפעולה 40 שבויים. המפקדים והלוחמים מתקרית הירי הדו-צדדי שבה נהרגו לוחמי צה"ל שבו ללחימה ופעלו כבר אתמול.

18 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בג'באליה
כוחות צה"ל בג'באליה
כוחות צה"ל בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל)

"חמאס שלט לגמרי כאן בג'באליה. עד שהגענו הנה בימים האחרונים, השוק היה פעיל. במחנה הפליטים של העיר לא טיפלנו בתמרון", אמרו בצה"ל. "אין לנו מגבלות חימוש חריגות. יש אילוצים וניהול של כלכלת חימושים ארוכה, ועד כה לפי הערכה חיסלנו כ-200 מחבלים". בצבא מעריכים כי חלק מהמחבלים ברחו מג'באליה בתחילת הפעולה, אך בשל ההתנגדות רבים מהם לא נסוגו. צה"ל פעל במשך יותר מחודש בג'באליה בשיא התמרון בחודש נובמבר, ובסיום הפעולה שם הכריז כי השיג שליטה על העיר השנייה בגודלה בצפון הרצועה. (יואב זיתון)
12:30 - צבע אדום בשדרות. התרעות צבע אדום הופעלו בשדרות, איבים וניר עם שבעוטף.
11:51 - דיווחים על תקיפות אוויריות ליד רפיח ובמרכז הרצועה. רדיו חמאס דיווח כי מטוסים ישראליים פתחו בתקיפות אינטנסיביות בסביבת מגדלי האסירים, צפונית מערבית למחנה נוסייראת שבמרכז רצועת עזה. לפי הדיווח, ישנן גם תקיפות אוויריות שכוונו לשכונת אל-ג'ניינה, מזרחית לעיר רפיח, במקביל להפגזות ארטילריות. (עינב חלבי)
11:38 - הותר לפרסום: לוחם נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים בג'באליה. לוחם מגדוד 9227 שבחטיבה 460 נפצע באורח קשה בהיתקלות עם מחבלים בג'באליה שבצפון רצועת עזה. כך התיר לפרסום דובר צה"ל, שציין כי הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחתו עודכנה. (יואב זיתון)
11:33 - טיל שנפל ממטוס חיל האוויר אותר במושב בעוטף, אזרחים יפונו מבתיהם. אירוע חריג בעוטף: טיל שנפל ממטוס של חיל האוויר אותר היום (שישי) בין בתים במושב יתד שבחבל אשכול. כך נודע ל-ynet. חבלנים ונציגי חיל האוויר הגיעו למקום על מנת לבחון אם הטיל כולל חומר נפץ שלא התפוצץ.
בכל מקרה, יבוצע פיצוץ מבוקר של הטיל - ולצורך כך נערכים ביישוב לפינוי אזרחים מבתיהם ברדיוס של מאות מטרים, בהנחיית גורמי המשטרה. בחיל האוויר החלו בתחקור האירוע. (מתן צורי)

18 צפייה בגלריה
טיל של חיל האוויר שנפל במושב יתד במועצה האזורית אשכול
טיל של חיל האוויר שנפל במושב יתד במועצה האזורית אשכול
טיל של חיל האוויר שנפל במושב יתד במועצה האזורית אשכול

11:24 - נציג ישראל עונה לדרום אפריקה: "לחזור על שקר לא הופך אותו לאמת". המשנה ליועמ"שית למשפט בינלאומי ד"ר גיל-עד נועם, ראש המשלחת הישראלית לדיון בבית הדין לצדק בהאג, אמר כי "דרום אפריקה, במאמציה הבלתי נלאים, מציגה תמונה שהפוכה לגמרי מהעובדות ומהנסיבות. המילים צריכות לעמוד במשמעותן - לקרוא למשהו 'רצח עם' שוב ושוב לא הופך את זה לרצח עם. חזרה של שקר לא הופכת לאמת".
לדברי נועם, "ישראל נמצאת במאבק קשה. תנו לי להזכיר 4 עובדות שדרום אפריקה מסתירה: ראשית, ישראל במלחמה שהיא לא רצתה ולא התחילה בה. היא נמצאת תחת מתקפה וצריכה להגן על עצמה ועל אזרחיה. הטבח החל ב-7 באוקטובר עם אזרחים שנטבחו בצורה ברוטלית, נאנסו והוטלו בהם מומים. 250 גברים, נשים וילדים נחטפו לרצועת עזה. חמאס המשיך לתקוף את ישראל על ידי שיגור רקטות למרכזי ערים. הם נשבעו לחזות על הזוועות של 7 באוקטובר שוב ושוב".
בהמשך אמר כי "ברפיח יש תשתיות מסועפות של מנהרות שעוברות תחת העיר ומשאירות מקום לחדרי שליטה ואחסון אמצעי לחימה. כ-70 פירי מנהרות זוהו ועל ידן אפשר להבריח חטופים או בכירים בחמאס. יותר מ-1,400 רקטות נורו מרפיח לבדה. חטופים ישראלים מוחזקים ברפיח על ידי שוביהם. דרום אפריקה ממשיכה לתאר את רפיח כמפלט האחרון של האזרחים בעזה. בעוד שאזרחים אכן נמלטו לרפיח, העובדות הן שרפיח משמשת כמעוז צבאי של חמאס".
18 צפייה בגלריה
המשנה ליועמ"שית למשפט בינלאומי ד"ר גיל-עד נועם בדיון בהאג
המשנה ליועמ"שית למשפט בינלאומי ד"ר גיל-עד נועם בדיון בהאג
המשנה ליועמ"שית למשפט בינלאומי ד"ר גיל-עד נועם בדיון בהאג
(צילום: UN WEB TV)


11:09 - נתניהו מיישר קו עם גלנט? "מוכן לקיים דיון אמיתי על שליטת מקומיים בעזה". הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני התמקד בסוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה. שרים רבים חלקן על שר הביטחון יואב גלנט, כולל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שביקש להביא להצבעה שהרשות הפלסטינית לא תשלוט בה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מוכן לקיים דיון על שליטת מקומיים בעזה. אני מציע לקיים על זה דיון אמיתי". גלנט הסביר בפירוט על התנגדותו לממשל צבאי, ואמר: "נצטרך סד"כ עצום, נשלם בחיי אדם רבים ובסוף נעזוב את השטח ונשאיר אותו לפלסטינים. משמעות ממשל צבאי - אובדן חיי אדם והזנחת גזרות אחרות". השר בני גנץ הוסיף: "לשליטה אזרחית בעזה יש משמעויות ביטחוניות כלכליות ומדיניות מרחיקות לכת. אם לא נקדם משהו במקביל ללחימה אחרת זה לא יהיה". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב: "אף אחד לא יבוא עד שנשמיד את חמאס". (איתמר אייכנר)

18 צפייה בגלריה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הביטחון יואב גלנט
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הביטחון יואב גלנט
סמוטריץ' וגלנט
(צילומים: שלו שלום, טל שחר)
10:45 - צבע אדום בעוטף. התרעות צבע אדום הופעלו בארז, יד מרדכי, כרמיה ונתיב העשרה שבעוטף.
10:27 - ספרד: לא נאפשר לספינות שנושאות נשק עבור ישראל לעגון בנמלים שלנו. ספרד לא תאשר לספינות שנושאות נשק עבור ישראל לעגון בנמליה. כך הודיע שר החוץ הספרדי חוזה מנואל אלברס, אחרי שמדריד סירבה אמש לאפשר לספינה שנשאה נשק ויצאה מהודו לישראל להיכנס לנמל בעיר קרטחנה.
לפי אלברס, מדובר בספינה ראשונה שנושאת נשק לישראל ומסורבות להיכנס לנמל במדינה. הוא ציין כי הסירוב תואם את החלטת ממשלת ספרד שלא להעניק רישיונות ייצוא נשק לישראל מאז 7 באוקטובר, משום שהיא "לא רוצה לתרום למלחמה". (רויטרס)
10:14 - התקיפה החריגה במחוז צידון: "חוסל מפקד בכיר בחיזבאללה". רשת הטלוויזיה הסעודית אל-ערביה דיווחה כי התקיפה שבוצעה בעיירה א-נג'אריה באזור החוף שבדרום לבנון כוונה לעבר רכב, וכי יש הרוג לחיזבאללה. לפי הערוץ הסעודי "אל-חדת", ההרוג הוא חוסיין מהדי, בכיר בארגון הטרור. (ליאור בן ארי)
9:57 - דיווח על תקיפה חריגה באזור החוף בדרום לבנון, 30 ק"מ צפונית לראש הנקרה. כתב רשת "אל מנאר" הלבנונית דיווח על תקיפה חריגה ומשולבת של מטוסי קרב וכטב"מים בעיירה א-נג'אריה באזור החוף שבדרום לבנון. לפי הדיווח, התקיפה בוצעה 30 ק"מ צפונית לראש הנקרה. (ליאור בן ארי)
18 צפייה בגלריה
תקיפה באזור העיירה א-נג'אריה בלבנון
תקיפה באזור העיירה א-נג'אריה בלבנון
תקיפה באזור העיירה א-נג'אריה בלבנון

9:45 - דיווח: מצרים הכינה "תיק שלם" נגד ישראל שיוגש לבית הדין בהאג. גורמים מצרים מסרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי כי קהיר סירבה לפתוח את מעבר רפיח, והודיעה לירושלים כי על ישראל לפתוח את המעברים שבהם היא שולטת, אם בכוונתה להכניס סיוע לרצועת עזה. זאת, במסגרת הביקור במצרים של המשלחת הישראלית בראשות מתאם פעולות הממשלה בשטחים.
בנוסף, גורם מצרי מסר לעיתון כי ההערכות של קהיר נכון לעכשיו מצביעות על אפשרות להרחבת המבצע הצבאי ברפיח, והמשך הלחימה בעזה בקצב גבוה בימים הקרובים. לדבריו, בכירים מצרים הביעו בפני משלחת של השב"כ כי אינם מרוצים מהמבצע ברפיח ומההכרזה של צה"ל על תיאום טקטי עם הצבא המצרי לפני הביצוע.
בהמשך התייחסו הגורמים להצטרפותה של מצרים לתביעת דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. הם מסרו לעיתון כי קהיר הכינה "תיק שלם" שיוגש באמצעות ממשלת דרום אפריקה לבין הדין על "מניעה ישראלית של הכנסת סיוע, והשקרים שהצד הישראלי מפרסם לגבי אי מניעת הגעת מזון, מים ותרופות לעזה".
עוד מסרו הגורמים כי בקהיר הבהירו לירושלים כי מצרים דבקה בקמפ דיוויד, אך ייתכן שבעקבות ההתפתחויות ברפיח הוא יהיה על הכוונת אם מצרים תרצה להסלים את צעדיה מול ישראל. (ליאור בן ארי)

18 צפייה בגלריה
נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי סיסי ו עזתים מפנים את רפיח 11.5.24
נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי סיסי ו עזתים מפנים את רפיח 11.5.24
נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי סיסי ותושבים מתפנים מרפיח
(צילום: Sean Gallup/Getty Images, PA/MOHAMMED SABER)

9:37 - ארה"ב: משאיות סיוע החלו לנוע לראשונה מהמזח לרצועת עזה. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) מסר כי משאיות ראשונות עם סיוע הומניטרי החלו לנסוע מהמזח האמריקני החדש שהוקם לתוך רצועת עזה. לפי ההודעה, למרות כניסת המשאיות לרצועה לא נכנסו אליה חיילים אמריקנים. (סוכנויות הידיעות)
18 צפייה בגלריה
בניית נמל הסיוע עזה רציף
בניית נמל הסיוע עזה רציף
רציף הסיוע האמריקאי במהלך בנייתו
(צילום: U.S. Army via AP)

9:25 - במקביל לירי בשבדיה, תקרית גם בצרפת: נורה למוות חמוש שניסה להצית בית כנסת. חמוש שניסה להצית בית כנסת בעיר רואן שבצפון מערב צרפת נורה למוות על ידי המשטרה. כך מסרו הרשויות המדינה. ההודעה מגיעה לאחר שבשבדיה הודיעו על חסימה של שטח נרחב במקום שבו נמצאת שגרירות ישראל בשטוקהולם, לאחר שרעשים החשודים כקולות ירי נשמעו באזור. (AFP)
8:50 - חשד ליריות ליד שגרירות ישראל בשבדיה: אזור נרחב נחסם, חשודים נעצרו. משטרת שבדיה עצרה כמה בני אדם וחסמה אזור נרחב בשטוקהולם, שבו נמצאת בין היתר שגרירות ישראל בעיר, לאחר ששוטרים שמעו רעש החשוד כקולות ירי. המשטרה המקומית מסרה כי "סיור משטרתי ברחוב סטרנדוואגן שמע קולות נפץ וחשד שבוצע ירי", והוסיפה כי פתחה בחקירת נסיבות המקרה. (רויטרס)
5:53 - פיצוצים נשמעו לאחר האזעקות בנהריה וסביבתה. פיצוצים נשמעו בנהריה וסביבתה, לאחר האזעקות שנשמעו באזור. מיירטים שוגרו לעבר כמה כטב"מים שחדרו לישראל מלבנון - אחד מהם יורט ואחר נפל באזור געתון שבגליל המערבי. (יאיר קראוס)
18 צפייה בגלריה
יירוט באזור נהריה
יירוט באזור נהריה
יירוט באזור נהריה
(צילום: אורייאן ואופאל פלס)

4:59 - וושינגטון פוסט: אנשי עסקים יהודים פעלו לעצב את דעת הקהל בארה"ב אחרי טבח 7.10. ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי 100 מילארדרים ואנשי עסקים יהודים היו חברים ב"קבוצת וואטסאפ סודית" שהוקמה אחרי טבח 7 באקוטובר, במטרה לעצב את דעת הקהל האמריקנית לטובת המלחמה ברצועת עזה, ומעלה חשד להתערבות בפוליטיקה האמריקנית וכן הישראלית. בין היתר דווח כי בקבוצה היו חברים ג'ושוע קושנר, ביל אקמן, מייקל דל - מנכ״ל Dell, הווארד שולץ - מנכ״ל סטראבקס לשעבר, לן בלווטניק, מייסד חברת חטיפי "Kind" דניאל לובצקי והמיליארדר הישראלי-קפריסאי יקיר גבאי. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
3:58 - מזכ"ל האו"ם השווה בין טבח 7.10 למצב ההומניטרי בעזה: "עונש קולקטיבי לפלסטינים". מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, כתב בחשבון ה-X שלו כי "שום דבר לא יכול להצדיק את מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר", אך באותו פוסט הקביל בין הטבח למצב ההומניטרי ברצועת עזה, וכתב כי "שום דבר לא יכול להצדיק את העונש הקולקטיבי על העם הפלסטיני". גוטרש קרא פעם נוספת להפסקת אש, לשחרורם של החטופים ולהזרמת סיוע הומניטרי לרצועה. (רויטרס)


2:44 - אוסטין לגלנט: לפני כל מבצע ברפיח יש להבטיח שתושבי עזה יהיו מוגנים. מזכיר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, שוחח טלפונית עם שר הביטחון יואב גלנט, והדגיש את "הנחיצות שאין עליה עוררין" להגנה על תושבי רצועת עזה ולהבטיח את המשך זרימת הסיוע ההומניטרי לפני כל מבצע צבאי ברפיח. כך נמסר מהפנטגון. (רויטרס)

18 צפייה בגלריה
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ברפיח
(צילום: AFP)

1:30 - ארה"ב: בית הנבחרים אישר את הצעת החוק שתחייב להעביר לישראל סיוע צבאי ללא עיכוב. בית הנבחרים אישר את הצעת החוק שהובילו מחוקקים רפובליקנים בקונגרס, שתאלץ את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להעביר לישראל את משלוחי החימושים שעיכב. ההצעה, שעברה כאמור בבית התחתון של הקונגרס, אושרה ברוב של 224 מול 187 מתנגדים, אך לא צפויה להפוך לחוק. במקביל, ביידן הכריז שיטיל וטו על חוק שכזה. (רויטרס)
0:06 - אחד ההרוגים בתקיפות בלבנון - ד"ר לרובוטיקה מאיראן שעסק באיתור מטרות. חיזבאללה פרסם את שמותיהם של שני הרוגים משורות ארגון הטרור שנהרגו היום, אחד מהם הוא מוחמד חסן עלי פארס המכונה אבו עלי שמראן. לפי הודעת הארגון הוא יליד 1990 מאזור אל-רבירי בדאחייה של ביירות.
לפי פרסום של המרכז החינוכי לאתגרי הביטחון של ישראל בצפון "עלמא", פארס נהרג בתקיפה האווירית הישראלית בקאנא והיה בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת טהרן ברובוטיקה ובינת מכונות. בשנים 2021-2018 לקח חלק במספר מחקרים שפורסמו - רובם עסקו באיתור מטרות מרובות מחוץ לטווחי הראייה. (ליאור בן-ארי)
18 צפייה בגלריה
מוחמד חסן עלי פארס. ד"ר לרובוטיקה ופעיל חיזבאללה שחוסל בלבנון
מוחמד חסן עלי פארס. ד"ר לרובוטיקה ופעיל חיזבאללה שחוסל בלבנון
מוחמד חסן עלי פארס