סגור
עמית בוסקילה , איציק גלרנטר , שני לוק גופותיהם חולצו מרצועת עזה 17.5.24
עמית בוסקילה, איציק גלרנטר, שני לוק ז"ל (צילום: מהאלבום הפרטי)

צה"ל ושב"כ חילצו מהרצועה את גופות החטופים עמית בוסקילה, איציק גלרנטר ושני לוק

דובר צה"ל הגרי מסר בהצהרה מיוחדת כי גופותיהם של שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר - שנחטפו ממסיבת הנובה ונרצחו לדבריו "באכזריות" ב-7 באוקטובר - חולצו מרצועת עזה במבצע מיוחד

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הודיע הערב (יום ו') כי גופותיהם של שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר שנחטפו לעזה ב-7 באוקטובר מאזור המסיבה ברעים הוחזרו לישראל במבצע מיוחד.
"עמית, יצחק ושני ז"ל נמלטו ממסיבת הנובה, הם חגגו את החיים במסיבת הנובה והם נמלטו, כשהגיעו לשם מחבלים רצחניים, הם הגיעו לעיקול מפלסים. על פי המידע המאומת והאמין שברשותנו - הם נרצחו שם באכזריות על ידי מחבלים והגופות נלקחו לרצועת עזה", הודיע.
שני לוק בת ה-23 הייתה אזרחית גרמניה, ודבר הירצחה נודע ימים אחרי מתקפת הטרור. חטיפת גופתה זכתה לסיקור נרחב בתקשורת הבינלאומית, וברחבי העולם שודרו שוב ושוב תמונות גופתה מוטלת ברכב פלסטיני תוך שתושבים עזתים חובטים בה ויורקים עליה. ימים אחדים לאחר החטיפה עוד אמרה אמה של לוק לעיתון "בילד" בגרמניה כי קיבלה מידע ששני חיה, וכי יש לפעול מהר ולחלץ אותה, אבל בסוף אוקטובר עדכן צה"ל את משפחתה כי היא אינה בחיים.
אביה של שני, ניסים לוק, אמר הערב כי הוא חש הקלה בעקבות ההודעה שגופתה הוחזרה מעזה: "הבוקר הודיעו לנו שחיילים של צוות קומנדו שהיה באזור מצאו את הגופות. אנחנו מצטערים ומתאבלים, אבל יש הקלה". האב אמר כי הלווייתה של שני תיערך כנראה ביום ראשון בסריגים, וקרא לציבור להגיע: "היא הייתה אור גם בחייה וגם במותה, והאור הזה ילווה את עם ישראל ויבדל אותנו מהגויים".
עמית בוסקילה, בת 28 מאשדוד, נחטפה לרצועה מאזור מפלסים שבעוטף, לשם נמלטה מהמסיבה ברעים כשמחבלי חמאס פשטו על האזור. חברתה של בוסקילה, עדן וסלי, יצאה לחפש אותה באתר המסיבה עם קבלת הדיווחים על חדירת המחבלים, וצילמה את התמונות ששימשו עדות בתחקיר שפרסם "ניו יורק טיימס" על מעשי האונס באותו יום.
איציק גלרנטר, בן 56 מהיישוב אירוס, נחטף לרצועת עזה ב-7 באוקטובר ממסיבת הנובה ברעים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב בעקבות הודעת דובר צה"ל: "הלב נשבר על האובדן הגדול. רעייתי שרה ואני דואבים עם המשפחות. לב כולנו איתן בשעת יגונן הכבד. נחזיר את כל חטופינו, החיים והחללים כאחד. אני מברך את כוחותינו האמיצים שבפעולה נחושה השיבו בנים ובנות לגבולם".