סגור
פלאפון
פלאפון (צילום: ניב קלדרון)

פשרה: פלאפון תפצה כ-14 אלף מנויים, ותתקן את תנאי השירות בהתחייבות

המחוזי בתל אביב אישר פשרה שהושגה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת פלאפון בנוגע לשירות תיקוני מכשירים בהתחייבות. על פי ההסכמות, החברה תיתן הטבות לכ-14 אלף מנויים ותתקן את תנאי השירות כך שלקוחות שמכשירם אבד או נהרס יוכלו להעביר את השירות למכשיר אחר

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הסדר פשרה שהושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת פלאפון בנוגע לשירות תיקוני מכשירים סלולריים בהתחייבות.
במסגרת הבקשה טענו המבקשים, באמצעות עורכי הדין יונתן רפפורט, רועי ביטון ואדם לוין, כי הטענה המרכזית היא כי תקופת ההתחייבות שנקבעת בהסכם ההתקשרות בנוגע לשירות התיקונים בהתחייבות תמשיך לחול לתקופה מסוימת של מספר חודשים גם במקרה בו למשל הנייד נאבד או נגנב. למעשה נטען כי תקופת ההתחייבות שנקבעת בהסכם ההתקשרות היא בבחינת תנאי מקפח בחוזה אחיד, מאחר שבנסיבות בהן המכשיר נשוא הסכם השירות ניזוק באופן שלא מאפשר את תיקונו או שאבד או נגנב, אין הלקוח יכול לדרוש את ביטול ההסכם אלא עליו לשלם את התעריף החודשי עבור מלוא תקופת ההתחייבות.
1 צפייה בגלריה
עוה"ד יונתן רפפורט, רועי ביטון ואדם לוין
עוה"ד יונתן רפפורט, רועי ביטון ואדם לוין
מימין: עוה"ד רועי ביטון, אדם לוין ויונתן רפפורט
(צילום: מיקה סלומון)
מנגד, פלאפון דחתה את הנטען והדגישה כי מסלול שירות התיקונים שאליו מתייחסת התובענה הייצוגית הוא אחד משני מסלולים שונים העומדים לבחירת לקוחותיה – אחד הכולל התחייבות ואחר שאינו כולל. לטענת פלאפון, היתרון הגלום בשירות תיקונים בהתחייבות הוא שכך מתאפשר ללקוח לתקן את הפלאפון האישי בתיקון מידי בתעריף מוזל ביחס לתיקון מידי אחר. בסופו של יום פנו הצדדים להליך גישור והגיעו להסדר פשרה.
על פי ההסכמות שהושגו בהסדר הפשרה שאושר בשבוע שעבר על ידי השופטת אסתר נחליאלי חיאט, פלאפון תיתן הטבות שונות ל-13,944 מנויים שהיו מנויים על שירות תיקונים בהתחייבות או ללקוחות בשירות התיקונים שסיימו את תקופת ההתחייבות. ההטבות יכללו 2779 כרטיסי סים גלובל לתקופה של 36 חודשים ובשווי כולל לצרכן של כ-191 אלף שקל, שובר קנייה בשווי של 50 שקל לצרכן לרכישת אביזרים בשווי כולל לצרכן של כ-558 אלף שקל. חלוקת ההטבה בין חברי הקבוצה תיעשה לפי בחירת הזכאים להטבה, ובהתאם למלאי ההטבות הזמין באותה עת.
באשר להסדרה עתידית נקבע כי פלאפון תתקן את תנאי השירות בהתחייבות כך שלקוחות שמכשיר הסלולר שלהם אבד או נהרס לגמרי יוכלו להעביר את השירות למכשיר סלולר אחר באישור של פלאפון, זאת בחלוף 60 ימים לפחות ממועד התיקון האחרון. עוד הוסכם כי פלאפון תתקן את תנאי השירות כך שתקופת ההתחייבות לא תעלה על 20 חודשים בכפוף לכך שהתיקונים ייעשו בתמורה מלאה מצד הלקוח.